/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Hvem ved hvad om BygGaranti
Fra : bibsamie
Vist : 900 gange
135 point
Dato : 09-03-09 21:07

Der er så mange kloge hoveder i dagspressen samt TV2 der oplyser at firmaerne bare skal være medlem af Dansk Byggeri's BygGarantiordning så er de sikret.

Har selv været medlem af Dansk Byggeri og underlagt BygGaranti ordningen.

Jeg har udført omkring 200 om og tilbygninger, de fleste uden problemer, men når det går galt bliver folk overrasket over BygGaranti ordningen, såfremt byggeriet overstiger en totalsum på 1.000.000.- kr dækker de et en skid, hvor mange kloge hoveder fortæller det ?? er det uvidenhed om hvad de taler om, derunder den selvbestaltede plat arkitekt Finn Zeuthen fra TV2 's Klamphuggerne

per

Kommentar
Fra : lucerne01

Dato : 09-03-09 21:13

hm ok

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-03-09 21:28

LOOOL, du bryder dig meget lidt om Finn, hva?

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 09-03-09 21:35

jeg vil fortælle dig hvorfor, men det må lige vente et par torsdage endnu.

per

Kommentar
Fra : lucerne01

Dato : 09-03-09 21:44

ha ha lyder som om der er en der har skidt i nælderne

Sådan går det hvis man ikke har rent mel i posen....

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 09-03-09 21:46

lucerne01

vil du ikke uddybe dit indlæg lidt nærmere.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 145 point
Dato : 09-03-09 21:46

BYG og diverse brancheforeninger er ikke garanti for noget som helst.

Kommentar
Fra : lucerne01

Dato : 09-03-09 21:46

Synes det er et godt program, der er mange brådne kar i branchen.
Så det er kun godt at de bliver stillet til ansvar for de fadæser de render rundt og laver.

Kommentar
Fra : viper73

Dato : 09-03-09 22:11

Er enig med lucerne01.

Det sidste program viste med tydelighed hvad en let tilgang med cvr numre, og familiære bekendtskaber kan udmønte sig i. Der er ikke megen uvildig rådgivning når man skal holde øje med sin egen søn og i dennes cvr nummer hvor man selv er ansat.
At man ikke får betalt en vognmand så denne smider alt affald i bygherrens indkørsel, er også under al kritik.
Ikke at møde op og udføre det arbejde man er bestilt og delvist betalt til, er bestemt også under al kritik.
Byggesjusken vil jeg ikke ind på, dertil er dokumentationen på tv for dårlig.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 09-03-09 22:20

lucerne01

du har åbenbart set det sidste afsnit, så fortæl mig hvad var fadæcen ved det byggeri man meget let gennemgik.

per

Kommentar
Fra : drala

Dato : 09-03-09 22:22

Præcis som viper73 skrev det.

Og går ikke ind i det byggetekniske da det ikke er nemt at se hvad der er rigtigt og forkert på tv.

Kommentar
Fra : lucerne01

Dato : 09-03-09 22:24

Jamen det er det som viper73 skrev.

Mener ikke man er uvildig når man har et firma på den måde. Ikke specielt seriøst.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 09-03-09 22:25

viper73

for hver gang du kan indbetale 128.000.- kan du få et nyt selskab samt cvr nr. sådan er lovgivningen, er det den der er forkert eller hvad.

Det er korrekt at det er for dårligt at en vagnmand smider affald, det er en ulovlig handling han kan blive straffet for, men hvorfor bygherren skal være gidsel kan jeg ikke se.

