/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Lidt skræmt.
Fra : Hunbjoernen
Vist : 768 gange
50 point
Dato : 10-03-09 21:46

Jeg er så heldig at bo op ad en dejlig skov, hvor jeg tit går ture med mine hunde (ALTID i snor). Der er forskellige der ejer hver sine dele af skoven. Så møder jeg en af dem, som så "synes" at jeg helst skal holde mig til 2 af vejene i hans del af skoven, af den grund at han går på jagt, og han jo nødig ville komme til at ramme os.. Mine hunde er hvide.. Jeg har en jakke på der er gul, blå, og rødlilla (mest gul). Ved godt det selvfølgelig ikke er et orange bånd i hatten, meeen....

Jeg kan da godt blive lidt skræmt ved at vide at sådan en har fået jagttegn, hvis han ser så skidt, at han kan forveksle et gult/blåt og hvide væsener, men noget dyr i den danske natur.. Ved godt hermeliner er hvide om vinteren, men det er hunde i labradorstørrelse..

Holder mig i øvrigt ude af skoven, når jeg ved der er jagt..

(Ved så også at det egentlig er et andet sted skoen trykker, og det bare er en dårlig undskyldning fra hans side)
Men må da sige jeg synes det er en dum forklaring.. Eller hvad????

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-03-09 22:04

Han kan vel ikke nægte dig at gå i skoven, så han vil på en pæn måde sige at du skal holde dig væk

men det skal du ikke finde dig i - så hvis du tør - så fortsæt med at nyde dine skovture sammen med

vovsen

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 10-03-09 22:25

Hvis det er en privat skov kan han da sagtens be folk om at holde sig væk??
Hvis det er en offentlig vej så kan han vel ikke gøre noget..
Jeg har en skov som jeg absolut ikke vil ha andre i. Har flere gange oplevet at de kære jægere sender deres hunde ind i skoven for at jage vildtet ud til sig når de render rundt oppe i skæl
Har en enkelt gang oplevet en der skød efter en fasan så kuglerne røg ud over taget på mit hus. ( ligger 10m lavere end skov ) og i haven legede mine børn..
Så meget for inteligens bag jagt tegn..

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-03-09 22:39

Sjovt at tænke på, hvad man risikerer hvis man ikke har mødt ham og fået instrukser.

Det er fuldt tilladt at bevæge sig i private skove i dagtimerne og ad veje og stier, og det er udelukkende hans ansvar at skilte eller på anden måde gøre opmærksom på at der foregår jagt

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 10-03-09 22:47

http://www.skovforeningen.dk/default.asp?m=207
Her er reglerne ridset op.
Det er nu ikke meget der skal til at skræmme jer. Tænk sig hvis der var en der advarede imod de biler der kører stækrt på landevejen. Puha.. så er det bare at passe på for de vil sikkert kører jer ned..

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-03-09 22:49

Der er jo forskel på at bevæge sig i trafikken og vide at der er biler, og så gå rundt i en skov hvor der samtidig befinder sig en bevæbnet mand med sin egen holdning om hvem han må skyde på

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 10-03-09 22:53

Han fortæller at i den del af skoven går de ikke på jagt og straks er han forbryder?? Hvis han stod med geværet og sigtede på hund eller ejer så ville han jo være psykopat.. men som jeg ser det så ber han dem bare passe på.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-03-09 22:54

Og hvad så med de mennesker der ikke tilfældigvis møder ham?

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 10-03-09 22:57

Ja tænk sig.
tænk på alle dem som jeg ikke har advaret imod min kørsel
tækn på alle dem som ikke ved man skal køre med cykel hjelm
tænk på alle dem som ikke ved man skal køre med sele
tænk på alle dem som ikke ved at .. Find selv på flere..

