/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
kampfisk
Fra : ivanho01
Vist : 830 gange
275 point
Dato : 12-03-09 21:27

Hej mine kampfisk har lige fået unger og det myler med dem i mit 30 liters akvarium.Hvad kan jeg bruge som foder når jeg skal til at begynde at fodre dem for første gang .

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 12-03-09 21:50

Jeg vil knuse tørfoder så det næsten er støv til at ligge i, dernæst kan du ligge en bannanskal til tørre så den bliver knast tør og så ligge den i et glas vand , efter et par dage vil der være noget småt fnuller som fisken også lever af . kan ikke lige komme tanke om hvad det egenligt hedder, husk at fjerne din han om et par dage ellers æder de ungewrne

Accepteret svar
Fra : Cirkelinedk

Modtaget 275 point
Dato : 13-03-09 11:14

Hvis du skal fodre de små, så er det bedste for dem afskallet artemia. Men når du skal give dem artemia, så skal du knuse det i en morter, så de bliver endnu mere pulveriseret. Og hvis du har et hvidt fiskenet, så kom den lille smule pulveriseret artemia i det hvide net, og det der kan sies igennem det net, kan kamfiske ungerne gabe over. Men knus ikke ret meget evt i første omgang ½ tsk fuld, for ungerne skal kun ha et lille bitte nip af det, og i ½ tsk fuld er der til et stykke tid. Og det artemia som du ikke knuser, kan de andre fisk med fordel fodres med. De fleste dyrhandlere har det og det svinger meget i pris... fra 39,- - 62,- kr for 80 gram.

Kommentar
Fra : jakob100Super

Dato : 13-03-09 17:12

jeg syntes det er fint med bare at smuldre de voksnes. fodre knuse det med fingrene en til at det er lige så stort som en blyant spids det har været godt af egne erfairinger, fodre dem op til to gange dagligt. du skal prøve at købe et fødeakrium det er ikke så dyrt 50 kr til 70 kr der kan de gå til de er til de er omkring en centimeter

Godkendelse af svar
Fra : ivanho01

Dato : 17-03-09 16:41

Tak for svaret Cirkelinedk.

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 17-03-09 19:03

Selv tak Vi skal jo hjælpe hinanden