/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Hvorfor BMP. og ikke GIF. i IE ??
Fra : Andersen
Vist : 432 gange
100 point
Dato : 02-04-03 13:47

Hvis jeg højreklikker på en gif-fil på en hjemmeside, og vælger Gem Som, får jeg kun muligheden for at gemme det som en BittMap-fil, og ikke som den Gif.fil billedet rent faktisk er.
Jeg har ikke problemet på andre maskiner med samme version af IE. Jeg vil være glad for et bud på hvad der kan være galt.

Kommentar
Fra : kummel

Dato : 02-04-03 14:12

Jeg ved ikke om der er et problem som sådan. Jeg prøvede lige med at gemme en gif fil med min egen IE og fik mulighederne jpeg og bmp men som du sagde ingen gif.
Hvis du har brug for billederne i gif er der dog en nem løsning som ikke kræver download af nogen programmer. Åben dit billede i paint som følger med windows og vælg gem som. Du kan så gemme det som gif.

Jeg er ked af at jeg ikke kan give noget direkte svar på dit spørgsmål men det virker som om det er et universelt problem...

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 02-04-03 14:27

Tak for svaret Kummel. Jeg har nok ikke formuleret mig korrekt, idet den fil jeg forsøger at gemme på min disk er en animeret gif-fil, og som sådan vil jeg ikke have animeringen med ved at benytte din fremgangsmåde. Undskyld at jeg ikke fik skrevet at der er tale om en animeret gif, men måske du så har en anden løsning på mit problem, eller måske en forklaring på hvorfor jeg ikke kan gemme i gif-formatet - som jeg jo godt kan fra andre maskiner ?

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 100 point
Dato : 02-04-03 15:12

Hej Andersen,

prøv at slette temporære internetfiler... det plejer at hjælpe hos mig...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 02-04-03 15:15

Hej igen,

kom lige i tanke om en lidt bøvlet metode... hvis du gerne vil ha' billedfilen, og hvis sletning af temporære internet filer ikke vil få IE til at gemme dem i det filformat du vil... ka' du sende den til dig selv med e-mail...

du ka' enten højreklikke på billedet og vælge "send som e-mail" eller hvis der er de dersens ikoner på billedet trykke på "brev"-ikonet...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : xou

Dato : 02-04-03 18:19

hej !
her en support side fra microsoft der osse siger at de kan være fordi
at indstilligen "Gem ikke krypterede sider på disken" er aktiv
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;260650
men ellers har strarup sagt løsningen...(mener jeg)

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 03-04-03 09:38

Jeg takker mange gange for svaret. Har ikke lige tid til at tjekke det nu, men det lyder som om èn af Jeres løsninger nok skal virke. Jeg er ikke lige vant til det her med point'ene, så jeg ved ikke om de kan deles imellem jer, strarup og xou, men jeg vil give mine point til strarup der tilsyneladende havde begge løsninger.
Tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : Andersen

Dato : 03-04-03 09:40

Tak for svaret strarup.