/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Muvee-programmet fra Olympus
Fra : Oldboston
Vist : 653 gange
100 point
Dato : 14-03-09 04:13

Jeg har købt og installeret Olympus program "muvee", og har redigeret min første muvee. Nu skulle den så lagres på pc'en, men det tog 4-5 timer at lagre den. (Der er tale om en film med såvel stillbilleder som filmsekvenser). Derefter skulle den overføres til DVD. Her brugte jeg en Medion 4.7 GB DVD+RW, som ifølge sit omslag skulle indeholde 120 min standard play video. Overførslen varede også 4-5 timer. Man kan se på DVD'en, at den er brændt, når man holder den op mod lyset. Men når den lægges i en DVD afspiller ved TV eller i PC'en, kommer der ikke noget billede frem.

Mon dette er tilstrækkeligt oplyst til at en af jer kan fortælle mig, om jeg gør noget galt, eller har overset noget?

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 14-03-09 08:30

Har du husket at afslutte/ lukke den?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-09 09:51

Nu ved jeg ikke hvorfor du mener programmet er fra Olympus ????

Mig bekendt er det et HP program på linie med Wins MovieMaker...

Hvad du har gjort galt er svært at sige udfra de oplysninger, men en mulighed kunne være du blot har lavet det som "project" og ikke som DVD...

Projecter kan KUN læses af programmet selv...

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 19-03-09 12:07

Tak for svarene indtil nu. Programmet muvee markedsføres af OLympus, når man har installeret Olympus Master, derfor antager jeg, at det stammer fra Olympus. Men det skal siges, at det er et firma i Tyskland, der står for salget, og det hedder ikke Olympus.
Da svarene ikke helt hjælper mig, prøver jeg at spørge lidt mere. For nu har jeg nemlig også forsøgt at overføre filen med fotos+film samt musik samt fortekst samt afslutning til Nero 9, som jeg har downloaded i 14 dage på prøve. Men det lykkes ikke. Men her er dog en oplysning, som måske kan hjælpe. Der dukker et skilt op, som fortæller, at jeg bruger en forkert diskette. Jeg har prøvet med DVD-R og med DVD+RW, men er de forkerte? Er det en anden type, jeg skal bruge, og hvor får jeg fat i den i så fald? På forhånd tak fordi I gider svare.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-09 13:45

Sikker på dit brænderdrev er til DVD

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-09 13:50

Programmet bruges tilsyneladende af flere firmaer

Citat
muvee comes pre-installed on several models of HP and Compaq desktops and laptops globally.

muvee comes bundled with several models of Sony’s digital video cameras globally.

Nikon currently embeds muvee’s technology within several of its digital cameras globally and has muvee as part of its software bundles for its cameras.

Nokia currently embeds muvee’s technology within several of its mobile handsets globally.

Olympus has muvee as part of its software bundles for its cameras

LG currently embeds muvee’s technology within several of its mobile handsets globally.

muvee comes bundled with several models of Creative’s digital cameras globally.

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 20-03-09 13:08

Den er vist blevet brandt i forkert format!

det en ommer!!!

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 23-03-09 11:03

Sp4nker skriver:

Citat
Den er vist blevet brandt i forkert format!

det en ommer!!!

Jeg takker for dit svar, men du fortæller kun, hvad problemet er ...ikke hvad løsningen er. Hvis du ved, hvad jeg kan gøre, trin for trin, for at brænde en DVD-RW disk eller en DVD-R disk på den rigtige måde i det rigtige format, har du så mulighed for at løfte sløret? HVis du vil dele din viden med mig, så jeg kan finde ud af det, skal jeg med glæde aflevere pointene til dig. Men at nøjes med at fortælle mig, at det er en ommer, .. det har jeg jo opdaget, ellers skrev jeg ikke til kandu om det.
Venlig hilsen, Oldboston

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-09 11:15

Citat
Der dukker et skilt op, som fortæller, at jeg bruger en forkert diskette

Citat
Sikker på dit brænderdrev er til DVD

For at hjælpe dig er du jo nødt til at svare på det der bliver spurgt om

Kom med nogle data over dit drev......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-09 11:21

PS.

Lightschribe og Duallayer skiver kan IKKE bruges.....

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 23-03-09 17:19

Tak fordi du gider svare, refi. Jeg vil prøve at komme med de relevante informationer, så godt jeg kan. men jeg er ingen ørn til dette her, er alt for gammel, men prøver alligevel. Her er hvad menuen "Denne computer" kan fortælle om det aktuelle diskdrev (det er forresten lige sat i som nyt for 3 mdr. siden, fordi det gamle var låst fast. Drevet virker fint nok til musik og også til andre dvd-film. Men nu er det altså mine egne feriebilleder, som jeg først ved hjælp af Olympus muvee har fået lagt ned på min harddist, hvorfra jeg kan afspille den som en mpg-fil eller ved hjælp af Windows media Player.
Jeg har også (tror jeg nok!) fået brændt filmen over på en DVD+RW fra Medion (DCD Rewritable 4.7 GB). men når jeg lægger denne dvd i TV's DVD-afspilning står der blot, at den ikke kan afspille dette format. Læg en anden skiva i, siger den. Når jeg så lægger den i Computerdrevet, får jeg at vide, at det er en OMP-fil. Det aner jeg ikke, hvad er. Om selve drevet, som du spørger om, står der følgende: Samsung HD 321KS SWCSI Disk device. Et sted står der, at der er 62,4 KB på disken, så der skulle være plads nok, men et andet sted (på skriveborder, hvor jeg har en kopi af filmen liggende i Nero show time mpeg fil, står der, at den fylder 1,53 GB) Kan den være for stor til disken, der er både film, fotos, musik og fortekster på? Jeg kan sagtens afspille den på PC,en når jeg tager den direkte som mpeg fil fra skrivebordet. Men når jeg lægger DVD'en i drevet, lykkes det som sagt ikke, hverken med mpeg, med Windows media Classic eller Windows Media eller med Nero show time. Og på TV's DVDafspiller slet ikke. Jeg er ked af, at jeg har så svært ved det her, men håber på hjælp. PÅ forhånd tusind tak.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-09 17:43

