/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Valgfrie tv kanaler
Fra : michael30
Vist : 851 gange
300 point
Dato : 07-03-09 16:49

Er der nogle der kan hjælpe.
Jeg er på udkig efter en tv udbyder, hvor man selv kan sætte sin kanalpakke sammen. (bedst og billigst til pris)
Følgende kanaler vil jeg have:
DR, DR2, TV2, TV2 Zulu, Tv2 News, Tv2 Sport, Tv2 Charlie, TV2 Film, Kanal 4, Kanal 5, Kanal 6, DK 4, Tv3, Tv3+,
Med evt. disse kanaler som ekstra:
Nordjyske, Sverige 1, Sverige 2, Tv 4 Sverige, Nature/crime,

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-03-09 16:54

Mig bekendt så kan du ikke selv bestemme programmerne i pakkerne. Det er en kollektiv bestemmelse hvad der skal være af programmer i hver pakke. Der er så 5-6 frie kanaler til eget valg, men det er nogle en antenneforening kan råde over. Som privat kan du ikke.

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 07-03-09 17:05

Jeg tror heller ikke, du kan sammensætte din egen pakke. Du må, som os andre vælge og betale for det udbud, der er. (Vi har TDC digital tv)

Hvis jeg kunne, havde jeg slet ikke valgt "family-pakken" med alle de der tyske kanaler og tegneserie kanaler, for dem har vi ikke brug for. Men hvis vi vil have en pakke med flere kanaler koster det 600 kroner mere om måneden, så vi "venter" lige lidt

Kommentar
Fra : michael30

Dato : 07-03-09 17:17

Der må selvfølgelig gerne være andre kanaler med, det var mere finde en udbyder som min. har de kanaler.
Samt det er lige meget om det er via kabel eller internet eller parabol.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-03-09 17:31

Alle udbyderne har stort set det samme, men jeg ved at TDC har kanal 6, den nye kanal.
Men du kan i princippet bare finde den billigste udbyder, gå ind på deres hjemmeside og så finde ud af om de har de kanaler som du vil have. Men igen, det har de næsten alle sammen.
Dog kan en udbyder som Com-X have problemer med at tilbyde 3 og 3+. Der er en sag kørende omkring det. Jeg ved det for vi har selv haft dem.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-03-09 17:53

Det kommer, altså muligheden at selv vælge kanaler.
Har lige set en udbyder som er ved at ordne sagen med
computeren.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-03-09 20:51

Teil
Skal man så ikke hente programmerne gennem computeren og ikke gennem antennestikket i boligen?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-03-09 21:36

Nej, det blev demonstreret for mig.
Du vælger dine tv kanaler og udbyderen taster det ind ved dit
abonnement. Det giver dig adgang til valgte kanaler.
Kort i modtageren behøves ikke mere.

Altså, det sker IKKE via din pc.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-03-09 21:37

At hente programmer i pc er ikke et teknisk problem.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-03-09 21:41

Så er det fordi man skal have en bestemt udbyder, alle tilbyder det da ikke.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-03-09 21:45

Nej ikke alle, men alle er på vej.
Vi skal bare ha digital tv signal for at
det skal køre.
Antenneforeninger er så småt klar over den mulighed.
Man slipper for skænderier om kanalerne.
Systemet er på trapperne og er sikkert på banen når
vores analoge tv signal lukker ned.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-03-09 21:54

Teknikken jeg fik demonstreret er så ny at den ligger på et bord,
provisorisk opkoblet til en computer der styrer kanalerne.
Her tester de systemet, det er legetøj for store drenge.

Hvor tv signalerne kommer fra er ligegyldigt, bare de er digitale.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-03-09 08:10

ALLE de kanaler du søger er i STOFAS fuldpakke.....

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 08-03-09 09:29

Teknisk kan man vælge hvad man vil, men det er man ikke interesseret i fra udbyderne.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-03-09 12:59

Jo det er udbyderne interesseret i.
At sælge kanalerne én og én gir cool cash,
i forhold til pakkepris.

Kommentar
Fra : Mads07

Dato : 09-03-09 17:39

TDC yousee

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-03-09 18:25

http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv_priv_tv_nye_ktv

Yousee har tre pakker og ikke mulighed for at vælge enkelte kanaler

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-09 18:44

Citat
Yousee har tre pakker og ikke mulighed for at vælge enkelte kanaler

Det er der INGEN der har....

Muligt det kommer - indtil da kan du jo bare undlade at se dem du ikke ønsker

BETALE kommer du til alligevel - også selvom de bliver 100% valgfri

Problemet er jo at de store udbydere (Viasat og CanalDigital) sidder på hver sine kanalrettigheder - derfor er en blanding ikke uden komplikationer...

Citat
- Det svarer lidt til at gå ned til slagteren og købe en leverpostej og så meddeler slagteren, at du skal betale en femmer for at få en bakke og så skal du betale en femmer for at få leverpostej i, siger han.

- Hos Canal Digital lød svaret at det er fordi selskabet ikke har fået retten til at distribuere kanalerne enkeltvis. Det vil de enkelte tv-kanaler forhindre. Kanalerne har nogle omkostninger de skal have dækket og derfor er de også interesserede i, at komme ud i nogle pakker, som når ud til så mange husstande som muligt, lød forklaringen. Derfor vil det koste mere at købe adgang til de enkelte kanaler.

http://www.dr.dk/DR1/penge/2007/12/19103037.htm

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 300 point
Dato : 09-03-09 22:17

Citat
Det er der INGEN der har....

Kender en udbyder der ligger i starthullerne,
det kommer.

Citat
Problemet er jo at de store udbydere (Viasat og CanalDigital) sidder på hver sine kanalrettigheder - derfor er en blanding ikke uden komplikationer...

Det er kun et økomisk problem og penge handler man som sagt med.

Godkendelse af svar
Fra : michael30

Dato : 13-03-09 12:18

Tak for svaret Teil.
Jeg håber at den udbyder du snakke om kommer snart med sådan nogle program tilbud