/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Problem med sites
Fra : ras65
Vist : 263 gange
60 point
Dato : 02-04-03 15:42

Hey ... Jeg har problemer med at få vist nogle sites. Her bl.a. www.game-world.dk
Dette er ret træls problem jeg simpelthen ikke kan få løst ;(
Hvad kan det dog skyldes ?, har webspeed fra TDC og kører windows 2000

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 02-04-03 16:09

Hej ras65

ang. det link du henviser til, vil jeg bare sige jeg kilkkede mig ind på det, og efter 30 sek. med en sort skærm lukkede jeg altså igen - det gad jeg ikke bruge tid på....

så tror det er sitet der "stinker !!

Karina

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 02-04-03 16:16

Jeg kan nu åbne det uden problemer.
Og der ser ikke ud til at være noget fordækt over det.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 02-04-03 16:20

funker også fint nok her...

bruger Win2000 og ADSL fra Tiscali...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 02-04-03 16:29

Har heller ikke nogeten problemer med din site. Virker FINT hos mig. Har du husket at, tilføje den til div. søgemaskiner?

Mvh

Laurenzio

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 02-04-03 16:54

Har nu prøvet gentagne gange, og hvergang kommer jeg STRAKS på, så det er IKKE sitet der "stinker", som en anden bruger mener.

Så længe man ikke kan komme med noget konkret kritik over et site, skal man ikke beskylde nogle for at "stinke", de kan jo også have midlertidige serverproblemer ligesom dette site også har ind imellem

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : ras65

Dato : 02-04-03 17:02

amen hvad kan problemet være ? synes det er sådan på alle miner computere. Så det må være noget med switchen eller lign ? plz help :]

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 02-04-03 17:12

Bantam> hvem har sagt noget om at sitet stinker??? Det er da vist dine egne ord......

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 02-04-03 17:18

Til Laurenzio

KOPI:Hej ras65

ang. det link du henviser til, vil jeg bare sige jeg kilkkede mig ind på det, og efter 30 sek. med en sort skærm lukkede jeg altså igen - det gad jeg ikke bruge tid på....

så tror det er sitet der "stinker !!

Karina
KOPI SLUT

Bantam

Kommentar
Fra : ras65

Dato : 02-04-03 17:47

nogle der vil hjælpe ? glem nu bare om sitet stinker det var bare et eksempel ! mange sites jeg ikke kan gå ind på.. kan det havde noget med switchen at gøre eller lign. ?

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 02-04-03 18:06

Hej "ras65";

Du er da tæt på selv at besvare spørgsmålet! Ikke netop din switch, men nærmere en router, som har "forældrekontrol". Smart ord egentlig, men det dækker over, at man kan konfigurere en router til at "afvise" bestemte sider af hensyn til f.eks. børn. Det samme bruges også i nogle virksomheder.

Præcis det samme kan man gøre programmæssigt. F.eks. i Norton Internet Security kan man også sætte op, hvilke sites der ikke må besøges. Endelig kan man lave lidt af det i IE, da man også her kan lave restriktioner omkring bestemte adresser.

Som du kan fornemme er mulighederne mange, så det er vel egentlig bare at starte fra en ende af; dvs IE og kigge nærmere på den. Herefter en evt. Firewall - og endelig en eventuel router.

Vil bare sige til dette - rigtig god fornøjelse! På godt jydsk - træls arbejde.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 02-04-03 19:39

Det er da fantastisk med dig - skriver jo netop "stinker" i citationstegn - og straks er du over mig .....og omtaler mig som "en anden bruger" med næsen i sky.....

P.S siden VIRKER stadig ikke hos mig uanset hvad I siger - og som ras65 selv siger "nogle der vil hjælpe" - tja det kan man blive i tvivl om.

Bantam er du rar at beholde dine meninger om mine formuleringer for dig selv for fremtiden.

Karina

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 02-04-03 19:47

til Fnollerpige

Mine meninger, hvis jeg har nogle til dine formuleringer, vil jeg til en hver tid tillade mig at kommentere, ligesom du kommer med dine kommentarer til al verdens ting.

Bantam

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 02-04-03 20:20

"Bantam" - "Fnollerpige" !

Hvad dælen går der af jer? Det er da ikke fuldmåne, så der er da heller ingen grund til at slås, når der er plads til at række tunge; eller endnu værre skære grimasser!

Skulle vi ikke lige prøve at hjælpe "ras65"?

da for pokker. Det kræver 13 muskler at men kun én at Hvorfor overanstrenge sig?

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-04-03 20:28

Dette spille site virker ganske normalt, dog har jeg ikke prøvet det hele, heller ikke at logge mig ind.
Emesen.

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 02-04-03 20:33

Bantam> sorry, det overså jeg..
ras65> har du prøvet at tilføje dine sites til "sikre internet forbindelser"??
Kunne være en mulighed.
Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 02-04-03 20:37

Hej ras65

Jeg har da forresten selv prøvet at der var nogle sider jeg ikke kunne komme på, og fik så det råd at gå i indstillinger og slette cookies og tempory filer, og det hjalp kan jeg huske, så måske det er det der skal til.

håber du får det løst

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : ras65

Dato : 02-04-03 20:53

nu har jeg prøvet alt hvad jeg kunne finde på: har slettet: cookies,tempory files,downloadet vitual machine, osv
nu har jeg også siddet ved de andre 3 computere hjemme ved mig, med samme problem.
Ergo må det altså være noget med switchen / router. Er ikke den store "haj" til den slags, men håber i kan hjælpe ;]

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 02-04-03 21:08

Hej igen ras65;

Hvis problemet er det samme på alle dine PCer - og du har kigget din IE igennem, at det ikke ligger der - så er næste trin at kigge på en evt. firewall på maskinerne. F.eks. hvis du har Norton Internet Security ( NIS ) installeret, så kan der ligge noget i denne. Endelig er din router tilbage.

