/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Bukkejagt i Maj??
Fra : Sandhedsvidnet
Vist : 928 gange
300 point
Dato : 14-03-09 07:30

Hej alle seriøse jægere

Tre simple spørgsmål.

Skal bukkejagten i Maj flyttes til August, som det er i Sverige?

Vil vi få en stærkere bestand?

Skal der laves afskydningsregler?

Skal arealgrænsen hæves, fra den nuværende til 10 ha?
SHV

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 14-03-09 07:34

Kære SHV

Her er der nogen som ved lidt om tingene.

http://www.råvildtforeningen.dk/

The Real Deal

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 14-03-09 14:50

Nej til alle spørsmål, jeg ser ikke nogen fordel ved at flytte bukkejagten til august, og jeg tror heller ikke det vil påvirke bestanden, en buk har samme gener, uanset om den er 1 eller 5 år, de ændre sig ikke i løbet af bukkens levetid.
Derfor tror jeg heller ikke at det vil påvirke bestanden.
Jeg synes heller ikke der skal laves afskydningsregler, det fungere meget godt i dag, selvom der er nogle steder der måske bliver skudt lidt for mange bukke. Jeg ser ikke nogen grund til at skulle lovgive omkring alt.
Ang arealkravene, så er de mig bekendt 1 ha hvis man bor på ejendommen og 5 ha hvis man lejer stykket og jeg synes at det er meget passende krav, men dermed ikke sagt at man kan skyde en buk hvert år på et stykke på 5 ha.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 14-03-09 18:31

1. NEJ
2, NEJ
3 NEJ
4 NEJ
og hvad så?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-03-09 20:57

Ja, Simon-ms, og hvis det er de mindste bukke der får lovb til at overleve, vil det præge avlen. Derfor et klart "ja" til at flytte bukkejagten til september -
FORDI DE SÆDVANLIGE BYJÆGERE (KLAPHATTE) KUN GÅR EFTER ALLERSTØRSTE TROFÆEER .

De øvrige spørgsmål skal også besvares med et rungende "JA".

Lad os nu få flere arghumenter pro et contra - før vi går i detaljer.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-03-09 21:33

Øv - jeg havde forventet noget i retning af et dommedagsbrag.

Men hvorfor skal man absolut gøre det så surt for vore rådyr som overhovedet muligt? Bukkejagten kiler sig ind i den periode, hvor råerne har små lam, og det er tåbeligt, at jægere med eller uden hunde drøner rundt og forstyrrer hyggen, på et tidspunkt hvor rævene er travlt beskæftiget med at skaffe foder til ungerne.

Hvorfor skal man absolut jage buk, mens afgrøderne og bladhanget skjuler bukkene?
Hvorfor afskyder man noget, man endnu ikke har set færdigt? Jeg giver ikke en snus for debatten om genernes betstandighed, fordi folk ikke engang forstår problematikken. En buk er ikke nødvendigvis ikke lige så god som en anden. F.eks vil jeg squ nødigt sammenlignes med politikeren Amnitzbøll.

Først når man se den færdige buk - den bomstærke seksender, så ved vi, at genetikken har været i orden. Men så skal bukken squdaikke bortskydes. Så bør man afskyde mindre bukke, hvis man ikke kan holde fingeren fra aftrækkeren. Så må man finde frem til de individer, som helt klart ikke vil blive til noget stort og flot.
Men det vil trofæjlerne ikke. De vil se opstatser - og meget gerne noglen de kan blære sig over.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-03-09 21:35

Ikke dialekt - kun en tyrkfejl.
I mit forrige indlæg - næstsidste linie - skal der stå "Men det vil trofæjægerne ikke. De vil se opsatser - og meget gerne nogle de kan blære sig med".
Man bliver jo ophidset.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-03-09 22:13

Det er straks lidt sværere med afskydningsreglerne - bl.a. fordi jeg gerne ser bukkejagten ændret til primo september, hvor afgrøderne er høstet, og hvor skoven bliver mere nuanceret i farverne. Lamme er blevet så store, at de snart kan klare sig selv - og bukkene har haft det hyggeligt med råerne ultimo juli/primo august.
Dybest set er vi ude på Herrens mark i dette spørgsmål. Vi kan ikke med bestemthed se, hvordan en buk udvikler sig - og det er galmandsværk at bortskyde de største eksemplarer, som iflg. alle kompetente udviklingseksperters udsagn er de bedste til at videreføre arten. Det er kun Danmarks Jægerforbund der forsøger at sælge en iden om noget der strider imod alle eksperters viden. Men sådan er det vel, når man harmedlemmernes tarv at varetage.

