/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
ibm r51
Fra : andersj85
Vist : 460 gange
20 point
Dato : 14-03-09 17:29

hej jeg har en ibm r51 der har kørt fint nu vil den bare ikke starte mere er der nogen der ved hvad der kan være galt med den den tænder de grøne lamper og blæser køre os men ikke andet ikke noget på skærmen

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 30 point
Dato : 14-03-09 17:33

Og skærmen kommer slet ikke op med noget.

Er der overhovedet strøm på skærmen.
Er skærmkablet sat ordentlig i skærmkortet

Systematisk fejlfinding er en god måde at starte på for på den måde at nå frem til fejlen, altså en ting af gangen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-03-09 17:51

Det kan være din harddisk der er stået af. Det er ikke strømforsyningen, der er strøm på og det er ikke bundkortet for blæseren kører og der er lys i lamperne.

Godkendelse af svar
Fra : andersj85

Dato : 14-03-09 17:55

Tak for svaret Fijala.
ja det hele sider i jeg har haft den skilt ad og så virkede den igen men nu dvil den ikke igen altså den virkede i 10 min så gik den igen hvad kan det være ikke en gang på ekstern skærm vil den

Kommentar
Fra : andersj85

Dato : 14-03-09 17:56

der er ingen hd i nu den er taget ud men ram og alt det andet er i

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-03-09 18:06

andersj85 du burde ikke acceptere et svar, før du fik løst problemet, men du er ny og finder ud af det efterhånden, når du har accepteret så bliver spørgsmålet låst og du får ikke hjælp fra andre end de der allerede er inde, som jeg læser dine indlæg, så er problemet langt fra løst endnu.
Velkommen blandt alle os andre Kandu brugere

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-03-09 19:28

Hej Anders og velkommen på Kandu

Helt korrekt som der bliver sagt, så er det et forum der kører hvor man kan få hjælp til sine ting og når man har fået et rigtigt svar kan man acceptere et svar. Så at du accepterede mit med det samme var ikke nødvendigt.

Men tilbage til dit spørgsmål.
Hvad med kablet til skærmen, måske der er en løs forbindelse i det. Jeg har et kabel der kun vil vise grønne nuancer, men hvis det lige bliver vredet lidt med så viser det korrekt. Jeg har dog købt et nyt da skærmen er en af dem med løst kabel.
Måske grafikkortet har en løs forbindelse, tja der er mange muligheder, men som sagt en systematisk fremgang finder måske fejlen

Kommentar
Fra : andersj85

Dato : 15-03-09 00:45

okay vidste jeg ikke hehe
nej det fejler ikke noget den virker heller ikke på vga udgangen kun lige nogle gange det er lidt underligt jeg tror måske det er proseseren eller bundkortet men ved det ikke helt

Kommentar
Fra : laybourn

Dato : 15-03-09 08:41

Jeg sidder med en IBM R51 der gør nøjagtig det samme.
Jeg har også haft den skilt ad og så virkede den i kort tid.
Jeg har nu fundet ud af at hvis jeg med venstre hånd holder comp. som om jeg ville
sætte den over på et bord med en hånd, altså tommelfinger over Centrino/Windows mærket
og strakte fingre nedenunder, løfter lidt og trykker på Power-knappen, så starter den.
Jeg har startet op på denne måde i to måneder og det virker så godt at jeg ikke vil skille den ad igen og forsøge at finde fejlen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-03-09 13:58

Så det med en løs forbindelse er måske ikke helt hen i skoven

Kommentar
Fra : andersj85

Dato : 15-03-09 15:44

okay vildt nok jeg tror det er det samme i denne her men det holder jo ikke at man skal tænde den såen hehe men hvis det er print brud er det jo ikkke til at finde