/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
CC & Glary ??
Fra : Line99
Vist : 613 gange
70 point
Dato : 11-03-09 19:52

1.
Med CCleaner har jeg renset REGISTER til der var nul ''scan efter problemer'' tilbage.

2.
Herefter har jeg kørt Glary Utilities og Registry Cleaner'en (Fixes invalid or incorrect registry entries) har fundet 123 ''problems found'' ,,,,,

SPØRGSMÅL: Er det ok/safe at køre ''repair problems'' eller er der risiko for at den høvler for meget af?

Jeg blev nødt til at afinstallere forskellige programmer da maskinen blev for sløv (har kun de ca. 500 mb ram) og har så renset med cc og nu Glary for at få det sidste væk. Men hvorfor finder Glary så meget mere??? Hvordan /hvorfor har Glary Utilities fundet 123, hvor ccleaner har 0=nul ??Kan den have fundet ''for meget'' ??

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 11-03-09 19:55

Kigger ind lidt senere

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-03-09 20:14

De enkelte programmer finder noget forskelligt. Hvis det ene program har fundet 70 cookie så finder et andet program 12 andre, et tredie program vil finde 40 andre. Sådan er det.
Du må bare tage chancen for at den høvler for meget af. Hvis du har backup af dine dokumenter så kan der ikke gå så meget galt. Og så er du sikker på at du får ryddet op.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-03-09 20:24

CCleaner går ikke så hårdt til værks i regdata. Man kan sige at den kun "støver af".

Grunden til at de finder forskellige ting er, at de arbejder efter forskellige regler. Så det er svært at sige om Glary finder for meget. At den finder 123 flere end CCleaner syntes jeg ikke lyder alarmerende, så hvis Glary har mulighed for backup, burde der ikke være problemer i at fjerne dem.

Når det er sagt, så vil jeg aldrig selv rense regdata med andet end CCleaner. For det første er det ingen beviser for at har nogen som helst betydning for maskinens ydelse, og for det andet er der rigtigt mange der får problemer ved at gøre det.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 11-03-09 23:30

Jeg er glad for CCleaner, men har også på fornemmelsen at den bare ''støver af''. Bl.a. er det svært at slippe af med alle rester fra afinstalleringen af f.eks. ibm Lotus Symphony som jeg prøvede. Lotus har smidt slam alle mulige steder :-/ Der er også andre programmer der har rester jeg godt ville af med !!

granner01 det er ikke cookies jeg vil af med, de er renset godt med cc (tror jeg nok)

Jeg havde selvfølgelig håbet at der var en Glary ekspert. Foreløbig vil jeg droppe Glarys 1-click Maintenance og gemme den til et senere tidspunkt - har ikke tid til at eksperimentere med det nu. Der ser ikke umiddelbart ud til at være en backup. Men der ser godt nok ud til at være mange fine indstillingsmulighedder i det proc. - jeg kan godt lidt en gang hovedrengøring

Jeg lader den stå til i morgen og hvis der ikke kommer et bedre bud går den til stl_s.

Foreløbig mange tak for hjælpen.

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 70 point
Dato : 12-03-09 00:38

Glary har angiveligt backup, ifølge denne test http://download.cnet.com/Glary-Utilities/3000-2094_4-10790373.html

Det hedder måske bare noget andet.

Rengøring er generelt en god ting, men da har vitterlig ingen betydning for maskinens ydelse.

Mark Russinovich fra Microsoft er nok en af dem der ved allermest om Windows. Prøv at se hvad han svarer på spørgsmålet, lidt nede på denne side http://aumha.net/viewtopic.php?t=28099

Det har vitterlig ingen betydning. Tværtimod så tager man en risiko hver gang man kører sådan en renser. Jeg har bare set rigtig mange der lige pludselig står med en fejlfyldt og sløv maskine, når de har kørt regrensere. Og hvad gør de så? Går ud og finder andre programmer der kan "fixe" problemer

Så min filosofi er: If it ain`t broke, don`t fix it

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 12-03-09 07:10

Det har hjulpet meget på sløvheden at afinstallere programmer som jeg ikke brugte, så det i sig selv har allerede hjulpet meget. Der er frigivet mere plads i mine få ram. Jeg er også helt enig i at man kan risikere at få fjernet for meget - det var jo netop derfor jeg spurgte inden jeg kørte programmet; hvis det i øvrigt ikke gør maskinen mindre sløv er det dobbelt-grund til at jeg HAR droppet rensningen.

Det er bare irriterende at programmer ikke renses ordentligt væk når man kører en normal afinstalering, man får jo næsten aldrig det hele med væk.

På et senere tidspunkt når jeg har mere tid vil jeg eksperimentere mere med alt det som Glary kan, for det ville da også være underligt hvis man ikke kunne lave backup

Tusinde tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : Line99

Dato : 12-03-09 07:12

Tak for svaret stl_s.