/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Fra Outlook Express til Gmail
Fra : PeterPeter
Vist : 1700 gange
200 point
Dato : 13-03-09 20:30

Hej Alle

Kan jeg:

Flytte alle mine gamle e-mails fra Outlook Ekspress over i Gmail ???

Status:
Jeg bruger og har brugt Gmail de sidste 2 år ! Alt hvad jeg har af mails ligger derinde...
Jeg ville dog gerne have alle mine gamle mails transporteret derover (altså fra C-drevet)

Kan det lade sig gøre automatisk ??
- og
Hvordan

På forhånd tak

/Peter

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 13-03-09 20:43

...jeg havde en forestilling om, at man på en måde kunne "pege" på de filer der indeholder alle Outlook mailsne på c-drevet og derefter eksportere dem over ???

Men kan man det ???

På forhånd tak for hjælpen...

/Peter

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 13-03-09 21:43

Hvorfor sender du dem ikke til din G-mail konto?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-03-09 21:46

Du kan da bare gå ind i Outlook, markere nogle mail og trykke videresend. Så sender du dem til G.Mail.

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 13-03-09 21:59

Nej Nej...Det kan slet ikke lade sig gøre !! Der er alt for mange ...

Jeg efterspørger, om det kan gøres automatisk samt evt. hvordan ?

Tak - og god aften.

/Peter

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 13-03-09 22:18

Outlook Express er stadig på min pc, med alle de mange gamle mails... (et par år gamle)
Men konfigurationen er itu....Jeg kan definitivt ikke sende dem på normal vis til Gmail konto'en....

/Peter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-03-09 22:22

Citat
Jeg kan definitivt ikke sende dem på normal vis til Gmail konto'en

Hvis ikke du kan exportere dem til et mailprogram hvor de kan sendes fra - så er de desværre tabt...

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 14-03-09 00:02

Nu stiller jeg lige 2 måske dumme spørgsmål.

- Hvad vil du med dem i Gmail?
- Kan du ikke printe dem ud hvor de er
hvis det er noget der skal bevares.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-03-09 00:28

Start Outlook Ekspress - vælg funktioner - indstillinger - klik på fanen vedligeholdelse - tryk på lagringsmappe.
Marker hele stien der er angivet i boksen og tryk ctrl+c - luk alle bokse.
Tryk start - kør og tryk ctrl+v for at indsætte den sti du lige har kopieret. - tryk ok.
Nu har du alle dine mail i en mappe foran dig. Så er det bare at kopiere dem og lægge dem i en mappe du har lavet enten på skrivebordet eller på en USB nøgle.

Nu har du kopieret alle dine mail. Så må du selv finde ud af hvordan du får dem ind i G-mail. Jeg kunne forestille mig at de skal ind i seperat mappe i g-mail.

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 14-03-09 01:49

OK - Granner..Det begynder at lyde relevant !!!

Hmmm....Kan man eksportere mails ind i Gmail overhovedet....

Tak

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 14-03-09 09:09

Du kan uploade dokumenter til gmail ved at og til din gmail konto og vælge
Documents - upload .....

så skal du bare vide hvilken mappe du har gemt dem i på din pc

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 14-03-09 09:10

blev lidt rodet - du skal åbne din gmail

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-03-09 13:59

Inden du begynder at uploade er det en god ide at gøre som jeg skrev og så lave en mappe på skrivebordet hvor de gemmes.

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 19-03-09 13:13

Kære begge
Tak for jeres svar, jeg vil teste når jeg kommer hjem (pt. i udlandet grundet arbejde).
Tak
/Peter

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 25-03-09 16:55

Jeg er hjemme nu og vil teste i løbet af de kommende dage.
Tak
/Peter

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 11-05-09 10:54

Hmm.. Det funger ikke rigtigt....
Prøver lidt forskelligt en gang imellem