Hans forbrydelse er vist ikke så stor.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-03-09 23:01

Sålænge du bevæger dig i trafikken efter gældende regler er der jo ikke ngoet problem, og man SKAL ikke køre med cykelhjelm, det er stadig frivilligt, selen og andre ting er påbudt ved lov, ligesom det også er påbudt ved lov, at man ikke bare kan gå rundt og skyde som man vil.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 10-03-09 23:07

Har han da sagt de bliver skudt ?? tror jeg næppe.
Hvis jeg en dag siger til en på cykel at det nok er en god ide at køre med hjelm har jeg så planer om at køre personen ned? eller kan det være ment som et godt råd ??

det kan jo som sagt være at han slet ikke går på jagt i den del af skoven. Hvis han derimod ofte er på jagt i sin egen skov men hele tiden bliver forstyret af gøende hunde( i snor ) , så kan jeg da godt forstå at han beder dem om at gå en anden rute.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-03-09 23:24

Du misser pointen.. han må ikke gå på jagt når der er andre mennesker i området, og selvom han er flink at advare naboen, hvad sker der så den dag, hvor mennesker der ikke kender ham er ude at gå en tur?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 10-03-09 23:37

Sjovt nok synes jeg at den pågældende jæger optrådte helt fint, idet han trods alt bekymrer sig om skovens gæster. Jeg tror ikke det har noget at gøre med dårligt syn hos ham eller alle hans gæster. Og det er nok her - skoen trykker. Ikke alle jægere skyder lige godt, og ikke alle jægere forstår sig lige godt på jagtens skrevne og uskrevne love. Den slags hænger nok sammen med intelligens, og dermed må en logisk følge være, at ikke alle jægere er lige kloge - på samme måde som med politikere. Nogle er geniale - andre er nærmest retarderede - husk Poulsgaard fra Fremskridtspartiet.
Desværre er det et menneskeligt træk at betragte sig selv som det absolutte toppunkt i menneskedens udvikling, og derfor kommer vi uværgelig til at befinde os i en situattion, hvor klassens tumpegår rundt og betragter sig som værende verdens klogeste mand/jæger.

Det er netop denne type jeg er bange for, når jeg er på selskabsjagt: Tumpen som tror, at hans adfærd er mindst lige så normal - som andre og bedre begavede.

Måske har den omtalte jæger gjort sig de samme tanker. Måske var der en tumpe med jagttegn til stede blandt selskabet, og derfor anviser og advarer han gæsten med hundene. Det vælger jeg at tro.

Noget helt tredje er så, at man ikke bør holde for meget på sin ret - hvis risikoen for at få skudt hovedet af er til stede.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-03-09 00:00

Den kloge tonganeser har talt........

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-03-09 00:10

Fordi jeg bruger ordet "tumpe" betyder det nødvendigvist ikke dig - selv om du er på Top-10 listen - som nummer 1.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-03-09 00:13

Med det madskab du render rundt med - og med din kluntede motorik udgør du en latent fare for alle i et jagtselskab, hvor du deltager.

Kommentar
Fra : Hunbjoernen

Dato : 11-03-09 00:21

Han truede ikke.. Det skal lige på plads.. Han sagde ikke at han ville skyde.. Heller ikke underforstået.

Til CCjunior
Ja, der kører biler på vejen, også ok, men hvis der satte sig en bag rattet med to glasøjne, så ville jeg sgu også være lidt nervøs. Og det med at det skræmmer mig, var jo lidt ironisk ment..

Og med hensyn til de gøende hunde.. Tjaa, kommer til at grine.. Da jeg mødte ham havde han hans egen hund med.(Han var ikke på jagt der). Den gik løs... En fasan letter, hans hund flyver gøende efter den og han råber og skriger efter den.. Ok mine hunde hoppede da også, men de satte sig da de fik kommandoen, de var lidt oppe og køre, men blev siddende, og sagde ikke en lyd.. (Hvilket de med 95% sikkerhed også havde gjort, hvis de ikke havde snor på) Jeg kan da godt se fra hans side at det er pisse irriterende at jeg har kontrol over 3 hunde, uden at råbe og skrige, og han ikke kan styre en..Men mine hunde gør ikke i skoven. Og vi larmer generelt ikke.. Så sent som i søndags stod vi faktisk længe og kiggede på et rådyr der stod lidt inde i skoven på den ene side af vejen, uden at dyret blev skræmt.. Og har prøvet det flere gange..