Citat
Samsung HD 321KS SWCSI Disk device

Det lyder besynderligt - det findes tilsyneladende IKKE

Prøv lige at gå i kontrolpanel - enhedshåndtering - klik på + udfor dit diskdrev - hvad står der så ??

Citat
Et sted står der, at der er 62,4 KB på disken

Lyder mere besynderligt i et TOMT drev

Citat
Jeg har også (tror jeg nok!) fået brændt filmen over på en DVD+RW fra Medion (DCD Rewritable 4.7 GB). men når jeg lægger denne dvd i TV's DVD-afspilning står der blot, at den ikke kan afspille dette format. Læg en anden skiva i, siger den. Når jeg så lægger den i Computerdrevet, får jeg at vide, at det er en OMP-fil.

Det er tilsyneladende ikke en film du har brændt (om noget overhovedet) - OMP-filer siger ikke noget og er IKKE video/DVD

En mpeg fil burde kunne afspilles af din "stueDVD" - det er brændingen der går galt med.... (så glem alt om muvee - filmen du har lavet er god nok)

Men som sagt er det overhovedet en brænder du har ?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-09 17:45

Citat
udfor dit diskdrev

Undskyld udfor DVD/CD drev

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 23-03-09 18:25

Når jeg går ind i enhedshåndtering får jeg både oplysning om Samsung (omtalt tidligere) og desuden MAXTOR 6408OLO USB Device. Der står også under enhedshåndtering : Windows.System32. Drivers. PartMgr sys

Om den brænder? Bare jeg vidste det. Jeg har nok en manual liggende et sted, vil prøve at se efter. Den kan afspille DVD til skærmen, men det er vbel en helt anden snak. Håber I gider blive ved med at hjælpe med at indkredse problemet. Sig til, hvis det er flere point værd, så foirhøjer jeg bare.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-09 19:10

Jeg "gider" såmænd det hele

Hvis ikke du har et punkt i enhedshåndtering der hedder DVD/CD Rom Drev er der noget galt....

Jeg er ved at betvivle at du overhovedet har en brænder i komputeren - derfor vil den heller ikke acceptere brændbare skiver...

Hvis det er tilfældet forstår jeg så til gengæld IKKE at du siger du kan se på skiven den har brændt noget (det kan man nemlig godt)

Det korte af det lange - vi må lige finde ud af HVAD det er for et brænderdrev du har - før er det svært at komme videre....

Kører du XP eller Vista ????

Tjek lige i stifinder om der overhovedet er oplistet et Dvd-rw-drev

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-09 19:14

Citat
Den kan afspille DVD til skærmen

Så kan vi jo da konstatere at du har et DVDdrev

Så er det bare om det er et brændredrev (det står som regel på "klappen" - enden DVDrom eller RW)

PS....

Spar du bare på pointene - du kunne få brug for dem en anden gang

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 24-03-09 13:56

På klappen står der Super Write Master DCD + forskellige andre ikoner. Men jeg fik skiftet drevet ud for nylig....ved ikke om klappen sad der i forvejen eller fulgte med det ny drev.

Når jeg ad stifinder går ind på de forskelllige lokale diske, finder jeg "Egenskaber for lokal disk 102 GB (D:). Der er anført dels SAMSUNG HD32KJ SCSI Disk Device, som jeg nævnte tidligere, dels kommer der et ikon med en disk frem, hvor der står: TSST corp CDDDVD SH-S202J DVD/CD-r.

Jeg leder videre for at finde emballagen eller brugsanvisning til det ny drev, som blev installeret for få mdr siden af en professionel PC-mand.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 24-03-09 14:18

Hermed ER så konstateret at du HAR et brænderdrev...

Så er vi tilbage til at du laver fejl i selve brændingen....

Nero burde være OK til at lave mpeg til DVD-filer

Spørgsmålet er så om du laver multisession (ikke lukker skiven)...

Dernæst virker det filnavn du får oplyst (OMP) helt hen i vejret - det har intet med video at gøre....

Derimod er det i dette tilfælde HELT OK at du bruger RW-skiver - så kan der experimenteres uden at skiven er spildt - den kan jo slettes igen...

Har du evt. skiver af et andet MÆRKE liggende - det kan nemlig være at din brænder IKKE kender lige præcis den skive du bruger ?????

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 01-04-09 13:49

Tak for svaret refi. Jeg er kommet et stykke på vej, og kan måske finde ud af resten. Ellers vender jeg måske tilbage med nyt spørgsmål. Tak for denne gang.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-04-09 14:22

Selv tak....

Vend endelig tilbage hvis det stadig ikke virker