/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Sløøøvv computer
Fra : Falcham
Vist : 858 gange
400 point
Dato : 11-03-09 21:12

Hej KanDu´er

Jeg har en HP/Compaq NC8430 med Intel Duo core CPU 2 GHz T7200, 3 GB ram.

Mit problem er at til tider "låser" computeren hvis jeg f.eks. arbejder i Excel, Word og har et browser åbent samtidig.

Hvis jeg har joblisten samtidig for at se ydeevnen, er der ingen problemer hverken med processerkraft eller med hukommelse.

Jeg har prøvet med diskfrakmentering, diskoprydning har ingen virus eller spyware.

Nogen gode ideer ?

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 11-03-09 21:22

Prøv at rydde lidt op med ccleaner

http://www.ccleaner.com/

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-03-09 21:22

Har du overvejet at tage backup og derefter formatere, starte forfra? Det gør jeg med jævne mellemrum, og tro mig, det er rart med sådan en ren maskine.

Ellers må du til at rydde grundigt op, slette de programmer du ikke bruger, for et eller andet konflikter i din maskine.

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 11-03-09 21:25

Til jangchr

Jeps, den er også prøvet

Til granner01

Ja, det har jeg overvejet, men vil helst undgå det - meeen det kan jo desværre blive løsningen

Falcham

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 11-03-09 21:29

Prøv at trykke start/kør og skriv msconfig og gå ind under start og se hvad der starter op med windows og se om der ikke er nogen du kan deaktiverer

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-03-09 21:30

Jeg har taget tid på det en gang, de første gange min maskine låste, der kørte jeg alle mulige chek, jeg brugte dage på det, men efter et år besluttede jeg at formatere 1-2 gange om året. Tage problemerne i opløbet, tage omfattende backup af mail, adresser og dokumenter og så formatere.
Jeg har en liste over hvad der skal indlæses i min PC og jeg har en mappe hvor de programmer ligger som jeg har på min PC. Altså et minimun af CD'er skal jeg bruge.

Accepteret svar
Fra : Bittersnaps

Modtaget 410 point
Dato : 11-03-09 21:32

Du kan også prøve at køre Microsoft's egen scanner på safety.live.com - den tjekker også registreringsdatabasen, og gør det godt (det burde den så også, når den kommer fra dem, der har lavet styresystemet )

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 11-03-09 21:32

Til jangchr

Øhh der er jo en del, men det er jo lidt svært at se hvad man kan deaktivere og så værer sikker på at computeren kører som den skal.

Men der er ingen programmer der ummidelbart ligger og kører i baggrunden.

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 11-03-09 21:34

Til Granner

Det er en rigtig god ide, har faktisk haft brugt den før, det kunne måske værer at den skal tage i brug igen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-03-09 21:51

Jeg er glad hver gang jeg har formateret, og så tager det kun ½ dag.

Kommentar
Fra : Bittersnaps

Dato : 11-03-09 22:18

Jeg har også geninstalleret min Windows flere gange - men efter min mening kan det ikke rigtig betegnes som en løsning - det er sidste udvej. Hvis man kan løse problemet på en anden måde, er det langt at foretrække.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-03-09 22:28

Jamen godt vi er forskellige, for jeg er ikke enig med dig. Det er en god ting at rydde op en gang imellem.

Kommentar
Fra : Hizzle

Dato : 12-03-09 10:04

Det er nok noget hardware i computeren som der er en fejl på. Enten bundkort, cpu og ram, som der er en fejl på. :)

Håber det løser sig :)

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 12-03-09 11:54

Hej jeg bryder lige ind med et tak for dette svar
Citat
Du kan også køre Microsoft`s egen scanner Safety. live. com
det har jeg lige gjort , det tager nogle timer men den er godt nok grundig, og den fandt da også mange unødige ting så min pc. den er blevet meget livligere så den vil jeg da benytte mig af fremover, når der skal ryddes op.
Mvh. gwh.

Kommentar
Fra : Bittersnaps

Dato : 12-03-09 15:31

Ja, man kan sige meget om Microsoft - men det ER faktisk en god scanner

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 12-03-09 16:43

Granner01 : Ikke lige svar på spørgsmålet men mht formatering 1-2 gange årligt, så skal windows jo geninstalleres , hvad så med aktiveringen ? Kan man ikke kun gøre det et bestemt antal gange ?

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 12-03-09 18:08

Står din strømstyrings model på "høj ydeevne" ?

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 12-03-09 20:18

Til bruuno117

Strømstyringen er sat til "aldrig" på samtlige muligheder.

Falcham

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-03-09 19:30

Jeg kører med XP pro og jeg har aldrig aktiveret en kode. Den lader sig installere hver gang. Den er ikke leveret med maskinen, den er min egen købte.

Kommentar
Fra : jepser30

Dato : 17-03-09 02:59

www.spywarefri.dk har gode programmer gratis og et godt forum der er gratis så det er nemt at finde ed af det der.

Godkendelse af svar
Fra : Falcham

Dato : 23-03-09 19:52

Tak for svaret Bittersnaps, det var det der hjalp bedst, selv om det ikke var optimalt.