Og jo der kommer også andre i skoven, og har da også tænkt om han har snakket med dem.

Tonganeseren: skoen trykker der hvor han mener at vildet bliver skræmt ud af skoven, når folk går der.. Jeg tror nu muligvis de bare trækker over i de andre dele af skoven, hvor der bliver ydet størrer vildtpleje, bl.a med fodring her om vinteren, da der er der jeg ser dyrene, og ikke i så meget i hans del.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-03-09 01:20

Det kan du ikke forklare Kloge Ågen Tonganeseren. Han forstår kun hvad han selv skriver..
Og det er ofte noget vrøvel.
At han ikke kan lide, at få tilbage af samme mønt, som han giver andre, viser hvor klog han er.
Så glem ham,,,,,

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-03-09 01:27

Jeg tror helt bestemt at Bent Ballehyler mistolker hunbjoernens indlæg. Jeg ser ikke skygge af kritik. Men sådan er det med bb1 - han er så skeløjet, at han læser i både nord, syd, øst og vest - og er derudover en elendig skytte. Han fortalte engang, at han brugte 23 patroner - og kun fik ram på 1 fasan. Tsk, tsk. Han er farlig at være sammen med på jagt.

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren

Modtaget 50 point
Dato : 11-03-09 01:36

Hunbjoernen.
Jeg genkender billedet af såkaldte jægere med hunde, der ikke lystrer en kommando. Loven siger, at der skal bruges en egnet apporterende hund, men når hundene bare drøner derudad, så ødelægger de faktisk mulighederne for at jægerne får noget med hjem. Der er således en god balance i sagerne. Er der tale om jægere med ukontrollerbare hunde, så får de ikke noget, mens jægeren med den perfekt dresserede hund får det udbytte han og hunden fortjener. Man ser revl og krat - lige fra komplet uanvendelige hunde til de virkeligt gode.
Jeg tror ikke, at skovens gæster ødelægger skudchancer, så længe de bare spadserer stille og roligt gennem skoven. Faktisk kan man profitere af gæsterne, idet man ganske enkelt placerer sig således, at gæsterne ufrivilligt driver vildtet i retning af hvor jægerne befinder sig. Derimod udgør cykelrytterne et irritationsmoment. De rejser vildtet som i stresset panik stormer afsted på må og få.
Vi skal alle være her, og jeg ved da også, at samarbejdet skovens gæster og jægerne imellem normalt fungerer godt - men der findes naturligvis brodne kar.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-03-09 01:37

Til Ballehyleren fra Bottrup:
Profitere betyder at "kunne nyde godt af". Blot for at du ikke begynder at skrive om penge. Du har jo kun 2 interesser - nemlig kroner og ører.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-03-09 01:54

Nej også dig min ven og jeg har lige fundet et bille af dig:

http://www.youtube.com/watch?v=dRDiPi880CA&playnext_from=PL&feature=PlayList&p=DD48837117AFDF5F&index=7

Husk nu lyden. Pengene den får du aldrig sendt. For du har købt rødvin for dem og tør ikke fortælle det til din kone.....

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-03-09 02:13

Som sædvanligt er det umuligt at finde ud af hvem det er du ævler om. Kan du ikke uddybe det? Det kunne jo udvikle sig til noget morsomt. Du kalder mig E.B.B. Mener du din gamle bonkammerat fra Jagtformidlingen, som du kørte parløb med - til I begge blev smidt på porten? Hvis jeg skulle være E.B.B. så må han kunne fortælle mange spændende ting om dig. Kom nu ud af skabet og fortæl den undrende skare om hvorfor du tror jeg er E.B.B.
Du må jo vide, at alle i DJ og på diverse hjemmesider afskyr alt hvad du står for.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-03-09 02:57

