/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Tekst i anmeldelse
Fra : vedikkealt
Vist : 729 gange
300 point
Dato : 07-03-09 13:31

Jeg er som Bisidder i en sag kommet i besiddelse af papirer der dokumenterer at en bestyrelse, under dække af at det skulle være på baggrund af en Fogedsag, at en kolonihave ejer i 6 måneder havde hans kolonihave beslaglagt med udskiftede låse og kraftige kæder på havelågen.

Det kan nu dokumenteres at der ALDRIG har været kørt en Fogedsag.

Hedder det dokumentfalsk og selvtægt..??

Selvtægten er for så vidt klar nok, men hvad kaldes det når nogle misbruger en myndigheds beføjelser, i det her tilfælde Fogedrettens beføjelser til at begå denne selvtægt..?

Er det godt og klogt at jeg i en anmeldelse henviser til de §§ som jeg mener denne sag kolliderer med, eller holder man sig alene til de faktiske omstændigheder, og så lader politiet selv finde ud af det..?

Sendes en sådan anmeldelse andre steder hen end til den stedlige Politi mester...??

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-03-09 13:34

Hmm....
Skal der ikke følge en politimand med ud til en fogedsag ?

I givet fald må politiet have oplysningerne.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-03-09 13:35

JA

Citat
Hedder det dokumentfalsk og selvtægt..??

Hvis du kan bevise det

Og ja, det er en politianmeldelse.

Jeg ville ikke anvende div. paragraffer, men overlade det helt og holdent til politiet

Hold da kæft, hvor er det groft

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-03-09 13:55

# Nordsted1

Ja beviserne er på plads.

Bestyrelsen kunne ikke lide kolonihave ejeren og indledte derfor en heksejagt på vedkommende, da så heksejagten havde været i gang en tid, fik ham de jagtede en blodprop, hvilket gav dem frit spil i forhold til hitpåsomheden...

Manden er i dag kommet sig en 90 - 95 % og er tilbage i kampen igen.

Og det er så der jeg kommer ind som Bisidder.

For er der noget der tænder mig af, så er det uretfærdighed.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-03-09 13:55

Jeg ville også skrive en redegørelse og så melde det til politiet. Så kan politiet undersøge om der har været holdt fogedsag og de kan finde ud af om en anklage om dokumentfalsk vil holde. De kan også fortælle om det er en politisag eller om det er et cevilt søgsmål.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-03-09 13:58

Jeg mener heller ikke at du skal benytte nogen paragraffer, som måske kan forhale og rende ud i forældelse.

Men et advokatbesøg som det første ville jeg gøre............så får du anmeldelsesproceduren helt korrekt.

Ps. Ja det er svindsk gjort.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-03-09 14:03

# granner01

Afslår politiet sagen, så er der ikke mere i den, for hvis det er alment acceptabelt, at udgive sig for at handle på vegne af Fogedrettens afgørelse og derefter begå selvtægt så kan et civilt søgamål jo ikke lave om på det.

Men sendes anmeldelsen til den stedlige Politi mester...?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-03-09 14:13

Gå nu hen til en advokat - så du kan få foden under de mennesker, og ikke tabe det hele på gulvet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-03-09 14:27

Citat
LuffeA

Dato : 07-03-09 13:34

--------------------------------------------------------------------------------
Hmm....
Skal der ikke følge en politimand med ud til en fogedsag ?

Nej det er fogeden, der skal være til stede.

Som tidligere nævnt kan du anmelde det til politiet, men jeg ville også søge advokathjælp. Kan den pågældende ikke søge fri proses ?

Tag kopier af hele korrespondencen mellem den "jagede" og kolonihaveforeningen.

Hvis kolonihaven ligger i samme kommune, som hvor manden bor, så er der jo ikke tvivl om hvor politianmeldelsen skal rettes til.

På mandag kan du ringe til politiet, så kan du få svar på dit spørgsmål. Ja du kan også ringe i dag, men tvivler på, at du så kan få et konkret svar.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-03-09 14:30

Har han på nogen måde misligeholdt sin kolonihave, der er jo nogle retningslinier, der skal følges.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-03-09 14:31

# Eyvind

TAK for din omsorg...

Bliver nok også resultatet.

For jeg har jo lært, at det ikke er nok at kunne formulerer sig på skrift, man skal jo også formulerer sig rigtigt i forhold til ens anbringender.

Og så skal jeg jo heller ikke fornægte værdien af, at et skrift fra en advokat til politiet, nok...eller helt sikkert vil virke bedre.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-03-09 14:37

# ans

Nej der ligger intet om mislighold af haveloddet, det har handler alene om at tilhører den forkerte gruppering i kolonihave foreningen.

Manden måtte efterfølgende hans sygdom flytte til en for ham passende bolig udenfor kommunen, efter samråd med den behandler der stod for genoptræningen efter blodproppen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-03-09 14:42

Vedikkealt

Inden du begynder at smide penge efter en advokat, ville jeg spørge - advokatvagten - det er gratis

Du kan finde den nærmeste advokatvagt i telefonbogen

En politianmeldelse burde være nok, men er det ikke det, så kan advokatvagten fortælle i hvilken rækkefølge tingene skal klares

De skiderikker skal ned med nakken

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-03-09 15:06

Jeg ville snakke i tlf. med en advokat, få et råd. Og så anmelde til politiet med krav om åbning af haven igen. Spørg politiet om de kan gøre noget ved den selvtægt der er foregået her. Og spørg om hvad du/ejeren/lejeren kan gøre selv.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-03-09 17:25

Sagen er måske mere kringlet nu fordi han tilsyneladende ikke bor i samme kommune som haven ligger. Reglerne er at du skal bo i kommunen, men bestyrelsen kan have besluttet at andre kan have haver der, men så skal der søges tilladelse, og hvis de er sure på ham, så får han nok ikke den tilladelse.

Men det skal ikke ligge til hinder for at bestyrelsen har begået selvtægt, og det skal de straffes for.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-03-09 20:12

# granner01

Nææ det gør nu ikke sagen mere kringlet..da der er lægelig dokumentation på at flytningen var nødvendig.

Og så længe sagen kører...nu på år nr. 4 er der jo ingen grund til at bruge penge på endnu en flytning, og slet ikke hvis sagen i sidste ende tabes...og kolonihavehuset med...vindes sagen må han vælge, at søge dispensation...hvilket godt kan gives...sælge haven....eller flytte ind i kommunen igen, men det må så komme når den tid er.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 300 point
Dato : 07-03-09 21:49

Ja det er en rigtig kedelig sag, især for de mennesker som så det som deres godt ret at begå selvtægt. Man ser det alt for tit i frivillige bestyrelser, kan du ikke blive noget i dit arbejdsliv, så kan du få magt her.

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 19-05-09 06:00

Tak for svaret granner01.

Ja ...lige præcis...

Citat
Man ser det alt for tit i frivillige bestyrelser, kan du ikke blive noget i dit arbejdsliv, så kan du få magt her.

Og sidste fra en helt anden sag i Århus...en kolonihave bestyrelse tvinger en ny kolonihave ejer af med 6000 kr. for tidligere ejers gæld, ellers ville de ikke udfærdige en lejekontrakt....og sælger havde jo forlængst fået pengene....så INTET valg.

OGSÅ HER...er Kolonihaveforbundet Danmark værdiløs...

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 19-05-09 22:06

Det er ikke min opfattelse, men nok om det. Tak for pointene og har du brug for hjælp en anden gang så bare skriv.