/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Windows Vista. ikke høre lyden
Fra : vi
Vist : 795 gange
100 point
Dato : 10-03-09 11:14

Goddag de damer og herre.
Jeg har et meget mærkeligt problem med min pc. Jeg har instaleret Vista på maskinen og købt en skærm. På denne skærm sidder der højtalere.
Jeg har sat skærmen til og monteret lyd stikket i den grønne port. men der er INGEN lyd overhovdet. Jeg har prøvet at montere en MP3 afspiller i stedet og der er fin lyd i skærmen, så fejlen ligger i Pc'en.
Når jeg afspiller lyd på pc'en og kigger under indstillingerne hos afspilling, så kan jeg se at pc'en registere lydern, men ikke "afspiller" den.
Har kontrolleret driver og den virker helt fin.

Hvad kan skylles at jeg ikke kan høre lyden i pc'en?

Styreprogram: Win. Vista
Lydkort/driver: Realtek AC'97 Audio
Skærm: MEDION 22" Helt ny
Håber nogen kan hjælpe..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-03-09 11:51

Har du haft andre højtalere tilsluttet computeren ? Virkede de ? Stikket du skal bruge, sidder bagpå computeren, den er grøn og sidder sammen en lyserød og en blå

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-03-09 11:53

Nå det har du gjort, fik ikke læst spørgsmålet prdenlig, prøv med nogle andre højtalere for at prøve om der kommer lyd ud af computeren

Kommentar
Fra : vi

Dato : 10-03-09 12:31

Det har jeg prøvet, skiftet skærm, højtalere m.m. VIRKER ikke, men det gør de på anden computer!! altså det må være compouter!!! der er galt med.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-03-09 12:38

Der kan være noget fysisk galt med lydkortet, det har jeg oplevet, men sandsynligvis er det softwaren som driller, prøv i Enhedshåndtering at fjerne lydriveren, højre klik på lydkortet og klik på Fjern, genstart computeren og hvis du har en cd med drivere, så læg den i skuffen når computer starter, ellers finder Windows selv en brugbar driver på nettet, et forsøg værd, før du skal ud at købe nyt lydkort

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 10-03-09 22:19

Fjern lyddriver og installer den igen.
Hvis det er hacket vista version, så ryger lyden hver gang du får automatiske opdateringer. Så slå automatisk opdatering fra, og installer lyddriver igen.
Hvis den registrerer lyden - altså lydfelter slår ud et sted, så se efter i lydenheder hvad den står til at skulle spille. Kan du heller ikke få headsæt til at virke ?

Start/ kontrolpanel / lyd,tale og lydenheder / styring af lydeffekter / generelt / AC97 lydkonfiguration
Hvad står der som lyddriver version vista (5.10.0.6270)
AC97 codec (ALC655)

Kommentar
Fra : vi

Dato : 11-03-09 09:06

Hej
Ja det er jo ikke studenterhuen der trykker mig!!!! det var min søn der var hjemme og i den forbindelse villle hjælpe, men nu er han kørt!!!

jeg kan komme så langt at jeg kan se at det er AC97 audio der står!! men hvilke version??

Kommentar
Fra : Hizzle

Dato : 11-03-09 14:57

kan godt være dit lyd kort er dø.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-03-09 01:13

Ja måske er lydkortet virkelig stået af, men forsøg nu med at fjerne driver, og lade Vista finde en anden, før du køber et nyt lydkort.
Klik på start flaget nede til venstre og skriv Enhedshåndtering i søge feltet, tryk på Enter tasten, så popper Enhedshåndtering op på skærmen, ved linjen Enheder til lyd video og spil, der klikker du på det lille + og højre klikker på AC97 går ned og klikker på Fjern, du bliver advaret om at du er ved at fjerne enheden fra systemet, klik OK til det, og genstart computeren, nu skal Windows bruge en driver til lydkortet og finder selv en på internettet, hvis du ikke har en og stopper den automatiske installetion, måske hjælper ellers kan mistanken om at lydkortet ikke virker bekræftes..
Det lyder farlig, sådan at fjerne en lyddriver og jeg var selv meget betænkelig, den første gang, men det løste mit lydproblem på min XP computer

Kommentar
Fra : vi

Dato : 12-03-09 08:14

hej
tak for den udførlige anvisning, selv jeg kunne finde ud af det!!!!!!!, men den er stadig tavs
maskinen instalerede igen AC97 men intet skete

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-03-09 12:04

Hvis du har været en tur forbi Kontrolpanel, åbnet Lyd og kontroleret at indstillingerne er som de slal være.
Så er jeg bange for at du ud og se dig om efter et andet lydkort heldigvis ikke den dyreste dims inde i en computer, jeg oplevede noget lignende med min XP computer, ikke om jeg kunne få lyd ud af dyret, så købte jeg denne her: http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=252190&SamleMenuID=&gruppe=1010&Extended=&SiteID=1&Show_description=0&serie=&producent=TrustComputerPro så nu spiller den igen, der kan købes lydkort til cirka halvdelen af hvad jeg gav for min. Jeg kan se at der ikke står noget om Vista under beskrivelsen, så den dur nok ikke hos dig.
Jeg går ud fra at du har et tårn og ikke en bærbar computer ?

Kommentar
Fra : vi

Dato : 12-03-09 12:59

hej
Nu har jeg bestilt sådan en dims!!, så må jeg tage den derfra, når den ankommer

Ja det er ikke bærbar

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-03-09 00:51

Citat
Nu har jeg bestilt sådan en dims!!
jamen der står jo netop ikke noget om at den kan bruges på en Vista computer! Måske får du problemer med den også

Kommentar
Fra : vi

Dato : 13-03-09 07:05

ups

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 13-03-09 11:41

Bare rolig jeg har lige set Trust´hjemmeside, den kan godt med Vista:
http://www.trust.com/products/product_detail.aspx?item=14319

Kommentar
Fra : vi

Dato : 18-03-09 07:38

TAAAAK nu virker det, det var lydkortet

Godkendelse af svar
Fra : vi

Dato : 18-03-09 07:41

Tak . det var dejligt med lidt lyd igen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-03-09 12:33

Selv tak, ja en computer uden lyd er der ikke så meget ved, den jeg satte et lydkort i er fuldstændig tavs indtil Windows er på, kommer din computer med et bip når du starter ?