/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvad er et nemt spørgsmål???
Fra : viskinge
Vist : 520 gange
500 point
Dato : 02-04-03 13:37

Jeg syntes efterhånden at, det er blevet alt for let at spørge om noget herinde. "kandu" siger at et nemt spørgsmål er 50 point værd. Nu har jeg set det samme spørgsmål 3 gange, inden for en uge, nemlig: hvordan laver man et batteri??
Dem der spørger, er villige til at tildele 20 point. Det er helt tydeligt at det er nogle der bare har surftet rundt på nettet, og automatisk får 20 point at stille spørgsmål for.
Jeg svarede på det første, men den eller de personer der stiller spørgsmålet gider åbentbart ikke at afslutte spørgsmålet.
Jeg mener at kandu, skulle indføre en regel om at spørgsmål koster min. 50 point. Det er så nemt at stille et spørgsmål, istedet for at bruge et par minutter, (og et par klick), og finde det man har brug for.
En anden ting er, at jeg syntes er: Tiden der skal gå, inden man kan lukke et spørgsmål, skulle være Feks. 24 timer.
I går var der et spørgsmål om discoudstyr (under el-installationer) til 220 point. Dette spørgsmål blev lukket i løbet af 8 minutter. Hvordan skal andre have en chance for at svare på spørgsmålet.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 02-04-03 13:45

gammel vin på nye flasker - ny problemstilling - aner det ikke viskinge, spørger Kandu - det er trods alt dem der kan tilføje de ændringer brugerne måtte have ønsker om.

- der er mange ting her på Kandu der skulle ændres, om de bliver de er jo et spørgsmål om Kandu´s lyst til at gøre det.

den ene problemstilling efter den anden dukker op - og har altid gjort det : Hvad er et tip ?, Hvad definerer et spørgsmål?, Kommer det an på point?, Skulle man fjerne pointene ( -------en halv time senere------- ) ......Skal spørgsmål først kunne lukkes efter x antal timer ?, og sådan kunne det blive ved.

Ang. disko spørgsmålet - jeg kan ikke se hvad der er galt i at lukke det efter 8 min. når spørgeren helt konkret får det svar der er ønsket - ( det sparer jo andre for at "rode" efter mere om det emne ) Spørgeren i det tilfælde markerer tydeligt " Fint, tak for hjælpen jeg har hvad jeg skal bruge"

Karina

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 510 point
Dato : 02-04-03 13:48

Hej Viskinge

Ak ja, du har så evigt ret i din ovenfor beskrivelser... men det er et evindeligt og tilbagekommende emne.

Personligt er jeg ikke den store point-rytter, jeg HYGGER mig faktisk i dette forum - nogle gange mere end andre gange... en form for tidsfordriv... og et ønske om at hjælpe andre (kan måske lyde lidt sentimentalt)

Alt i alt, så syntes jeg det STØRSTE problem herinde er, at man ikke får lukket de spørgsmål, som svirrer rundt i luften og ER blevet besvaret. Dette kunne Kandu sagtens sætte en stopper for ved at lave en 'timer' på spørgsmålene. Hvis de ikke bliver godkendt af spørgeren inden for f.eks en uge... ja så konverteres de lovede svar points til MINUS points til spørgerens konto (kun en idé).

Bliver det til tider 'bare for meget' tjahhh! Så logger jeg af og beskæftiger mig så med noget andet af interesse

But you got a point.... have fun

Søren

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 02-04-03 13:49

et nemt spørgsmål...?

det er jo op til den der spørger hvad et nemt spørgsmål er..

et svært spørgsmål for en kan jo være logik for en anden..! personlig synes jeg mere at pointene er et symbol på hurtig svar..

man kan ikke definere et "svært spørgsmål" og et "let spørgsmål" for, for den der spørger vil det være et svært spørgsmål, og for den der svarer måske et let spørgsmål..

med hensyn til lukning af spørgsmål er det jo op til spørger selv efter formodet svar er fjernet.. hvis spørger mener at have fået sit spørgsmål besvaret på 8 min. så må det jo være det.