Hvilken opkobling har du? Er det en ADSL forbindelse, så er det forhåbentlig ikke med en TDC router! Den er nemlig låst mod "egen pilleri". Som skrevet tidligere, så er der kun den trælse vej rundt om problemet.

Send evt. lidt mere info. om, hvilke programmer du har installeret af AntivVirus, mv. - og gerne, hvilken router du har.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 02-04-03 21:40

Jammen ok Bantam - vi fortsætter bare hver i sær med vores egne meninger og formuleringer, men et tip - lad være at være så sur, og lad være at lægge så meget i ordvalget "stinker" ..... for det var slet ikke så fordømmende ment som du gør det til.

Hilsen Karina ....

Kommentar
Fra : ras65

Dato : 02-04-03 21:48

okay jeg har en D-link DI 604 router (indbygget firewall) så jeg har i pt ingen ekstre firewall. Så har jeg også Nortin antivirus professional edtion. Min internetforbindelse er 256/64 webspeed fra tdc.
Håber det var info nok :]

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 02-04-03 21:57

Hej ras65;

Ping Pong Dynamolygte! En D-Link 604 er til at arbejde med.
Forresten et rigtigt godt valg - sagde hunden, som selv har en!

Sammen med din D-Link router fik du en CD, hvor der er et management program. Det program bruger du til at konfigurere din router til de opgaver du ønsker. Bemærk dog her, at du kun kan konfigurere routeren via LAN-port 1. Denne lille krølle er lavet af sikkerhedshensyn fra D-Link.

Programmet - og mulighederne - er faktisk selvforklarende, så prøv lige at kigge det igennem.
Hvis der er ting du er usikker overfor, så vend endelig tilbage.

.... og så lidt malurt! Din D-Link 604 har IKKE firewall! Den har Firewall lignende faciliteter! Dvs. at den har noget der kaldes NAT ( Network Address Translation ) som gør at man ude i den store verden "kun" kan se adressen på din router; men ikke på selve PCen. Dette forhindrer mod umiddelbar hacking; men det er også alt. Sorry.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : ras65

Dato : 02-04-03 22:44

okay tak for dine gode råd. Har nu kigget lidt på cd'en og instalerede det til hørende program "Freedom" Jeg sad og legede lidt med det, men stadig ikke med resultat ;( (bliver snart depri) så jeg er lidt på bar bund. Hvad er der dog af andre muligheder ?

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 02-04-03 22:49

Ingen grund til at blive depri!

Der er faktisk ikke mange andre muligheder! Som jeg skrev tidligere - træls arbejde.......

Kan du ikke lige give mig til i morgen omkring konfiguration på sådan en D-Link 604? Skal lige finde min egen CD - og have installeret konfigurationsprogram, mv. Du kender godt den historie om skomagerens børn ikke? Eller mekanikerens bil? Sådan er det med EDB her hjemme lige i øjeblikket ( sørgeligt - men sandt )

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : ras65

Dato : 02-04-03 23:19

det er bare iorden du :]

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 03-04-03 00:05

Hejsa

Nu inden i alle skyder hunden og slagter diverse routere har I så tænkt på, at det kan være et DNS problem ved f.eks. TDS eller lignende.
Jeg havde selv nogle sider der ikke kunne ses i nogle dage pga. DNS fejl ved TDC og Cybercity.

Inden du nu suger alt hår ind i munden og bider det af, så prøv evt. at vente en dags tid eller to mere, og så om du så kan komme på.

ER DER ANDRE SITES der er problemer med??

Du skulle måske prøve at snakke med TDC (mener det var der du havde din opkobling) det kan være de har en løsning.

Her ved mig loadede siden omg... Uden problemer

BenKvist

Kommentar
Fra : ras65

Dato : 03-04-03 17:53

Smitty kunne du hjælpe? har du msn ? lidt lettere at komunikere så :]

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 05-05-03 07:46

Nu efter en måned siden sidste indlæg, er dette spørgsmål ikke afsluttet...

Det kunne være RAS65 lige "skulle lukke døren" efter sig og enten dele point ud eller .....

De der bruger "Involveret i" funktionen bliver jo ved med at få dette "DØDE" spørgsmål på deres liste...

BenKvist :-8

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 05-05-03 08:05

Hej Benkvist,

det ka' da godt være du føler det er et "dødt" spørgsmål... men at Ras65 stadigvæk ikke har fået løst sit problem og at det derfor er et stadig "levende" spørgsmål der bare venter på at løsningen på et eller andet tidspunkt dukker op...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 05-05-03 08:13

Tja Strarup

Problemet er nok bare..., at erfaringen viser at der er meget få der læser "gamle" indlæg...

Så mit forslag er stadig LUK SPØRGSMÅLET....

og stil det evt. igen...

Det giver ABSOLUT mere "respons".

Endvidere ville jeg nok formode at RAS65 lige ville RYKKE for et svar, for at holde "liv" i spørgsmålet... Det gør alle andre...

Så følg RAS65 - FØLG mit råd..., hvis du stadig ikke har fået svar.

Benkvist

ps. Da der er flere der har sagt at man kan LOGGE på siden uden problemer, og jeg har lige prøvet igen, så kunne man måske tænke sig at spørgsmålet skulle "omformuleres"...