Endelig er der det med arealstørrelsen. Personligt mener jeg, at kun ejendommens ejer må drive jagt på arealer op til 60 tdr. land. Først derudover må der udlejes jagt til jægere uden for familiekredsen. Gennemførte man en sådan regel, undgik vi måske at se 3 jægere(lejere) udrydde en hel egns rådyr på mindre end 3 år.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 15-03-09 08:23

Som du skriver Tonganeseren
Gennemførte man en sådan regel, undgik vi måske at se 3 jægere(lejere) udrydde en hel egns rådyr på mindre end 3 år.
ovenstående ses en del steder under den danske bukkejagt, man hører også udtalelser fra "kompetente" bukkejægere så som.
Ham min nabo skyder alt hvad han ser, derfor kunne jeg lige så godt skyde denne lille buk, som måske kunne blive større hvis den havde fået lidt mere alder
eller den her
Jeg er ikke trofæjæger, men kødjæger
Så var det måske bedre vedkommende selekterede flere hundyr og lam i efteråret.
eller den her
Det var ellers ikke meningen jeg ville skyde den, men det er den første morgen i bukkejagten og jeg vil ikke komme tomhændet hjem til "bukkekaffe" og morgen møde i den stedlige jagtforening

For dem som er dårligt gående eller mageligt anlagt, her er transportmidlet til morgenpürchen

http://lauritz.com:80/Item/Item.aspx?LanguageId=1&ItemId=1521736&nBids=5&ReturnUrl=http%3a%2f%2flauritz.com%2fItemList%2fItemList.aspx%3fLanguageId%3d1%26DC%3d1%26CPIn%3d3%26ISz%3d0%26PSz%3d30%26PSzG%3d6%26SO%3d3%26ST%3d0%26IgId%3d154%26TTyp%3d0%26TVal%3d0%26FLId%3d1%26FCId%3d1%26FText%3d%26LLan%3dFalse%26Vat%3d0%231521736EndTagRU

Den kan også bruges til ræve og kaninslæb
SHV

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 15-03-09 08:43

Her er en trehjulet med raketmotor
http://www.zjovt.dk/displayimage.php?pid=298&fullsize=1
The Real Deal

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-03-09 10:44

Jeg tror squ jeg kender ejeren af el-mobilet. I kurven bag førersædet plejer han nemlig at anbringe 4 agerhøns til hundetræningen. Han bytter snart den 3-hjulede ud med en 4-hjulet, fordi den uregerlige hund et par gange har væltet ham sidelæns hen over forhjulet.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-03-09 14:18

Til TRD.

Jeg sympatiserer særdeles meget med Råvildtforeningens ideer - og er da også blevet kontaktet af formanden, som er en mand med store visioner. Han ville have mig med i det projekt, hvor man een gang for alle - videnskabeligt vil bevise, at en for tidlig afskydning af råerne vil medføre uoprettelig skade på den danske råvildtbestand.
Der findes mange myter i debatten, og desværre ser vi ofte en imponerende uvidenhed demonstreret, som udelukkende har til hensigt at forplumre enhver rimelig ordning mht. afskydningspolitikken.

Der er nemlig 2 alvorlige knaster på afskydningspolitikken. For det første er det uantageligt, at bukkejagten pågår mens råerne har lam.
For det andet er det lige så uantageligt, at bukkene afskydes før de får mulighed for at parre sig med de mange råer.
For det tredie er det forkasteligt, at bukkejagten pågår så tæt på brunsttiden, at bukkene mister forsigtigheden - og bliver lette ofre for en tåbelig afskydningspolitik.
For det fjerde er det forkert, at råerne må bortskydens i oktober, mens de stadig har lam. Her burde man sætte premieren til 1. november.
Til gengæld kunne man forlænge råvildtjategn til 1. februar, hvor dyrene er aktive i forsøget på at findes foder.
Altså væk med bukkejagten i forår/sommerperioden.
Desværre er der gået økonomi i skidtet. Jagtudlejerne scorer kassen på de mange byjægere, som partout hvert forår skal ud at hente et flot trofæ. Hvis bukkejagten blev fjernet, ville jagtlejen til gengæld blive faldende - en klar sidegevinst.