Ved de fleste byggerier der der oprettet en entreprisekontrakt, hvor der er aftalt byggerater, henvisende til udført arbejde, når en rate er udbetalt er der udført arbejde for det der er betalt, i modsat fald er det bygherren der handler forkert IKK.

per

Kommentar
Fra : viper73

Dato : 09-03-09 22:28

Hej igen

Nej det har ikke noget at gøre med at man kan få så mange cvr numre som man vil, det jeg mener er at det ikke er uvildig rådgivning når ens far skal overvåge sit arbejde.
Mener der må være lidt interesse konflikt og lidt inhabilitet

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 09-03-09 22:29

drala

det er lidt for nemt bare at henvise til hvad en anden skrev, er man enig i et tidligere indlæg er det da spild af plads at kommentere det på den billige måde DET SYNTES JEG OGSÅ skriv dog din egen mening, hvis du har en sådan.

per

Kommentar
Fra : drala

Dato : 09-03-09 22:32

He he , hold da op...

Så må vi hellere få lavet en klausul på Kandu at man ikke må komme med indlæg hvor man er enig med nogen.

Fjerner lige fluebenet fra denne tråd, der kommer vist ikke det helt vilde ud af den.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 09-03-09 22:33

det er korrekt hvad du skriver, men hvad er grundet så til at man i almindelighed skriver få kun udført arbejde af et firma der har BygGaranti, det går man så i stor stil.

Jeg udlevere hvergang en folder fra Dansk Byggeri ved første besøg. i denne står der tydeligt at BygGaranti IKKE DÆKKER PÅ BYGGERIER DER HAR EN STØRRE ENTREPRISESUM PÅ 1.000.000.- kroner og heller ikke for nybyggede huse i det hele taget, Dansk Byggeri er en falsk tryghed, der kan man måske se en af bedragerne i diverse byggerier. Næ jeg må hellere skrive at de gør jo opmærksom på dette så jeg skal ikke betrakte det som bedrag, så kommer jeg bare ud at hænge til tørre.

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 09-03-09 22:40

viper73

det har du fuldstændigt ret i, og det er heller ikke fordi jeg sympatisere med disse folk.

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 09-03-09 22:49

drala

takker fordi du hopper ud her, inden det bliver for pinligt.

dbh
per

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-03-09 23:22

Bibsamie

Jeg vil delvis give dig ret, det er falsk reklame med BygGaranti. Jeg har ikke set TV udsendelserne, for jeg tror ikke at de fortæller ikke hele sandheden. Og det er så deprimerende, når man selv kommer fra en familie med ærlige håndværkere, at se hvordan andre håndværkere snyder og sjusker.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-03-09 23:27

Citat
Jeg har ikke set TV udsendelserne, for jeg tror ikke at de fortæller ikke hele sandheden.

Mener selvfølgelig at TV ikke fortæller hele sandheden i de TV udsendelser.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 10-03-09 06:21

bibsamie = jeg vil gætte mig til at du snart kommer i tv.. hvorfor ellers alt dette halløj...
men hvis du er 100 % sikker på at du har ret.. så læg sag an ellers glem det..
Tv2 har folket på deres side for at få rydder lidt op i dem som ikke burde udføre arbejde for andre... Du skal ikke bilde mig ind at du ikke rystede på dit hovedet en eneste gang..
Det med at bygherren ikke har penge til at færdig gøre et projekt viser bare at han burde lave noget andet..
Om den bygge sagkyndige hedder finn eller peter vil ikke betyde så meget for dig hvis jeg har ret i min påstand

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 10-03-09 09:00

buch78

der er måske noget om snakken, jeg blev tilbudt et intevieu men de ville forbeholde sig retten til at redigere i det, uden jeg fik mulighed for at gennemse det, det syntes jeg er unfair, derfor afslog jeg.

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 10-03-09 09:09

buch78

helt klart har jeg rystet på hovedet, over noget af det arbejde der er udført.

hvis du er intresseret så kan jeg komme tilbage såfremt der kommer noget om mit firma så du kan få min dukomenteret udlægning.

per

Kommentar
Fra : viper73

Dato : 10-03-09 16:25

Mangler du svar på noget ?

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 10-03-09 19:48

Det har ser ud til at blive spændende.. Må hellere følge med

Godkendelse af svar
Fra : bibsamie

Dato : 11-03-09 14:12

Tak for svaret 3773.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-03-09 14:21

Mange tak Per