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-04-03 13:50

Let spørgsmål ?

Hvor mange patter har en ko

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-04-03 14:33

Er det ikke noget med den har seks, hvoraf kun de fire duer?

Et nemt spørgsmål mere, Clan, hvor mange kløer har en kat?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-04-03 14:35

Iøvrigt træls med det der disco-spørgsmål. Han fik et link der må siges at være et "skrammel-indkøbssted", hvor de sælger dimser og bras til at hænge i bakspejlet.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-04-03 14:37

Iøvrigt Clan, hvis du tænker på hende jeg har derhjemme, har hun kun to!!!!!!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-04-03 14:42

*LOL * Altså 3773 hende kalder du da forhåbentligt ikke for en ko (fy!)

Som Fnollerpige skriver... vi er bare i gang med ENDNU engang at omtappe gammel vin på nye flasker, men jeg kan nu godt følge Viskinges fustration.

3773... 'den har altså 4 (bare så'n lige til orientering)

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-04-03 14:46

Clan hvad med katten????

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-04-03 14:48

Miiauuu, aner det ikke - vores gravhunde har som regel splittet dem ad før jeg kan nå at tælle dem

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 02-04-03 14:49

Thanks CLAN - der gik jeg liiige i koldbrand nærmest - ang. den med antallet af patter på en ko`s yver *phew* - men der er stadig kun 4 - altid rart at vide at noget ER som det plejer.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 02-04-03 15:02

Hej Viskinge,

mht. disko dasko spørgsmålet ka' du muligvis finde svaret i dette indlæg... -->
http://www.kandu.dk/dk/spg/13220

men hvad er svært og hvad er nemt... jeg har set indlæg til 5 point som jeg synes var svære, og jeg har set nemme indlæg til 1000 point... så jeg kender ikke lige svaret på det... andet end det er individuelt...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 02-04-03 15:17

Hej viskinge

Jeg synes ikke, der skal være begrænsninger på muligheden for at stille spørgsmål.
Ejheller synes jeg, at andre end spørgeren selv skal afgøre, hvor længe et spørgsmål må stå åbent.

Hvad point angår, er det helt fint med en topgrænse på 500 - men en bundgrænse synes jeg ikke
der skal være.

Hvad der er svære og nemme spørgsmål, afgøres af dem, der spørger.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 02-04-03 15:24

....det er et nemt spørgsmål, når jeg kan besvare det!!!!!
Christina

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 02-04-03 15:51

Til Fnollerpigen.
Tak for dit indlæg, men jeg stiller mig stadigt tvivlende, over 1 (KUN) svar vedr. discoudstyr. Svaret var ikke er ret meget værd (som du også kan læse, fra andre der har svaret her).

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-04-03 15:54

Nemt, svært, let, tungt, nyt, gammelt osv. Nogen ka' li' stegt flæsk med persillesovs andre kan ikke døje fisk. Nogen vil diskutere sejlsport, biler, jagt, fiskeri, mad, sex, personlig udvikling - vi kunne blive ved... Strarup brugte det rigtige 'ord', det må være individuelt. Vi er heldigvis ikke alle sammen ens (hvor kedeligt måtte det ikke være).
Der var vist en klog kineser, der engang sagde noget i retningen af: Den som tror at vide alt, ved slet ingen ting. Kommer vist fra en Ga-Jol pakke, så heraf kan man konkludere, at man kan blive klog af lakrids.
Statistisk ville vi ha' det godt, hvis vi stod med den ene fod i en spand med isterninger, og den anden fod i en spand kogende vand.

Hmmm! Der blev jeg vist lidt filosofisk...

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-04-03 16:01

Clan, fire tæer bagpå med tilhørende kløer og en fuld vante med 5 foran. Total 18 stk's, med mindre "man" er lidt vanartet og har noget der ligner hundenes ulvekløer bagpå.