Accepteret svar
Fra : TheRealDeal

Modtaget 300 point
Dato : 15-03-09 14:25

Kære alle

Nu har der været fokuseret på forårs, kontra sensommerjagt på bukken, man kunne også forstille sig en helt anden konstellation.

Bukkejagt startede 15 juni og fik sin afslutning den 17 august og så var det ellers slut med at skyde handyr også under efterårs, vinterperioden.
Jagten på hundyr skulle først begynde den 1 november til og med 31 januar.

The Real Deal

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-03-09 18:11

citat fra Tombeneseren: For det andet er det lige så uantageligt, at bukkene afskydes før de får mulighed for at parre sig med de mange råer.Citat slut. ( ja selvfølgelig for så er den jo død))=

Hvis det er personer med en sådan forstand, der skal repræsentere jagten i Danmark - så er der ingen jagt tilbage om få år!!!!!!!!!!!

Råen har forlænget drægtighed - det er et faktum!!!!!

Så skyd du blot den buk du vil i den kommende sæson. Den har allerrede spredt sine gener!!!!

At man bør have en afskydnings politik på sit revier er en helt anden sag og diskussion, men at påstå at man ved noget om råvildt biologi også samtidig udtale sig, som Tomben gør - det er himmelråbende skørt......

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 15-03-09 18:39

Tonganeseren Hvad er helt konkret problemet i at skyde bukke mens råerne sætter lam, forstyrelsen ved bukkejagt er jo minimal, en kondiløber der løber gennem skoven forstyre jo langt mere, skuddet forstyre heller ikke voldsomt meget.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-03-09 20:40

Til bb1:

Hvad har disse 2 ting med hinanden at gøre??? Og hvad har det i det hele taget med sagen at gøre?

Citat bb1:Råen har forlænget drægtighed - det er et faktum!!!!!

Bukken kans squtte sprede sine gener, før brunsttiden sætter ind.

Citat bb1:Så skyd du blot den buk du vil i den kommende sæson. Den har allerrede spredt sine gener!!!!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-03-09 20:51

Simon-ms:
Jeg læste engang om en miljøundersøgelse, hvor man som mål havde at undersøge hvor meget forskellige påvirkninger anfægtede råvildtet. Man havde forud forsynet et antal råer med sendere, som målte pulsen. Jeg mener helt bestemt, at DJ var med i projektet.
Det viste sig, at det ikke så meget er den larmende børnehaveklasse eller naturnydere i form af spadserende par etc. som fik pulsen i vejret hos rådyrene.
Derimod gik rådyrenes puls grassat, når de blev overrasket af en cykelmotionist, en hund eller et skud.
Vi ved det allesammen: Når vi går i naturen, mens vi griner eller taler normalt med hinanden, så tøffer råvildtet lige så stille af, mens de bliver paniske, hvis vi lusker afsted efter dem - mens vi holder pauser.
Vi har velsagtens alle set, hvordan rævene ikke sætter afsted efter den flygtende moderrå - men derimod afsøger det sted, hvor råen rejste sig.
Derfor skal vi afholde fra at belaste naturen, mens råerne har helt små lam.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-03-09 20:53

TheRealDeal:
Brunstjagt? Nul og Nada. Jeg mener det er uetisk, idet bukkene ikke har andet i hovedet end lir. Du opfører dig vel heller ikke noarmalt, når der er f..... i nabolaget.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-03-09 22:00

Tomben Tonganeseren har vist, at han igen ting ved. Hvor må det være sørgeligt at stille sig selv til skue på den måde.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-03-09 22:53

Citat fra bb1`s uforståelige ævl:

Bb1 - kunne du ikke lige prøve at forklare relevansen til emnet????

"Råen har forlænget drægtighed - det er et faktum!!!!!

"Så skyd du blot den buk du vil i den kommende sæson. Den har allerrede spredt sine gener!!!!"

