/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Ferienpenge....
Fra : Vitamelgaard
Vist : 1605 gange
20 point
Dato : 13-03-09 18:53

Hejsa Alle sammen.

Skal se om kan få stillet dette spørgsmål så det er til at forstå.

Jeg har i dag, modtaget mit feriekort fra feriefonden, og vil gerne have
udbetalt dem hurtigst muligt. Hvornår kan jeg tidligst få dem udbetalt ?

jeg mener selv jeg kan få dem pr. 1 april
mens min Kæreste mener 1 maj.
Der står en middag på højkant *S*

Håber på svar ....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-03-09 18:55

Ferieåret starter 1. maj og der kan du få dem udbetalt. Hvis du holder ferie fra 1. maj, så kan du få dem et par dage før.

Kommentar
Fra : Vitamelgaard

Dato : 13-03-09 18:57

Jeg mener bare jeg har læst, Man får dem ca. 1 månede før ferie start ?

Kommentar
Fra : return

Dato : 13-03-09 18:57

hej her er et link som du kan bruge http://www.adir.dk/sw27259.asp god ferie

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 13-03-09 19:02

hvis du får stemplet dit feriekort til 1/5 så kan du få dem udbetalt d. 1/4

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : Vitamelgaard

Dato : 13-03-09 19:03

Chi:

Ja det mener jeg nemlig også... *S*

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 13-03-09 19:23

Feriepenge bliver tidligst udbetalt en måned før første feriedag.

Første feriedag kan tidligst være den 1. maj i året efter, at feriepengene er optjent.

Du får udbetalt feriepenge efter, hvor mange feriedage du bruger.

Fra 1 marts skal man selv underskrive feriebeviset hvis man er i arbejde og skal således ikke blande arbejdsgiver ind i det mere.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-03-09 19:52

Citat
hvis du får stemplet dit feriekort til 1/5 så kan du få dem udbetalt d. 1/4

hilsen chicapigen

Ja .... hvis du holder ferie fra den dato

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-03-09 19:59
Accepteret svar
Fra : BarkeBillen

Modtaget 20 point
Dato : 13-03-09 20:16

Citat
hvis du får stemplet dit feriekort til 1/5 så kan du få dem udbetalt d. 1/4

hilsen chicapigen

Ja .... hvis du holder ferie fra den dato [Blink]

kan man da alligevel,svindel med ens egene penge længe leve.

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 13-03-09 23:38

Det har da altid foregået med den lille bogtrykker, hvis det kun drejer sig om få hundrede kroner, der skulle vare 21 dage eller mere.

Men med den nye lovgivning, kan man gøre, hvad man vil, pengene går ind på lønkontoen hver måned - og så er det op til en selv om man vil spare dem op eller sulte i ferieperioden.

Kommentar
Fra : Vitamelgaard

Dato : 15-03-09 11:06

Nu har jeg fået et feriekort fra feriefonden og der står der at
Arbejdesgiveren skal stemle..

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 15-03-09 11:11

Hvis du får din arbejdsgiver til at stemple dit feriekort med påbegyndelse af ferie fra 2/5 kan du få dem udbetalt 4 uger inden den dato.
Det nye ferieår starter d. 2/5......længere er den ikke.

Godkendelse af svar
Fra : Vitamelgaard

Dato : 17-03-09 16:39

Tak for svaret BarkeBillen.