Iøvrigt ville min 7 kg's hankat have slået en gravhund ihjel, hvis han havde fået fat i den. Beklageligvis er han på de evige sandkassemarker, såehh. Men selvfølgelig, hvis de havde været to mod en, er det jo væsentlig sværere. To af kammeraternes hunde aflivede iøvrigt deres nabos kat (igen to mod en). Men det var efter et utal af forgæves forsøg, hvor hundene kom hjem med forrevne næser. Så begik missen den fejl at vende ryggen til den ene af vapserne og så var det slut.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 02-04-03 16:05

Kan godt følge både CLAN og Strarup der kommer lidt ind "på øjnene der ser" - ja hvad hulen er nemt at svare på.

Tror bare at lige denne problematik er en man kommer til at springe op og falde ned på, Viskinge.

- men er da med på det kan virke lidt mystisk med de ting der bliver spurgt om, og sværhedsgraden deraf, men hvem er vi til at vurdere det.

Det er vist bare på med filteret, og spring den slags over ..... uuhh det er sgu ( undskyld !! ) svært at fatte sig i korthed - men prøver : giv plads .... og så fortsætter vi ellers bare som vi plejer.

( Viskinge, det forhindrer dig nu stadig ikke i at skrive til Kandu, med dit forslag - de er altid modtagelige for ris og ros ) når de altså læser og svarer på folks mail ( aaaiii den var tarvelig, men måtte lige af med den )

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-04-03 16:07

3773... bare rolig gravhundene ved godt at de skal holde snuden væk - ellers får de med mig at bestille

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-04-03 16:18

...og kattene Clan (hvis ellers de er store og stærke). Hvis jeg var hund gad jeg f. eks. ikke overfalde en norsk skovkat - det er sådan lige sidste størrelse inden puma.

Iøvrigt kan gravhunde nu godt være temmelig barske. Bruger du dem til jagt?

Kommentar
Fra : DK93

Dato : 02-04-03 16:20

Hvis nu en forholdsvis ny bruger stiller et spørgsmål med en meget vanskelig problemstilling, som måske var 500 point værd, og kun har ganske få på kontoen, hvad så??
Jeg tror og håber de fleste hjælper af lyst, og deltager i et spørgsmål hvis man mener at kunne bidrage med noget fornuftigt. Hvis det er pointene der driver "lysten", må man jo så springe videre til et mere "givtig" spørgsmål.
Jeg vil give viskinge ret i, at det er træls med de besvarede spørgsmål, som folk bare løber fra.
mv
dk93

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 02-04-03 16:20

bla bla bla.....

Kommentar
Fra : funck1

Dato : 02-04-03 16:27

hej
undskyld at jeg blander mig.
og er aldeles useriøs,
Hvor mange sider har en ko ?????
den har 6.

Nemlig for- bag højre---venstre samt ydersiden og indersiden.
Undskyld!!! KU' Ik' la* vær*
Mange fjollede hilsner fra Funck

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-04-03 16:31

Tjaee nu er du oppe på at trække 22 svar på et simpelt spørgsmål, og af en eneste grund - 500 points.

Se iøvrigt

http://www.kandu.dk/dk/spg/12763

...og nej lad være med at åbne lortet. Essensen kan minde om ovenstående, bare med fortegnene flyttet lidt her og der.

Men korrekt.....Uhyggeligt så svag svarvilje der er ved spørgsmål med lave points, og sikke da en fart der er på de tunge. Så er det store spørgsmål om køberen er for nærig eller sælgerne for grådige.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 02-04-03 16:36

--->3773<---

hvor ser du ligheden mellem din DEBAT og så dette SPØRGSMÅL........?