"Tomben Tonganeseren har vist, at han igen ting ved. Hvor må det være sørgeligt at stille sig selv til skue på den måde."

Og så lykkedes det igen for montøren at ødelægge en ellers god og sober debat.

Bent Ballehyler!
Grunden til at du skriver den ene uforståelige klamamse efter den anden er, at du i bund og grund ikke har forstået det du beskæftiger dig med. På den måde kan der selvfølgelig ikke komme andet end bavl fra din side. Du har hørt et eller andet løsrevet - og bringer din egen ufuldstændige version på banen. Sådan er det gået gennem de sidste 6 år. Jeg havde håbet på en god debat, men når et af Jyllands mest uvidende skvadderhoveder blander sig - ja, så er der ikke meget at gøre - andet end at blackliste ham.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-03-09 23:01

Så gør du det. Jeg har bevist at du er ganske utroværdig og dermed er min opgave løst.

Alle jægere kan med sindsro skyde en stor gammel buk her i sommer. Den har sat sine gener videre allerrede sidste år!!!

At du ikke vil indrømme en fadæse er ikke uvendtet, men vil du færdes på de bonede gulve, så skal du altså til at tænke dig noget bedre om ellers griner de af dig endnu mere end de gør det allerede.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-03-09 23:32

Alle jægere kan med sindsro skyde en stor gammel buk her i sommer. Den har sat sine gener videre allerrede sidste år!!!

Tjae - det er jo ikke alle der kun får et knald her i livet.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 16-03-09 00:00

Hvor du dog kan vrøvle.....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-03-09 01:02

Njae - det ved jeg nu ikke. Men det er nyt for mig, at bukke kun får 1 sæson i Midtjylland. Det må da være en helt særlig fortolkning af råvildtets livscyklus. Men det er måske den lille tapre skare "kronvildtforvaltere" der afstikker de helt særlige regler.

Men du mangler stadig at forklare hvad du mener i dette indlæg:

Råen har forlænget drægtighed - det er et faktum!!!!!

Så skyd du blot den buk du vil i den kommende sæson. Den har allerrede spredt sine gener!!!!

Hvad har det egentlig med sagen at gøre??

Hvis du ikke kan svare - så er det helt i orden med mig.

Man staver ikke en "tumpe" som du gør det - altså "tombe".Åh Herregud for en ubehjælpsomhed. Hvis du nu henvender dig til de skoler hvor du har været elev - så kan det være, at du kan få skolepengene retur.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 16-03-09 05:35

Du bliver ved tombe.( prøv at lege lidt med bogstaverne - det er du jo så god til) Der findes også kun en person i Danmark. Der er så påstålig og skriver på samme måde som dig. Ligesom søvn mønstret også passer alt indpakket i rødvins tågernes tæt hed.

At du ikke ved hvad det indebære, at råen har forlænget drægtighed er sørgeligt ikke kun for dig selv, men også for andre. som måske tror på dig.
Jeg syntes helt bestemt, at du skulle melde dig ind i råvildtforeningen. De har virkelig brug for en kapasitet, som dig. De har ligesom D.L.S. hvor du jo nu har en meget stor post,som deres repræsentant på de bonede gulve virkelig bevidst at du har forstand på, at tale jagtens sag over for myndigheder og jægerne i almindelighed. Det bevises af foreningens store medlemstal, som vokser og vokser og vokser dag for dag siger de selv,men heldigvis er det det modsatte der sker.....

Indrøm du blot at biologi heller ikke var din bedste deciplin i skolen i S........

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-03-09 14:10

Knyt nu Philipensen og fortæl mig hvor vi andre fornuftige debattører har omtalt råens forlængede graviditet. Det er jo ikke den vi har diskuteret, og hvad har det forhold med sagen at gøre??

[I][B]Prøv nu - bette Bent - for første gang i dit elendige liv - at svare på et (1) simpelt spørgsmål.[/B][/I]

Haloohhhh - er du der?

Men hvis vi endeligh skal blande råens forlængede drægtighed ind i sagen, så er det OK med mig, men for nu at give dig en enestående chance for at brillere på denne side, så synes jeg at du skal redegøre for hvad råens forlængede graviditet egentlig skal være godt for. Og gør det nu før du flæbende siddder foran tV`et i aften, hvor Råvildtforeningen og Roedehovedet skal debatterre eventuelle fredningstider for råvildtet.

