/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Hvordan kan man sikre værdier
Fra : rikkerix
Vist : 353 gange
35 point
Dato : 11-03-09 10:35

Hej
Mon der er nogen der kan give et råd.
Min venindes kæreste solgte en virksomhed for nogle år tilbage. Nu er han blevet pålagt at tilbagebetale den nye ejer 5 millioner kroner, ved en voldgiftsafgørelse. Han har fået en frist på 14 dage til at betale pengene. Han har ikke pengene og er gået i panik. Han overvejer at sikrer sine værdier ved at registrerer sine ejendele (hus, bil osv) i min venindes og sin ældste søns navne. Hans ældste søn er 17 år.
Risikerer han at blíve sigtet for bedragerig hvis han indregisterer sine ejendele i andres navne, efter at der er faldet dom?
Håber at der er nogen der ved lidt om sådan en sag???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-03-09 10:46

Stein Baggers kone kunne da sikre sine penge på den måde, gjorde hun ikke? Altså ved at kræve særeje

Nu er dine bekendte jo ikke gift, så er problemet anderledes, for så er det en gave - og hvad nu hvis de går fra hinanden

Jeg ville henvende mig til advokatvagten og spørge - det er gratis

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-03-09 11:11

Når voldgiften har bestemt at han skal betale, så er det penge han skylder, fordi han uretmæssig er kommet til dem.
Det er dybt umoralsk at unddrage de mennesker han har snydt pengene.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-03-09 11:24

Citat
Stein Baggers kone kunne da sikre sine penge på den måde, gjorde hun ikke?

På daværende tid var/er der ikke faldet dom.

Hun søgte skilsmisse, som begge parter senere fortrød.

Citat
Han har ikke pengene og er gået i panik. Han overvejer at sikrer sine værdier ved at registrerer sine ejendele (hus, bil osv) i min venindes og sin ældste søns navne. Hans ældste søn er 17 år.
Risikerer han at blíve sigtet for bedragerig hvis han indregisterer sine ejendele i andres navne, efter at der er faldet dom?

Ja, det er jeg overbevist om at han gør. Men spørg en advokat

Kommentar
Fra : alka

Dato : 11-03-09 12:02

I fald man i "ond hensigt" eller med fuldt overlæg forsøger/prøver på at skjule sin formue over for andre i forhold til en domfældelse, gør man sig skyldig i bedrageri.

Det kan ikke gå hurtigt nok, at komme til en advokat, der har dette område som speciale!!!

Hvis der foreligger en dom, må vedkommende også have haf en "hvis viden om noget der lå på grænsen", så helt bag på en, kan det vil ikke komme?

Kommentar
Fra : rikkerix

Dato : 11-03-09 12:17

Hvad kalder man det juridiske område i sådan en sag - så han kan finde en god advokat
(Tak for for de hurtige svar til jer alle.)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-03-09 12:26

Prøv at spørge advokatvagten

Her kan du se hvor den nærmste er

http://www.advokatsamfundet.dk/Default.aspx?ID=11780