HAR DU SET BILLEDET AF DIG SELV - DET ER DEN JEG TROR DU ER,MEN DU FØELER DIG TILSYNELADENDE RAMT.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-03-09 03:30

Du er vist en rigtig medieluder - bb1. Du bliver ved med at vælte youtubelinks ind i hovedet på DJ-læserne, og her skal vi åbenbart også belemres med dine syge fatasier. Men ok, det er nyt for dig, derude i Bottrup. Bliv voksen - hyler.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-03-09 10:16

Hvor du dog kan hyle - jo du blev ramt.... Hvorfor ellers hyle,som en hund....

NB.: Jeg må jo bevæge mig på samme plan,som Jer ellers kan I jo tilsyneladende ikke forstå, hvad jeg skriver og bliver det ind imellem lidt for svært for Jer hyler I jo også op.....
Det får I så lov til indtil alle herinde bliver så trætte af Jer, så I bliver smidt ud - husk Jeg var her først uden problemer de opstod først da i kom til......

billedet af tonganeseren: http://www.youtube.com/watch?v=dRDiPi880CA&playnext_from=PL&feature=PlayList&p=DD48837117AFDF5F&index=7

Kommentar
Fra : Hunbjoernen

Dato : 11-03-09 10:20

Til bb1, er du venlig at holde dig til emnet, og så finde et andet sted til dine yuotube links.. Det kan jeg ikke bruge til noget..

Mvh Hunbjørnen

Kommentar
Fra : Hunbjoernen

Dato : 11-03-09 13:59

Hov, min staveged er vist blevet skudt.. Yuotube=youtube.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-03-09 15:15

Til Hunbjoernen.

--------------------------------------------------------------------------------
Til Ballehyleren fra Bottrup:
Profitere betyder at "kunne nyde godt af". Blot for at du ikke begynder at skrive om penge. Du har jo kun 2 interesser - nemlig kroner og ører.

Hvorfor reagerede du ikke over dette indlæg, så havde jeg været fri for at sende noget??

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-03-09 15:19

Til Hunbjoernen.
OK, jeg har luret lidt mere på dine indledende betragtninger, og jo - der ligger en skjulttrussel i jægerens motivering, og det er uværdigt.
Det er også god "tone" at opsætte skilte i de skove, hvor der drives jagt - altså forsynet med dato for jagten. Danmarks Jægerforbund anbefaler det direkte og har da også anvist en egnet tekst.

Hvis jeg stod et eller andet sted, med min hund, og ville en tur i skoven i jagtsæsonen, så ville jeg først undersøge om der står skilte med anvisninger. Hvis der ikke gør det, så vil jeg (som loven foreskriver det) kun bevæge mig langs allerede etablerede stier. Så skulle der være en mulighed for at undgå konfrontationer med jægerne. Hvis man alligevel bliver atastet eller ramt af hagl, så bliver det en alvorlig sag for jægeren.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-03-09 15:59

Uha nu bliver Tonganeseren helt stue ren.
Der er dog en ting han ikke ved,men hvad man kan jo heller ikke vide alt. I statsskovene, som udgør den største del af skovene i Danmark er skiltning forbudt. Det står direkte i lejekontrakten.

Kommentar
Fra : Hunbjoernen

Dato : 11-03-09 17:10

bb1.. Du læser jo ikke indlæggene, åbentbart... Hvis du læser mit første indlæg, så synes jeg at jeg har gjort det rimeligt klart at det er privat skov.. Så hvad har det med skilteforbud i statskovene at gøre??

Og lige en venlig henstilling igen til at du holder dig til emnet, og ellers starter din egen tråd til dit børnehavefnidder..

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-03-09 17:34

Hvis det kun omhandler en privat skov. Så er problemet slet ikke så stor. Den kan nemlig ved skiltning lukkes hvis der afholdes jagt.

Godkendelse af svar
Fra : Hunbjoernen

Dato : 22-03-09 23:34

Tak for svaret Tonganeseren.