Du er jo ikke den skarpeste kniv i skuffen - og det bliver spændende at se, hvad du så misforstår af debatten i TV. Uha - da.

Men kom nu med en forklaring om hvorfor råen har forlænget graviditet.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-03-09 14:16

Årh - nu ved jeg hvor Ballehylerens kæde knækker.

Han ved squtte hvornår brunstperioden sætter ind.

Han tror at rådyrene parrer sig i hele perioden for bukkejagten. Det er er for flovt - Ballehyler Bent fra Bottrup.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 16-03-09 15:22

Kære bb1

Du skriver
Citat
Alle jægere kan med sindsro skyde en stor gammel buk her i sommer. Den har sat sine gener videre allerrede sidste år!!!

Hvad er en gammel buk?

The Real Deal

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 16-03-09 15:26

Det var hvad du skrev: citat fra Tombeneseren: For det andet er det lige så uantageligt, at bukkene afskydes før de får mulighed for at parre sig med de mange råer.Citat slut.

Det kan du ikke lyve dig fra - det står længere oppe i tråden!!!!!

Det er en direkte løgn fra et menneske som ikke ved hvad han skriver om!!!!!!

Råen har forlænget drægtighed,derfor har den buk udover den lille spidsbuk eller lille gaffelbuk som man ser på sit revier allerede sidste år bedækket og altså givet sine gener videre, men du skyder måske alt hvad du ser også dem med sut i munden. Det gør jeg ikke og derfor er din påstand om at bukke afskydes før de kan paret sig. Det værste vrølv der kan skrives med ord....

Tak for henvisningen til udsendelsen i aften ORJ har forlængst fortalt mig om den og også om din opførsel da i sist var sammen på de bonede gulve. Pas nu på du ikke anklages, som Bendtsen.
Det er jo en sart forening du repræsentere.....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-03-09 16:21

Det var hvad du skrev: citat fra Tombeneseren: For det andet er det lige så uantageligt, at bukkene afskydes før de får mulighed for at parre sig med de mange råer.Citat slut.

Mit svar: Ja, det var hvad jeg skrev - og det mener jeg fortsat. Det er den slags man kalder vildtpleje.

Det kan du ikke lyve dig fra - det står længere oppe i tråden!!!!!

Det er en direkte løgn fra et menneske som ikke ved hvad han skriver om!!!!!!

Hvilken løgn?

Råen har forlænget drægtighed,derfor har den buk udover den lille spidsbuk eller lille gaffelbuk som man ser på sit revier allerede sidste år bedækket og altså givet sine gener videre, men du skyder måske alt hvad du ser også dem med sut i munden. Det gør jeg ikke og derfor er din påstand om at bukke afskydes før de kan paret sig. Det værste vrølv der kan skrives med ord....

Jeg beder EBB (det er jo ham du mener er mig) tale sagen igennem med ORJ, når de mødes engang i juni 2009. Så vil jeg bede ham spørge, om han (ORJ) forplumrer Dyreetisk Råds virksomhed ved at sprede løgne om EBB gennem samtaler med dig. Nu er du på skideren bb1.

Tak for henvisningen til udsendelsen i aften ORJ har forlængst fortalt mig om den og også om din opførsel da i sist var sammen på de bonede gulve. Pas nu på du ikke anklages, som Bendtsen.
Det er jo en sart forening du repræsentere.....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-03-09 16:35

Til bb1.

Du mener stadig, at jeg er identisk med den hæderkronede E.B.B, som deltager i Dyreetisk Råds ekspertgruppe. Du har også skrevet her, at du og formand Ole Roed i eget hus, har svinet E.B.B til efter det først afholdte møde i Dyreetisk Råd. Nu har jeg orienteret E.B.B om dine udtalelser, og E.B.B retter nu henvendelse til Ole, for at få at vide, om Olle Volle forsøger at ødelægge det ellers gode samarbejde i Dyreetisk Råd. E.B.B sender i morgen en mail til Ole Roed. Han blev temmelig vrissen, da jeg ringede til ham, og når han har fået svaret fra Ole Roed, så bliver det bragt her på siden.
Er det ikke spændende - Bette Ballehyler??

