/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Deling af harddisk
Fra : rhv_82
Vist : 605 gange
50 point
Dato : 08-03-09 23:19

Hej Kandu,

Jeg kører Windows Vista og ønsker at dele min harddisk. Kan dette lade sig gøre uden at jeg skal formatere computeren, for det er jeg absolut ikke interesseret i da.

Har hørt om partion-magic???

Men jeg ved ikke hvad der er bedst. Det skal være en risikofri indgriben.

På forhånd tak,

/Ras

Accepteret svar
Fra : jangchr

Modtaget 60 point
Dato : 08-03-09 23:22

Kontrolpanel / Administration / Computeradministration / Diskhåndtering.
Højreklik på C: drevet og vælg 'Formindsk'.
Opret en ny partition på den frigjorte plads

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-03-09 23:26

Ja med Vista behøver du ikke at bruge andre værktøjer, det er indbygget som jangchr skriver

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 09-03-09 00:21

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-03-09 10:17

Partition Magic som jeg selv har brugt meget, er ikke så velegnet mere.

Men følg anvisningen fra jangchr

Er du i tvivl om noget så kom og spørg.

Kommentar
Fra : rhv_82

Dato : 09-03-09 19:17

Er det bare helt uden problemer eller hvad??? Jeg er sgu så bange for at et eller andet går galt.

/Ras

Kommentar
Fra : rhv_82

Dato : 09-03-09 19:24

Den foreslår selv et tal man kan "formindske" disken med, men det er "kun" 134 Gb ca. Men det er så også okay...

Men skal jeg bare vælge den størrelse der bliver foreslået? Bliver der så automatisk dannet et nyt drev med den plads man har formindsket med?

/Ras

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-03-09 22:14

Først forminsker du dit drev.
Når det er færdigt >>>>>>>>>>>>>genstart

H-klik på det grå ualokerede område > ny partition > ok

Så skulle det gerne se sådan ud:

[ ( C:.....................) (nye partition) ]

Godkendelse af svar
Fra : rhv_82

Dato : 10-03-09 19:23

Tak for svaret jangchr.