/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Kriminalisere prostitution
Fra : KMH1990
Vist : 556 gange
20 point
Dato : 10-03-09 12:31

Skal vi kriminalisere prostitution eller ej. Selv er jeg positiv fortaler for forslaget, så vi kan kan komme alle de revisorer og advokater, der udnytter udskyldige unge kvinder, til livs. Hvis vi fortsat tillader det, vil de blive ved.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-03-09 12:44

Og hvis det bliver forbudt, så bliver der flere voldtægter?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-03-09 12:47

Citat
så vi kan kan komme alle de revisorer og advokater, der udnytter udskyldige unge kvinder
er det ikke lidt af en påstand ? Eller er jeg for naiv ? Det du skriver om, er menenskehandel og det ER kriminel, prostitution har altid været og vil altid være der, uanset hvad loven siger, og de kriminelle typer er her såmænd også, selv om loven siger det er forbudt

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 10-03-09 12:49

Ja, lad dem bare være. Det eneste der er kriminelt, er de prostituerede, der er blevet lokket til Danmark på falske løfter, hvor andre mennesker tjener fede penge på pigernes ulykke. Dét er forkasteligt, og skal straffes hårdt!

Men massagepige, som lever af det som et almindeligt arbejde (og ikke har et misbrug), har jo selv valgt, og de bør lades være, netop for at undgå voldtægter og i øvrigt anden vold mod kvinder.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 10-03-09 12:49

Citat
Hvis vi fortsat tillader det, vil de blive ved.

Og det vil de alligevel, så længe behovet er der.
Og så har vi iøvrigt brug for alle pladser i fængslerne til "skydebrødrene".

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 10-03-09 13:50

Vi kan godt gøre det forbudt men come on det ville stadig være der.

Traffiking stopper man da ikke ved at gøre erhvervet ulovligt, traffiking er jo ulovligt i forvejen så hvorfor skulle det stoppe fordi det bliver "mere" ulovligt.

Men er vi ude i at man tror kunderne forsvinder fordi det bliver ulovligt?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-03-09 13:51

hvis det forbydes, så hjælper det ikke en skid

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 10-03-09 13:58

Citat
Vi kan godt gøre det forbudt men come on det ville stadig være der.

Den holder sgu ikke.

Det er også forbudt at løre for stærkt - folk gør det alligevel, skal vi så droppe den regel?
Der er forbudt at slå og skyde hinanden - folk gør det alligevel, skal vi så droppe den regel?

Næ du - men den er svær.

Jeg synes personligt, at det skal være forbudt, og strenget strafbart. OGSÅ FOR MANDEN.
Men... der er jo altid et men... Jeg læste en artikel om en, der tager ud på plejehjem og "servicerer" beboerne. Der er også dem, der yder den slags "terpi" til psykisk syge.
2 grupper, der ikke har de store muligheder, for at få dækket deres sexbehov på andre måder.

Jeg mener bestem, der skal laves nogle særforanstaltninger i de tilfælde.
fx. En slags terapeutisk uddannelse, så man er godkendt til det arbejde.
På den måde er det nemt at registrere, hvem der har lov, og hvem der ikke har lov.
De kunne endda få et lille plastkort (jeg har selv et, fra min virksomhed, så det er jo almindelig brugt, der skal fremvises mod forlangende af politi.

Men de skal så KUN servicere dem, hvor der ligger noget til baggrund for at de skal have den hjælp.
Andre må score, eller klare den selv.
Det er iøvrigt både unge og ældre, mænd og kvinder, der er i de grupper.

Flere voldtægter???
Tja... her mener jeg klart at der skal ske nogle forandringer.
Det skal ikke være så svært at være offer i de situtationer. Det skal være så ALLE voldtægter bliver meldt og ført til doms.
Straffen skal kunne mærkes, så det batter af noget.

Lad os få stoppet den kvindehandel NU.

Men husk lige medsøstre - loven skal være lige, og dermed skal de mandlige prostituerede også væk, for alle, der ikke har et at ovennævnte problemer.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 10-03-09 14:30

Citat
Det er også forbudt at løre for stærkt - folk gør det alligevel, skal vi så droppe den regel?
Der er forbudt at slå og skyde hinanden - folk gør det alligevel, skal vi så droppe den regel?

Tjaa, det er jo samme retorik som mange politikere bruger når man snakker om Hash - Man bliver jo nå til at se på hvilken behov det dækker som du selv er inde på i dit indlæg, der er jo massere af folk der stadig vil opsøge det og bruge det.

Du mener at folk skal ind på kommunen og godkendes til at måtte bruge en luder eller der skal komme en person ud og vudere deres sexuelle behov.

Men hvis man tror at det forsvinder ved at gøre det ulovligt så lever man i en helt anden verden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-09 15:40

Forbyd sex for ALLE der ikke gift med hinanden

Viola - tusindvis af fluer med et smæk - samfundet sparer milliarder

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-03-09 15:41

PS.

Lovbrud skal naturligvis straffes med kastration

Accepteret svar
Fra : Thomas.Haugaard

Modtaget 20 point
Dato : 10-03-09 18:17

At sammenligne med at køre for stærkt giver ingen mening overhovedet.

Vi ved at fart dræber altså giver det mening at forbyde at køre for stærkt.

At sælge seksuelle ydelser påstås af mange med tilknytning til kirkelige kredse også at være skadeligt. Problemet er bare at det ikke kan bevises.

At forbyde prostitution er at forbyde andre at råde over deres egen krop.

Godkendelse af svar
Fra : KMH1990

Dato : 10-03-09 18:54

Tak for svaret Thomas.Haugaard.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 10-03-09 19:11

At forbyde prostitution er OGSÅ at forbyde kvindehandel.

Men jeg kan da høre, det åbenbart er ok, at handle med kvinder mellem linierne.
Føj for f.....

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 10-03-09 19:44

@jeb3

Kvindehandel er forbudt ved lov iforvejen - Du har godt nok en underlig måde at argumenter på.

Føler du tit at folk der ikke mener det samme som dig er nogen modbydelige folk som du bare kan skyde alle mulige motiver i skoene?

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 10-03-09 19:46

Det samme gælder forresten med alfonseri - Det er også forbudt.

Vi snakker jo alene om at en kvinde skal kunne tage beslutningen om at sælge sex.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 10-03-09 20:24

Kvindehandel er en modbydelig ting som heldigvis er forbudt og som der i øvrigt også er sat rigtig mange penge af til at bekæmpe.

Jeg mener det totale antal kvinder man har fundet i Danmark som beviseligt er handlet er 3.

Man kan spørge sig selv om det et rimeligt om man for at beskytte 3 skal forbyde 3000 at tjene til dagen og vejen.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 10-03-09 20:45

Hvor mange af de 3000 gør det virkelig fordi de har lyst til at leve på den måde?

Luke. læs lige mine indslag.
Jeg har ikke på noget tidspunkt kaldt nogle modbydelige.
Men det at støtte den slags er modbydeligt.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 10-03-09 21:59

Jeb

Når man ser på det faktum at antallet af prostituerede skønnes at være steget i en periode med fuld beskæftigelse ja så betyder det at temmelig mange har valgt det slv om de var i stand til at vælge noget andet.

At du og jeg ikke ville bryde os at tjene vores penge på den måde betyder jo ikke at vi skal forhindre andre i det.

Så længe det ikke skader nogen at prostituerede vælger som de gør så synes jeg det er svært at finde et argument for et forbud.

Dem der gør skade er dem der fremturer med en snæversynet snerpet moral.