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 16-03-09 16:39

Nej det kan jeg ALDRIG være for nu faldt du i med et plask.Kære Erik B. Berthelsen og skulle jeg endelig tage fejl, så er dit sidste indlæg jo et bevis på at EBB har talt med tompeneresen om hvad der forregår i rådet, så kom bare an. Jeg er pisse sur over, at du igen her har svinet mig til og jeg kan forsikre dig for, at jeg ikke glemmer det.
Jeg glemmer heller ikke at du stadig skylder mig penge, så usel et menneske du er - du har måske også nok haft en tante, som engang har været gift med en storbonde her på egnen, men du har også andre slægtninge, som jeg kendere.

Så et virkeligt godt råd fra mig, nu drikker du et stort glas rødvin og så glemmer du alt om, at skrive på Kandu - for du er afsløret...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-03-09 17:02

Du er jo rablende skør. I vortes forening taler vi sammen - vi sladrer ikke, som hysteriske kællinger.
Men jeg kan da godt røbe for dig, hvad E.B.B lige har meddelt mig.
Han har allerede talt med Ole Roed, som er på vej til Fyn. Det er rigtigt, at du har talt med Ole Roed, som igen har været så tåbelig at lække fortrolige oplysninger om udvalgsarbejdet. Det skete på den måde, at du ringede til Ole, som du plejer at gøre, og spurgte til E.B.B`s rolle i det arbejde, som Dyreetisk Råd udfører. Her fortalte Ole dig, at E.B.B har divergerende synspunkter.
Det skulle så være det. Mon ikke det er sidste gang du får oplysninger af Ole Roed - bette Bent. Jeg er helt sikker på at du bliver ringet op af en formand, som åbenbart ikke forstår at respektere demokratiske spilleregler - såsom ikke at lække oplysninger til folk uden for og som derved optræder som en sladrevorn sladderkælling.

I et ægte demokrati, Bette Bent, er det tilladt at have forskellige synspunkter, som man slås for. Man skal bare ikke slås for bare at slås. Husk det - Bette Ballehyler. Gå nu ind og klap Philipensen - og forsøg at se glad ud.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-03-09 17:26

Her er en kopi af E.B.B`s mail til mig. Jeg bringer den, da der åbenbart er et eller andet om nogle penge.

Kopi (E.B.B)
Jamen Bent dog.

Har lige drøftet sagen med Ole. Han fortæller mig - noget modstræbende, at du har haft ringet til ham og at han har fortalt dig, at jeg har holdninger som ikke deles af ham.
Nu er det jo ikke Oles holdninger alene, som tæller. Det burde han, som tidl. politiker, vide alt om.

Han vil have et møde - ham og jeg imellem, for om muligt at finde fælles fodslaw, men det var jeg ikke interesseret i, så længe han ikke kan holde kæft fra interne møder. Derfor vil jeg orientere formanden for Dyreetisk Råd om problematikken. Om muligt vil jeg fremføre det skete på rådets kommende møde.

Du har nu skudt dig selv i foden - Bent, og tillykke med det.

Det er bare sørgerligt, at voksne mænd ikke opfører sig som sådan.

Hvad angår dine elendige bøger og de 250,- kroner, så bad jeg dig om et kontonummer. Det fik jeg ikke. Når du fremsender det - så kan jeg ocverføre beløbet og returnere resten af hæfterne. Jeg vil, under ingen omstædnigheder, sende penge i pakken. Du vil naturligvis nægte modtagelsen.

Mvh.

EBB

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 16-03-09 18:50

Kære bb1

Du har ikke svaret på midt sidste spørgsmål, derfor stiller jeg det igen

Citat
Alle jægere kan med sindsro skyde en stor gammel buk her i sommer. Den har sat sine gener videre allerrede sidste år!!!

Hvad er en gammel buk?

The Real Deal

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 16-03-09 19:28

E.B.Berthelsen starteg,våben ekspert med møde ret på de bonede gulve - tak fordi du afslørede dig selv til sidst og plumpede i med en ordentlig plasker. Har du suttet på vin proppen?

Husk nu at sende hele denne tråd til O.R.J. for det første vil han blive glad for at se hvad du kalder ham længere oppe i tråden... Der næst vil han se at begrebet DYREETISKRÅD K U N er nævnt af Tonganeseren, som du jo nu lige indrømmer er E.B.Berthelsen.

