/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
beostær vil ikke snakke
Fra : mazda929
Vist : 3578 gange
100 point
Dato : 08-03-09 22:32

Hej allesammen.

Jeg har en beostær, mellembeo, som er ca. 4 år gammel, som ikke kan snakke. Jeg har haft 2 andre beostærer som kunne snakke. Den ene blev 18 år og den anden 20 år gammel. De kunne sige noget fra start af. Og lærte at sige en masse mere efterhånden som de blev ældre. Denne Beo købte jeg, da den var ca. 2 år gammel. kan kun sige en masse fugle lyde, såsom en solsort, en skade o.s.v. Det kunne jo også være sjovt, hvis den kunne lære at sige menneskelyde. Har prøvet alt, men den vil ikke. Har I nogle forslag hvad man kan gøre.

Et andet problem er, at den skriger som en papegøje, når vi mand siger noget og når vi får gæster. Dette er ikke så rart. Det er ellers en kærlig og kælen fugl som tit kommer ud at flyve. Den får meget varieret kost som de andre fugle har fået, frugt og beopate. hvor der er det i, som den har behov for. Fuglen er alene om dagen når vi er på arbejde, men det har aldrig været et problem med de andre beostærer. Den får hele æbler og pærer, så den kan bruge tid på at spise dette. Jeg håber at I kan hjælpe mig.

med venlig hilsen

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 08-03-09 23:45

Først og fremmest er det altså ikke sikkert den nogensinde finder ud af, at den kan lære at tale, der er nogen beostære der aldrig lærer det.

Jeg har selv haft en beostær, som kunne sige en del forskellige ord og lyde da jeg fik ham, og jeg fandt ud af, at man ikke kunne "presse" den til at lære noget mere...altså ikke noget med at stå og forsøge at få den til at gentage ting man sagde.

Men helt af sig selv, begyndte den så at sige ord som den opfangede i hverdagen...eks. når jeg kaldte efter børnene...der gik ikke lang tid før fuglen også begyndte på det

Og oftest ville han ikke sige noget når man kiggede på ham, men hvis vi så var i et andet rum, begyndte han at sidde og sige alle de ting hun kunne.

Og ikke mindst hvad han hørte i radio og TV....jeg tror han kunne alle de reklamejingler der kørte på vores lokalradio dengang

Nu skriver du den er alene om dagen....hvad med at lade radioen være tændt....

M.h.t. skrigeriet, så er det jo noget de gør, nogen mere end andre, og det er en ubehagelig lyd, hvis der er "skruet helt op".
Jeg tror ikke du kan vænne den af med det.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 09-03-09 01:08

Man kan få hypnotiseret en beostær, og så kan den lære at sige hvad som helst. Det koster 500 kr.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 09-03-09 09:29

mazda929

jeg tror du skal være glad for det, de kan holde en fandens plapreri, har selv haft en gultoppet kakadu, som jeg måtte forære bort, den kunne ikke holde kæft efter den først havde lært at tale

per

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 09-03-09 17:44

Forklaringen må være, at det er en han. -Så har den ikke noget at skulle have sagt

Godkendelse af svar
Fra : mazda929

Dato : 10-03-09 03:01

Tak for svaret dova. Det lyder meget fornuftigt det der med musikken, jeg vil prøve at lade radioen være tændt, når vi ikke er hjemme
Mvh
Mazda929

Kommentar
Fra : john1723

Dato : 12-06-09 21:11

Hejsa

Skulle du blive træt af "skrigeriet" kunne jeg da godt tænke mig at købe din Beo, den har brug for en voliere da den lever af insekter, frugt og universalfoder, - det griser en del og kan være svært at acceptere i en stue.

M.v.h.

John
www.dansk-fuglehobby.dk