/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Renault Scenic (01) - skuffe
Fra : kittiekat
Vist : 1068 gange
100 point
Dato : 14-03-09 17:36

Hej I KANDU !

Jeg har købt en scenic fra 2001. Model authentiqe.
På nogen scenic´er er der monteret skuffer under de 2 foreste sæder.
Nogen der har en tip til hvor man kan købe dem og hvad de koster - og jo Renault er sikkert et godt bud men måske er der andre og billigere alternativer.

Hilsen Jensen

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 14-03-09 17:52

Ja, forhør ad ved autoophuggere. De får skadede biler ind.

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 14-03-09 18:00

Skriv dog "Autoophug" i søgefeltet. Jyderne har det. Problemet opstår først hvis de er integreret i sæderamme, da du også skal have monteringsbeslagende

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 110 point
Dato : 14-03-09 18:07

Hvis ikke Forhandleren / importøren kan skaffe dem,
kan du sikkert finde dem hos en autoophugger, enten Dansk, Tysk, eller Svensk.

hvis det er umuligt,.. kan du finde dem via www.ebay.de

http://cgi.ebay.de/Renault-Megane-Scenic-I-Schublade-unter-sitz-links_W0QQitemZ350155994403QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item350155994403&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-03-09 19:07

Citat
Skriv dog "Autoophug" i søgefeltet. Jyderne har det. Problemet opstår først hvis de er integreret i sæderamme, da du også skal have monteringsbeslagende

Det kræver nye stole.

Kommentar
Fra : kittiekat

Dato : 14-03-09 19:11

Hej Teil - du lyder som om du hr styr på det.
Hvad er dit forslag hvis nye stole ikke er et alternativ
VH Jensen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-03-09 20:20

En smed der kan montere beslag og lave en skuffe der
passer under stolene.

Mit svar, nye stole, er baseret på Peugeot med tilsvarende skuffer.
Stolene har en anderledes konstruktion for at give plads til skuffer.

Og da de to bilmærker har meget tilfælles, er det med al sikkerhed
også et fælles træk her.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-03-09 20:27

Et alternativ er at du selv laver en skuffe der bare ligger under sædet.
Den får ikke samme dybde/højde som originalen.
Og en stopanordning der forhindrer skuffen i at glide frem under kørsel.
Det kunne være velcrobånd.

Lav en prototype af en papkasse, derefter kan du jo bruge krydsfinér,
og lime stof på, der passer til sæderne.

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 14-03-09 20:35

Hvorfor lige en skuffe. Smut ud hos huggeren og find et komplet handskerum der passer på mål.
Fås for ca 150,-

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-03-09 20:42

De skuffer er smarte og praktiske, jeg var selv på jagt efter løsningen til min bil.

Kommentar
Fra : kittiekat

Dato : 14-03-09 21:04

Hej Teil
Hvad ente du selv med at gøre ?
Hilsen Jensen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-03-09 08:08

jeg har ikke gjort noget, endnu.

Førersædets hævesænke mekanisme og justeringen
frem/tilbage fylder for meget.

Måske prøver jeg noget under det andet sæde.

Godkendelse af svar
Fra : kittiekat

Dato : 15-03-09 16:56

Tak for svaret EA_HS. - hvad hedder banditten på dansk ? - nu fandt du den jo på tysk ...

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-03-09 23:09

Schublade = skuffe
Schublade unter sitz links = skuffe under venstre sæde

som du kan se på fotoet, er den skruet fast med 3 skruer / bolte,
ned i tværvangen,.. (under sædet)

måske du skulle gemme en kopi af fotoet, !
du kan også prøve at skrive til ham, det ser ud til han er ophugger / Renault specialist,
(har mange Renault stumper)
http://shop.ebay.de/merchant/ingenleuf-automobile?_nkw=Renault+Scenic&_sacat=0&_fromfsb=&_trksid=m270.l1311&_odkw=&_osacat=0