/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
fik ikke svar på min ansøgning
Fra : lleb
Vist : 1321 gange
50 point
Dato : 10-03-09 17:07

hej. jeg har søgt ind som fængselsbetjent, jeg skulle have haft svar i begyndelsen af marts måned,

men har stadig ikke hørt fra dem..

kan jeg tillade mig at skrive indtil dem, og hvad kan jeg skrive til dem

MVH

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-03-09 17:15

Mange firmaer reagerer ikke på ansøgninger, når de først har fundet hvad de ønsker, men jeg syntes godt du kan sende et brev til dem, og skrive du er meget interesseret i jobbet, og gerne vil forhører dig om hvorvidt de har modtaget din ansøgning.

Medsend en frankeret kuvert

Kommentar
Fra : lleb

Dato : 10-03-09 17:24

ups tilføjelse..

har fået svar hvor der stod jeg opfyldte alle deres krav og at jeg ville få en dato på optagelsespprøven..

det er lidt den dato jeg venter på

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 10-03-09 17:27

Hvis de har svaret at de har modtaget dig ansøgning - så skal du vente - de kan være forsinkede

Hvis de ikke har svaret med at at ansøgningen er modtaget skal du ringe ind og forhøre dig om den er modtaget eller hva...

Når de skriver at de vil vende tilbage i begyndelsen af marts så er det 1. halvdel af marts dernæst i diise tider kan det være at de har fået 5 gange så mange ansøgninger som de havde forventet og dem skal de først igennem så tålmodighed er en dyd -- og vel især i et job som fængselsbetjent so my friend patience

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-03-09 17:36

Jamen, det var da en vigtig oplysning

Så må du bare have tålmodighed lidt endnu

Pøj pøj... og ud og løbetræne i ventetiden

Kommentar
Fra : lleb

Dato : 10-03-09 17:43

er i topform

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-03-09 18:30

Citat
det er lidt den dato jeg venter på

Så har du vel tjek på hvilke prøver du skal op til ???

Når du så har bestået får du en dato hvor du skal påbegynde din uddannelse.
Du skal starte på en uges kursus i Lunde på Fyn.
Derefter hedder det ca. 2 md. i praktik i det valgte fængsel og så 4 ugers kursus i Birkerød.
Jeg ønsker dig held og lykke med det.
Og fortvivl ikke hvis du ikke klare det 1. gang....du får en chance til.
Men hvis du så ikke klarer den er det slut.
SÅ KLEM PÅ MED TRÆNINGEN.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-03-09 18:33

Hov glemte lige at der er prøver en gang om måneden

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 10-03-09 20:38

Hvis jeg var dig så ville jeg tjekke op på nettet om de psykologiske tester firmaer bruger på nettet. Det er ingen facit, sige de, men da det er mange der ikke klarer den test,så prøv at læse om de tester.Så har du måske en fordel.
alimak

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 10-03-09 23:02

Jeg har en kammerat som også søgte ind som fængselsbetjent. Han blev svært overrasket over den fysiske prøve som er meget meget hård ( siger han ..hehe)
han dumpede første forsøg og til andet røg han i samme sving..
Men til andet forsøg var der ligepludselig 3 gange så mange til prøven. Ansøgningerne var væltet ind i januar månede hvor han var oppe.. så det kan godt være de ha lidt travlt derinde..

Kommentar
Fra : lleb

Dato : 11-03-09 20:22

nej er overhoved ikke klar over hvilke prøver jeg skal op i. kan du hjælpe

Kommentar
Fra : lleb

Dato : 11-03-09 20:23

" Citat"
Hvis jeg var dig så ville jeg tjekke op på nettet om de psykologiske tester firmaer bruger på nettet. Det er ingen facit, sige de, men da det er mange der ikke klarer den test,så prøv at læse om de tester.Så har du måske en fordel.
alimak
hvad er det for en test, og hvor kan jeg læse om den henne, og evt forberede mig på den

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-03-09 22:18

Citat
hvad er det for en test, og hvor kan jeg læse om den henne, og evt forberede mig på den

Det kan du ikke
Det er stil og diktat...derudover skal du annalysere et billed og så er der amlen viden og personlig samtale.
Der vil du blive vurderet og fundet egnet eller uegnet.
Intet andet

Kommentar
Fra : lleb

Dato : 12-03-09 16:23

hmm, jamen hvad mener han med den psykologiske test,

har du ellers noget info omkring jobsamtalen, eller samtalen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-03-09 12:38

Citat
hmm, jamen hvad mener han med den psykologiske test,

Der er IKKE nogen speciel psykologisk test....du bliver kaældt ind til en personlig samtale efter prøverne.
Det foregår ALTID dagen efter selve prøverne og det er der de vurderer om de mener du egner dig til jobbet.
Det er ikke altid nok at bestå den skriftlige prøve og den fysiske test ......du skal klare dig godt ved den personlige samtale også.