/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
virtuel hukommelse
Fra : maxhankat
Vist : 507 gange
200 point
Dato : 08-03-09 22:33

En ven af mig får meddelelse om, at der mangler "Virtuel hukommelse" og har bedt om min hjælp,
men jeg ved ikke, hvordan man øger den virtuelle hukommelse og beder derfor om hjælp her i Kandu.

Mvh

joan

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-03-09 22:36

Den kan du sagtens øge og eventuel flytte over på en anden harddisk eller i det mindste en anden partion, for at den skal arbejde hurtigere, jeg skal lige over på en Windows computer før jeg kan komme med nøjagtig forklaring, er det XP du har

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-03-09 22:36

Eller rettere har vennen XP eller Vista ?

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 08-03-09 22:50

Ja, o.v.n. XP er styresystemet, men der en p.t. ingen mulighed for at flytte øgningen over på en ekstra HD

joan

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 08-03-09 22:52

Vil lige tilføje, at der er masser af plads på min bekendtes HD.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-03-09 22:56

Gå ind i Kontrolpanel, og vælg 'System'. Vælg fanen 'Avanceret', og under Ydeevne klikker du på knappen 'Indstillinger.

-I den boks der kommer frem, vælger du igen fanen 'Avanceret', og under punktet 'Virtuel hukommelse' klikker du på knappen 'Skift'.

-Marker C-drevet, og vælg 'Brugerdefineret størrelse'. I de to felter der hedder 'Størrelse ved start', og 'maksimal størrelse' sætter du begge værdier til f.eks. 1024. Brug en værdi som er ca. 2-2,5 gange den mænge RAM du har installeret i computeren.

-Når du har gjort dette klikker du på knappen 'Skift'. Du vil muligvis blive bedt om at genstarte computeren.

mvh klaaudi

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-03-09 23:00

Der kom du mig i forkøbet Klaudi fuldstændig som jeg ville have skrevet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-03-09 23:01

Citat
der en p.t. ingen mulighed for at flytte øgningen over på en ekstra HD
heller ikke over på en anden partion ? Hvis det er en recovery partion, så fingrene væk og lad den virtuelle bliver på C drevet

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 08-03-09 23:02

Tak for dit svar Klaudi.
Der er 512 MB RAM på den pågældende PC - - -

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 08-03-09 23:05

OK o.v.n.
Jeg holder fingrene væk og lader den virtuelle forblive på C-drevet.
Jeg ville heller nok heller ikke kunne finde ud af det andet.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 210 point
Dato : 08-03-09 23:06

Så sætter du den på 1024 eller 1280 i begge felter

mvh klaudi

Godkendelse af svar
Fra : maxhankat

Dato : 08-03-09 23:12

Tak for svaret Klaudi.

Jeg lader din vejledning gå videre til min bekendte og gemmer selv din oplysning for en sikkerheds skyld.

mvh
joan

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 08-03-09 23:20

Undskyld o.v.n.

Jeg siger også mange tak til dig for svar.

joan

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-03-09 23:25

Der er da intet at undskylde, det var Klaudi som kom med et præcist svar

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-03-09 23:26

Velbekommen, håber det kan hjælpe på "dyret", pc'en altså

mvh klaudi

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 09-03-09 08:38

Ja tak Klaudi, det håber jeg også.

Mvh
joan

Kommentar
Fra : Natravnen

Dato : 15-03-09 02:36

Næh hvor heldigt - Lige det spørgsmål, jeg selv ville have stillet, så jeg skyndte mig at købe svaret

Er det så tilladt at komme med et tillægsspørgsmål, eller skal jeg oprette et nyt spørgsmål?
(ikke nogen ørn til dette her).

Som sagt har jeg samme problem.
Bruger Windows XP prof.
Har 4 tomme drev á 9,71 gb. men kun 1,54 gb á 9,71 tilbage på C-drevet og vil gerne "flytte" noget af al den uudnyttede gb over på C.

Ellers: i alt 256 mb ram.
Og under virtuel hukommelse står:
Samlet størrelse på sidefil for alle drev: 384 mb.

Hvis dette ikke kan lade sig gøre, kan jeg så gøre, som I har foreslået, og hvis Ja, hvad skal jeg så ændre værdierne til?

God week-end til alle

PS: Hvad er partion?