Så tro ikke du får det mindste ud af

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-03-09 19:50

Husk nu at sende hele denne tråd til O.R.J. for det første vil han blive glad for at se hvad du kalder ham længere oppe i tråden... Der næst vil han se at begrebet DYREETISKRÅD K U N er nævnt af Tonganeseren, som du jo nu lige indrømmer er E.B.Berthelsen.
Hvad skal jeg bruge dette nonsens til??

Jeg skal hilse fra E.B.B og sige, at han er bedøvende ligelad med hvad Ole Roed ellers mener om E.B.B`s person.

Så tro ikke du får det mindste ud af
Og hvad betyder så dette her.

Normalt giver vi hinanden en vis elastik hvad angår det at kunne stave korrekt. Men når det kommer til Ballehyleren fra Bottrup, så er det direkte uhyggeligt at skulle stave sig gennem et skriftsprog, som nok demonstrerer en så eklatant dumhed, at Guderne sig forbarme må.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 16-03-09 20:26

E. B. Berthelsen Dansk Land og strandjagt forening `s læserbrevs skribent, selv lært våbenekspert m.v. med møde ret på de bonede gulve, når nogle invitere og syntes at alle skal med, så de ikke bagefter kan sige: hvorfor blev vi holdt uden for..
Tak fordi du afslørede dig selv til sidst og faldt i vandet med en så stor maveplasker, så der blev udsendt sonarmi advarsel. Du må sandelig ha` suttet noget på vin proppen, den sidder vel ikke fast i halsen på dig. For så må du sandelig få nogen til at ringe 112.
Husk nu at sende hele denne tråd til O.R.J. han vil helt sikkert blive meget glad for at se hvad du kalder ham lidt længere oppe i tråden…..
Der næst vil han så også ved selvsyn kunne se at den eneste, der har brugt begrebet: DYREETISKRÅD her i debatten er TONGANESEREN, som du jo nu lige har indrømmet er dig selv E. B. Berthelsen.

O.R.J. vil hyle af grin også spørge dig: Hvad er det Ballegaard har lægget?

Det samme spørgsmål får du nu også fra mig – hvad er det jeg har lægget fra et møde?

Jeg har hele tiden KUN skrevet: De bonede gulve og det er end ikke sandt for det var de slet ikke.
Det var nemlig en jagt du var inviteret på for at dyre etisk råd kunne få et indtryk af hvordan en sådan foregik. Jeg har talt med to andre, som også deltog og deres mening om din person kan jeg godt ligge op her, hvis jeg kan få lov til det af dem.

Så kære E.B.B. følg nu mit meget velmenende og kloge råd: Sæt rødvins proppen fast imellem pegefinger og lange mand, så du ikke længere kan skrive her, med hensyn til penge og bøger. Det danske postvæsen lever af at sende pakker!!!!!!!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-03-09 20:57

Arh, jeg tror nu ikke ORJ griner af sagen. Jeg formoder nemlig, at han er helt normal oven i hovedet. Jeg ved, at ORJ bad om at få at vide hvilken hjemmeside du stadig kunne skrive på.
Jeg ville være flov - hvis jeg var dig - Båtnakken Bent fra Bottrup. Du er squtte rigtig klog.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 16-03-09 21:40

Hvor er det utroligt at du bliver ved - bruger ORJ sin kosbare tid på, at læse denne tråd, så læser han jo også, at du sviner ham til længere oppe i tråden.

Så indrøm nu E.B.Berthelsen du er nakket.............................................

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-03-09 22:25

Du er jo fuldstændig vanvittig mand. Du kan kalde mig hvad du vil, men at du ikke kan indse, at du har bragt ORJ i en meget ubehagelig situation, er nærmest ufatteligt. Det må skyldes din nærmest enestående dumhed, eller en psykisk lidelse, at du ikke fatter omfanget at dit loyalitetssvigt overfor ORJ, som du plejer at slikke op og ned.

