/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Køkkenmaskine
Fra : JoyLip
Vist : 2188 gange
50 point
Dato : 08-03-09 17:35

hej.

jeg håber der er et par husmødre herinde som kan vejlede mig lidt. Sagen er at jeg skal ud og investere i en køkkenmaskine, men har opdaget at det er ren jungle at begive sig ud i.

Jeg forstår nok ikke helt forskellene på diverse maskiner, for jeg fatter simpelthen ikke de store prisforskelle. For mig at se, så har en billig model (500-800 kr.) nøjagtig de samme funktioner som de dyre modeller til (1500-4000 kr.). Der er selvfølgelig forskel på om maskinen kører med 500W eller 1000W, men derudover kan jeg ikke gennemskue hvad forskellene er?.

Jeg er sådan indstillet, at jeg gerne betaler prisen for en god maskine, men omvendt vil blive meget sur, hvis en maskine til 849 kr. er præcis lige så god som den til 1999 kr.og det viser sig, at det er navnet på maskinen der har kostet de ekstra kroner, hvis i forstår?. Jeg er også bange for at købe en for billig maskine, og opdage at det er noget ledløst uacceptabelt larmende skrammel.

Har i nogen gode råd og erfaringer i vil dele ud af?

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 08-03-09 17:53

Hej JoyLip.

Ud over at maskinerne er forskellige i deres power (500W - 1000W mv.) skal du have fat i maskinen med hænderne og fornemme, om det er noget fra et Kinderæg eller om maskinen er lavet af robuste materialer. Umiddelbart kan de jo alle se smarte og lækre ud, men den skal jo holde i mange år, så det skal virkelig være gedigne materialer. Skal jeg anbefale dig en forhandler, hvor de formentlig ikke tar røven på dig så gå til Punkt1, men fortæl dem i utilslørede vendinger, hvad du kræver, og du må ikke virke "varm". De skal virkelig fornemme at du øjeblikkelig er skredet, hvis de plasker dig til med salgsævl. Du skal ikke genere dig for at forlange lidt rabat når du har besluttet dig. Sælgerne er til dels provisionslønnet, så der er altid lidt at tage af. Et par hundrede kr. eller så, er jo sorte penge lige i lommen

Hvis du her på Kandu lægger de modeller du uanset pris er varm på, er det nemmere at vejlede dig.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 08-03-09 18:02

Nu er jeg ikke husmor, nærmer husfar , og står for meget mad her i huset, for Ca. et 1/2 år siden gik min Kenwood i udu, men den var også kun 25 år gammel, så der var ikke så meget at gører ved det, og det blev så en Kenwood igen efter jeg prøvede en til
Ca. 800,00 - 900.00 Kr. godt nok er Kenwood en dyr maskine men jeg er sikker på at du bliver mega glad for den, så her er et par link du kan kigge på:

Elgiganten:
http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start?ProductID=v7zD4QFHF2kAAAEOmEkkfs1_&CatalogCategoryID=9LzD4QFH5RIAAAEOsw803xiY
Sparmomsen.DK
http://www.spar-momsen.dk/shop/kenwood-30c1.html?gclid=CNDigdnok5kCFYQI3wodVX8tag

Hilsen Hans/Hvidovre

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 60 point
Dato : 08-03-09 18:04

Køkkenmaskiner er mange ting, jeg går ud fra du skal have dig en foodprocessor?

Så prøv at kigge på denne godt nok gamle tænk-test, der er sikkert råd du stadig kan bruge

http://www.taenk.dk/?cid=2131

For mit vedkommende havde jeg en glimrende Braun alt-mulig-maskine, dog ikke en foodprocessor, med stor røremaskine, rigtig kødhakker, blender, rivejern osv., den døde da den var en 40 år gammel, og siden har jeg klaret mig med et par skarpe knive, et rustfrit rivejern til håndkraft, en håndmixer og en stavblender med en lille hakker til mandler mv. Fylder meget mindre i skabet og i opperen, når en dims går i stykker skal man ikke skifte det hele osv, men vi er også kun to i hjemmet nu, så jeg skal sjældent lave store portioner, hvor de store maskiner kommer til deres ret.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-03-09 18:27

Man skal faktisk kvaje sig før de rigtigt gode går i stykker, da jeg solgte disse maskiner for mange år siden fik vi nogle ind der var brændt sammen.....grundet en gaffel ned i den tilhørende kødhakker

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-03-09 18:41

Hej JoyLip.
Jeg har købt en del maskiner efterhånden.
Dels fordi vi i "gamle" dage slagtede og dels fordi vi havde fiskeforretneig hvor de skulle bruges.
Jeg har altid holdt mig til Elektrolux.
De er ikke verdens dyreste men de er meget holdbare.
Jeg er aldrig gået galt i byen med det mærke.
Meningerne er mange men "føl" dig frem.
Held og lykke med det.
V.H. Pia

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 08-03-09 20:27

Det kommer jo helt and på hvad du vil bruge den til. Skal du f.ex. bage, kværne el.l vil jeg anbefale den stor Kenvood. Den er kraftig dyg, men kan fås med mange tilbehør. Duger også som blender..

Godkendelse af svar
Fra : JoyLip

Dato : 09-03-09 23:25

Tak for svaret vagnr, og de gode råd fra alle i andre.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-03-09 06:51

Selv tak og god fornøjelse i køkkenet