Kommentar
Fra : summer

Dato : 02-04-03 16:38

Stort set har viskinge jo ret, men al ting er jo relativt, så som sværhedsgraden af et spm. og evnen til at besvare det. Det er træls dem der misbruger folks tid og bare skrider når de har fået svar. Det kunne/burde der skrides ind over for.
Pointene har stor betydning for nogle, for andre mindre eller intet. Det er da fint at prøve at gøre Kandu bedre, men i bund og grund er det vel mest for sjov skyld, og lysten til at hjælpe, at vi deltager. Jeg vil heller deltage i et 10 points spm. med spændende og udfordrende indlæg, end ret mange a la dette:
[Citat]
bla bla bla.....
[/code]
Undskyld solgaard jeg kunne ikke nære mig, be be

mvh
summer

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-04-03 16:39

500 points solgaard 500 points.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 02-04-03 16:40

det gør skam ikke noget...! der blev bare snakket rimelig meget udenom indlægget derfor kom det lige ind mellem linierne...

Hygge

Solgaard

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-04-03 16:40

...og Solgaard - jeg fraråder åbning. Det ville nemlig kun gi' mig point. Og der står alligevel ikke noget klogt.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 02-04-03 16:41

nej ved det har læst det.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 02-04-03 16:44

Hej.. det har ikke en skid med det her at gøre, men jeg har en dværggravhund og to norske skovkatte! Og de stortrives sammen... måske fordi pumaerne er større end vufferen...
Christina

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 02-04-03 16:45

forresten tror jeg ikke så meget på den med de point

jeg stillede et "spørgsmål" i går for at ønske uffe29 tillykke med månedens præmie.... på 304 point.. hvis folk var så vilde efter point så hvde de nok lige givet en lykønskning

Men det var ikke derfor at spørgsmålet blev oprettet KUN for at sige tillykke...! jeg synes bare at jeg ville af med nogle at pointene...

Solgaard..

hyg jer..

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-04-03 16:48

Uha, Christina....

..godt man ikke er gravhund hos dig. Det kunne lyde farligt.

Men misserne gider vel dårlig interessere sig for vapsen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-04-03 19:25

Jeg prøver med udelukkelsesmetoden - dette er ikke et nemt spørgsmål, da ikke med alle de forskellige svar. Alle spørgsmål er svære, hvis man ikke kender svaret.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-04-03 08:50

Nøøjjjj! Den trækker godt nok 'bisser' den her

Hvad er det halve af 7 3/4 ganget med to? For de fleste er den svær, men hvis det omformuleres til hvad er det halve af 10 ganget med to... ja så er det let (alt er relativt) - tror jeg stopper her... vi kunne blive ved i en evighed, men debatten har været fornøjelig.

Lige til sidst... hvis I skal se nogle rigtigt store 'missere' så kig på en hjemmeside, jeg i tidernes morgen har 'strikket' sammen http://www.dyrenesgaard.dk under Aktiviteter eller Dyrene (så har jeg også lavet lidt reklame... oggg det var ikke svært)

Lykke til derude...
Søren

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-04-03 12:06

øøøøhhh, sådan en serval?!?!? Er det ikke for stor en "mundfuld" for selv to iltre gravhunde???

Flot side iøvrigt Søren!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 03-04-03 12:15

Hej Søren.. ja, det er sgu en flot side. Men hvor ligger Balle? Som kommende natur & tekniklærer er jeg nærmest allerede taget afsted!

Sådan en næsebjørn minder faktisk lidt om gravhunden...
Og mht til mine norske skovkatte, så holder de MEGET af hunden... de leger tagfat, rulle-rundt, brydes, slår kolbøtter sammen og deler seng (min!)

Christina

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-04-03 12:15

3773 *LOL * jow' jow'... 1. Servalen er jo højere end gravbasserne og 2. Servalen har nogle 'ordentlige søm' til at holde dem væk.

Til dit spørgsmål om jeg bruger dem til jagt - nope! Det er 'fruens* vapsere og jeg skal ha' en proptrækker med for at få den ud af hullerne til rævegraven (de er lidt hyggerunde).

Tak for 'roserne'

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-04-03 12:19

Hej Christina,

Balle ligger på Djursland (bor selv i Grenaa). Hvis du vil besøge DG, så kan du komme gratisse ind sammen med undertegnede og fruen her i huset - du skal være velkommen.

