/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Forøgelse af vægt på trækkroge
Fra : arvind
Vist : 1023 gange
100 point
Dato : 08-03-09 18:53

Hvordan får man tilladelse til at øge vægten af den last man hægter på trækkrogen på en Citroen Berglingo 1,9 D Multispace, f.eks. med 100 kg?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-03-09 19:01

Citat
Kontakt nærmeste bilspektion eller bilforhandler og ha' godkendelsesnr. fra din registeringsattest klar. Så kan de fortælle med hvor mange kg den kan opvejes med.

herfra http://www.hanses-campingsider.dk/tekniko/biler.htm

Du kan også læse mere om det her

http://www.campingferie.dk/2004Design/forumThread.asp?postGuid=77695

håber det kan bruges?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 08-03-09 19:22

Der står på trækkrogen hvor meget vægt den må belastes med, og hvis du vil gå ud over disse grænser, må du udskifte trækkrogen.
Hvis det er bilen du vil have vejet op, er det en anden sag, men stadig må du ikke overskride trækkrogens godkendelsesvægt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-03-09 22:06

Af hensyn til bilens stabilitet er der angivet for bilen hvor meget tryk der maksimalt må være på krogen. Det er normalt for persomiler mellem 500 og 750 N.

Det du vil, må man ikke, og det kan give meget ustabil kørsel.

Kommentar
Fra : rocoolsen

Dato : 09-03-09 09:54

Har ikke noget med omvejning at gøre. Ingen trailere må trykke mere end 750 N på krogen, uanset om det er 500 eller 1500 kg trailer.
Spørg forhandler. På mange biler kan det lade sig gøre, men kræver nogle gange trailerkort.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 09-03-09 11:02

Arvind du forholder dig meget tavs, og jeg ved ikke om det er fordi du ikke har forstået. Så du får lige et link, om det retter forståelsen:
http://www.karp.dk/cv_kuglevaegt.html

Kommentar
Fra : arvind

Dato : 09-03-09 16:44

Det er rigtigt, at bilen skal vejes op, men er det kun forhandleren eller importøren der kan afgøre om dette er muligt og i givet fald hvor meget?