/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Legalisere hash
Fra : KMH1990
Vist : 547 gange
20 point
Dato : 11-03-09 21:23

Der er mange gode grunde til at legalisere hash, da den nuværende situation er skyld i, at:

1) kriminelle narkonetværk kæmper indbyrdes om retten til skjulte markedsandele
2) markedet spredes ud over hele København i stedet for at samles ét sted
3) politiets ressourcer er knappe og udmagres af kontrol
4) halvdelen af befolkningen kriminaliseres
5) staten går glip af flere hundrede millioner kroner i afgiftsindtægter
6) der mangler penge til målrettet oplysnings- og forebyggelsesarbejde til børn og unge

Nu må det være klart for alle, at forbud i forbindelse med hashpolitik ikke hjælper, og at vejen med legalisering er en bedre løsning.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-03-09 21:26

Hvorfor i alverden dog det når det flere og flere steder bliver forbudt bare at tænde noget at ryge på.

Kommentar
Fra : Bittersnaps

Dato : 11-03-09 21:37

Jeg er enig i, at det burde legaliseres - ikke fordi jeg selv ryger det (har prøvet, men brød mig ikke om det , men fordi der kommer meget bøvl ud af forbudet, især efter lukningen af Pusher Street. Det, at det er forbudt, giver levebrød til noget, der ligner en mafia, nøjagtig ligesom alkohol-forbudstiden i USA.

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 11-03-09 21:43

i snakker som i har forstand til,det handler sku da ikke om hash,

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 11-03-09 21:47

BarkeBillen...så kom med dagens kloge bemærkning.

Det handler nemlig ikke om hash men om det politi stat vi lever i!!!!!

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 30 point
Dato : 11-03-09 21:53

Sp4nker, er det politistaten der er skyld i skyderierne på Nørrebro, det tror jeg lige du skal forklare nærmere.

Selvfølgelige skal hash legaliseres, det er tåbeligt at folks forbrug af et (stort set) uskadeligt stof, skal financiere kriminelle bander. Og det er tåbeligt at politiet skal spilde ressourcer på at jagte folk der går rundt med 2 gram hash i lommen.

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 11-03-09 21:59

Hash kan ligeså godt legaliseres - så ville der være lidt mindre uro på Staden. Ja, og jeg ryger det ikke selv, for jeg kan ikke tåle det, men mange af mine venner gør, og de er altså oppe i årene, så det er ikke små vrag der render rundt, men voksne mennesker der bare har brug for den der afslapning. Det har jeg ikke noget imod. Det er sgu værre, at der er alt det ballade, fordi hash ikke kan købes, hvor det plejer.

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 11-03-09 22:05

Hvis hash legaliseres, så kan vi vel lige så godt tage skridtet fuldt ud og legalisere heroin, opium, extasy, fri hastighed på motrovejene o.s.v, o.s.v.
Men så skal vi sgu også indfører brugerbetaling på ALT, sygehuse, læger, alkoholbehandling, nakotikabehandling mv.

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 11-03-09 22:18

Kode
Hvis hash legaliseres, så kan vi vel lige så godt tage skridtet fuldt ud og legalisere heroin, opium, extasy, fri hastighed på motrovejene o.s.v, o.s.v.
Men så skal vi sgu også indfører brugerbetaling på ALT, sygehuse, læger, alkoholbehandling, nakotikabehandling mv.

Det kan du da ikke sammenligne - hvad tænker du på?

Der er da blevet røget Hash i umindelige tider, og ingen har åbenbart taget skade af det. MEN! Det skal og er naturligvis ligeså forbudt at køre i bil når man har røget som når man har drukket.

Du kan ikke sammenligne det med hårde stoffer.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-03-09 22:31

Citat
halvdelen af befolkningen kriminaliseres

NÅÅÅÅ siger jeg bare

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 11-03-09 22:48

Nu tænder jeg en smøg - en almindelig én - den med tobak og nikotin, så det basker! - også kaldet Prince Light (selvom der ikke er noget light i dén).

Men det er indenfor mine egne fire vægge - hvor længe mon?!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-03-09 23:42

Og der er så mange der kører for stærkt i trafikken, at vi lige så godt kan ophæve hastighedsgrænserne??

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 11-03-09 23:55

Nej, vi kan ikke lige så godt ophæve fartgrænserne, for i trafikken er det ikke kun føreren en der kommer til skade, det er det med hash.

Som med f.eks. alkohol kan man dem der ryger hash i to grupper, brugere og misbrugere. Langt de fleste er brugere, folk der ryger ind i mellem, nogle gør det i mange år, mens de passer deres arbejde eller deres studier. Men der er naturligvis også en gruppe der ikke kan styre det (lige som alkoholikere). Der er sådan set ingen grund til at tro at der bliver flere misbrugere, bare fordi de kan købe tobakken på apoteket og ikke er nødt til at købe det ved en kriminel. Tværtimod, ved at legalisere hash kan man holde en form for kontrol med brugerene.

Det faktum at der er mange tusinde alkoholikere i Danmark, gør jo ikke at vi ønsker at flytte salget af alkohol til HA og kriminelle bander, der bruger overskuddet til finlancere deres lyssky aktiviteter.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-03-09 00:03

NEJ

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 12-03-09 12:19

Det vil være kriminelt at legalisere hash, da det kan give voldsomme psykiske problemer, som også kan komme til at gå ud over andre (se blot den seneste tragedie med den psykisk traumatiserede soldat)
Men du har en del ret i, at forbud ikke altid er af det gode!
Og at hårdere straffe slet ikke hjælper på kriminalitet.
Det er slet ikke så let at løse.....

Godkendelse af svar
Fra : KMH1990

Dato : 12-03-09 13:00

Tak for svaret BertelBrander.