/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Gæld i bil ??
Fra : rocoolsen
Vist : 833 gange
100 point
Dato : 12-03-09 16:54

Min dreng har lige købt en Astra fra 1992, til reservedele for 2000,-
Ved tjek gennem BILBOGEN var der gæld hos 3 forskellige på: 19,000 + 23,000 + 93,000 kr

Nu er spørgsmålet. Hvis man syner og registrerer bilen, hvordan får panthaver besked,
om den nye ejer

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 12-03-09 17:21

For ordens skyld kan jeg oplyse at gælden er fra 2004/05 hvor markedsværdi for bilen var ca. 18-22,000 kr (og det er ikke Roskilde bank)
æ

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 12-03-09 17:35

Hvis det forståes rigtigt, - så skal man vel ikke røre den med en ildtang.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 12-03-09 17:35

Det må sq da være en fejl.. Hvem dælen vil dog gi så meget i pant på den gamle slæde..hehe..

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 12-03-09 17:36

De tal er noget der er meget værre end Ebberød- og Roskildebank.

hawaii7

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-03-09 17:45

Skulle der så være en samlet pant d.d på 135.000 kr. ????

Citat
Hvis man syner og registrerer bilen, hvordan får panthaver besked,
om den nye ejer

Ring og spørg http://www.domstol.dk/saadangoerdu/tinglysning/bilbogen/Pages/default.aspx

hvordan de giver kreditorerne besked.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 12-03-09 17:52

Skynd dig at fjerne stelnummer med en vinkelsliber, og brug kun bilen til reservedele.

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 12-03-09 17:59

Bilen er købt af en person, hvis navn jeg dårligt kan udtale i ædru tilstand.

Grunden til at jeg spørger, er at naboen ville købe den for 9K, men jeg ville lige tjekke om der var gæld i sådan rusten pram. (tror også at damen fra bilbogen trak på smilebåndet)

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 12-03-09 18:06

I bør kontakte panthaver og indfri restgælden - det vil være pænt af jer.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-03-09 18:14

Citat
Grunden til at jeg spørger, er at naboen ville købe den for 9K, men jeg ville lige tjekke om der var gæld i sådan rusten pram.

Det skulle du jo have gjort før du købte bilen !!!!

Hvis du videresælger bilen velvidende om, at der er pant i bilen, skal du gøre en evt. køber opmærksom på det.

Bliver bilen fundet hos ejeren, så bliver den frataget ejeren uden erstatning.

Fy føj for en mentalitet at have .... vil du tjene 7 K på din nabo

Glad for at min nabo ikke har en "rusten pram" til salg.

Men da Bilbogen er en del af Danmarks Domstole, vil man altid kunne finde frem til ejeren af bilen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-03-09 18:18

Citat
En bil er en stor investering for de fleste. Der er derfor god grund til, at du ser dig godt for, inden du sætter din underskrift på en slutseddel. Udover – som også hos forhandleren – at sikre dig, at bilen vil leve op til dine forventninger, bør du undersøge, om bilen er stjålet eller nogen har pant eller ejendomsforbehold i bilen.
Du risikerer nemlig, i bedste fald, at skulle gennem en lang proces, og eventuelt en retssag for at få dine penge tilbage, hvis du køber en stjålet bil, eller en bil, som nogen har pant eller ejendomsforbehold i. I værste fald mister du bilen – uden at få dine penge tilbage.

Du kan sikre dig mod den type skuffelser.. Før du køber, kan du søge information om bilen hos de rette myndigheder og forlange, at den som sælger bilen, skal bevise, at han må sælge den.

http://www.nysynet.dk/nardukoberbil.htm

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 12-03-09 19:09

"ans"
Prøv at læse tråden fra starten, inden du hidser, " rivejern"
Det var naboens forespørgsel, der gjorde at jeg undersøgte gælden. Bilen var pt, ved at blive plukket med fint overskud.
Det var min nysgerrighed mht. hvem der fik oplysninger om gæld ved reg.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-03-09 19:20

Det lyder som en fejl??

Kan i ikke have aflæst stelnummeret forkert, da i tjekkede for gæld, eller måske bilbogen ikke har fået slettet gælden.

Det mest almindelig er jo, at restgælden bliver betalt ved ejerskifte

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 12-03-09 21:08

Citat
Hvis man syner og registrerer bilen, hvordan får panthaver besked,
om den nye ejer

Bilbogen giver besked om ny ejer. Det er jo der panten er tinglyst.

Godkendelse af svar
Fra : rocoolsen

Dato : 13-03-09 14:55

Tak for svaret ans.