Hygge...
Søren Marquardsen
marquardsen@email.dk

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 03-04-03 12:22

Det vil jeg gerne! Så kan jeg også beundre fruens gravhunde!
Christina... der pt har influenza...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-04-03 12:34

fy da føj - Influenza... så må du i gang med 'plankeværkskuren'. Du skal bruge følgende:
- Kogende vand
- Sukker
- Krus
- teske
- Stroh Rom (80%)
- seng
- kosteskaft
- et stykke snor

Med snoren fastspænder du kosteskaftet i fodenden af sengen (vertikalt).
Kryber op i sengen, trækker dynen godt op, blander en masse grogg og drikker disse indtil der står et plankeværk nede i fodenden... så skulle du være OK dagen efter, men har måske lidt ondt i tagetagen.

Ang. besøg på DG så skriv på min ovenfor nævnte e-mail, så kan du få lov til at klappe alle dyrene bag scenen

Go' bedring
Søren

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 03-04-03 12:42

ups... jeg kan ikke se en email... er det fordi det er kandu???????

Manden og jeg slår om hvem der er mindst syg og skal hente rom...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-04-03 12:47

nå da, men ellers er den 'marquardsen snabel-a email punktum dk'

Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-04-03 12:50

Listen er ved at være lllaaannnggg, så måske et LET lille råd

Top = Ctrl+Home
Bund = Ctrl+End

*GGG *

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 03-04-03 12:53

Tusind tak!
kh Christina, der heldigvis har en rulle-mus!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-04-03 12:56

so ein ding habe ich auch... men den skal da snart ha' vandkøling på denne side

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 03-04-03 12:57

værste ved rullemus er, at den kan gi pegefingreskader... ("tennis-finger"?????????)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-04-03 13:04

gu' ve' hvornår Kandu eller stakkels viskinge går i coma over denne side

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 03-04-03 13:07

fniiiiis

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-04-03 17:10

Et godt råd til ejere af logitech rullemus. Tryk på rullen så der kommer en slags dobbeltpil, flyt musen lidt ned (mod dig selv) og lad siden rulle. Den vil så være ved sidste indlæg efter ca. 1½ kop kaffe og to tebirkes (opskrift findes i øvrigt på http://www.kandu.dk/dk/spg/13211)
Emesen.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 03-04-03 17:12

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 03-04-03 17:15

det gør min ikke der skal jeg blive ved med at bevæge musen...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-04-03 17:30

På nogle mus kan man trykke begge (H & V) mustaster ned på en gang, det gir det samme.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 04-04-03 11:48

Tak for alle svarene. Vi kom godtnok lidt langt omkring, men med 53 indlæg, syntes jeg at det er tydeligt, jo flere point= jo flere indlæg. Det øger interessen utroligt når der er mange point. Det var svært at udpege hvem der skulle have pointene, så jeg trak lod.
Et foreslag: Hvis et spørgsmål ikke er afsluttet inden for en måned, tildeles alle der er kommet med et indlæg automatisk Feks. 5 eller 10 point. De point spørgsmålstilleren har udlovet bliver konfiskeret. På den måde får man lidt ud af, at have svaret på et spørgsmål.

MVH

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 04-04-03 11:56

Rigtigt Viskinge, det er vi efterhånden en del der har lagt mærke til (altså det med points'ene)!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 04-04-03 12:12

*GG* - den der med at trække lod den kender jeg godt - engang fik jeg to rigtig gode svar herinde - og så gjorde jeg det at den ene "svarer" var min lighter og den anden "svarer" min cigaretpakke - og så ellers "ælle bælle mig fortælle ...... "
se det er fairplay

Ja, de tiltrækker opmærksomhed disse point ....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 04-04-03 12:15

Kan kun tilslutte mig dit udsagn samt det sidste fra 3773. Derfor glædes man nu al'veller, når man får tildelt points, også selv om det ikke er mit hovedargument for at deltage herinde (har jeg vist også nævnt så'n ca. en meter længere oppe).

Der blev nu ellers vendt mangt og meget i dette forum - takker alle (og viskinge) for en god og berigende debat.

Go' weekend til jer alle

Søren