Der findes ikke mange af din slags - Montør og løgnhals, Bette Bent fra Bottrup, som kan finde på at kræve sejren i en debat, når du selv står med bukserne ned om hælene - som den sædvanlige taber.
He, he - du er fandeme syg i hovedet.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 16-03-09 22:48

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-03-09 08:26

Hvad var det nu vi kom fra??? Der var jo en "ingeniør" fra Bottrup som igen ødelagde en ellers meget sober debat.
Nåh ja! Var der nogen som overværede debatten i TV mellem formanden fra DJ og formanden for Råvildtforeningen?
Det var en tynd kop the fra jægerforbundets side - skal jeg love for, men formanden har jo heller ikke den helt store erfaring som jæger. Sådan er det jo med mange - såkaldte "Nyjægere".
Så i øvrigt et kursusopslag:"Jagttegn på 3 dage" - jubiiiii!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-03-09 11:03

???????????????????????

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 18-03-09 20:29

Kære bb1

Nu kan jeg se du er færdig med at fortælle eller hvem du tror er hvem, så kan du vel afse lidt tid til at besvare mine to tidligere spørgsmål

Nu forsøger jeg igen, du har tidliger skrevet
Citat
Alle jægere kan med sindsro skyde en stor gammel buk her i sommer. Den har sat sine gener videre allerrede sidste år!!!

Hvad er en stor buk

The Real Deal

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 18-03-09 21:30

Ja jeg debattere ikke med fantomer og opdigtede personer!

- men jeg gider heller ikke svare på et dumt spørgsmål......

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-03-09 00:06

Jeg ved, hvad en gammel afkomsløs, sur ondskabsfuld buk er for en størrelse. Men det har jo ikke meget med spørgsmålet at gøre.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 19-03-09 18:45

Kære bb1

Du skriver
Citat
- men jeg gider heller ikke svare på et dumt spørgsmål......

Jeg synes ærligtalt det er et uforskammet svar fra dig der hele tiden vil fremstå som en seriøs og regelret debattør.
Tag nu og svar på hvad du mener er en stor buk, men OK hvis du ikke kan svare på spørgsmålet fordi du godt ved du ikke formår at formulere svaret, kan du jo bare få en til at skrive for dig

The Real Deal

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 19-03-09 20:23

Hvis du vil begynde at svare på de spørgsmål jeg har stillet dig - så kan du også kræve svar fra mig, men heller ikke før og kan du ikke kende forskel på en ung og gammel buk, så bør du ikke gå på bukke jagt...

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 20-03-09 06:19

Kære bb1

Citat
Hvis du vil begynde at svare på de spørgsmål jeg har stillet dig - så kan du også kræve svar fra mig,

Det er det jeg har gjort hele tiden, altså besvaret dine spørgsmål, men er det fordi du er kommet til kort hver evig enest gang at du så ikke vil besvare et simpel spørgsmål udfra en udtalelse du har fremstået med her i denne tråd og det er.
Citat
Alle jægere kan med sindsro skyde en stor gammel buk her i sommer. Den har sat sine gener videre allerrede sidste år!!!

Derfor er dit sidste vage svar og konstatering helt hen i vejret, som du kan læse nedenunder
Citat
Kan du ikke kende forskel på en ung og gammel buk, så bør du ikke gå på bukke jagt...

Kom nu med et svar bb1 hvad er en god gammel buk i dine øjne

The Real Deal

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-03-09 09:14

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-03-09 10:46

Fint med det store brede midtjyske grin, når Ballehyleren lige har sjoflet sin egen formand. Det er ellers interessant at se, at Ballehyleren ikke mere leverer den samme strøm af intetsigende indlæg til Danmarks Jægerforbunds hjemmeside, hvor man blev træt af endeløse mere eller mindre vanvittige mails fra Ballehylet. Efter at have udleveret sin egen formand, er Ballehyleren endelig havnet uden for banen - og gudskelov for det. Mage til dumhed skal man lede længe efter. Det er godt at vi rigtige jægere går i så stort fodtøj, at der er plads til tæerne - når de krummer sig over Ballehylets sindsyge indlæg.
Og - Ballehyler - man kan vistnok blive behandlet for mindreværdskomplekser.
Et nyttigt link til Bette Bent:
Find Psykiater Horsens
www.eniro.dk Find det på Eniro. Eniro - Find it Easy!

Godkendelse af svar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 20-03-09 16:17

Tak for dine svar og kommentarer TheRealDeal.