/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
tydning af anmærkninger
Fra : gedestalden
Vist : 745 gange
50 point
Dato : 07-03-09 08:11

Er der nogen, der kan læse, hvad der står i kirkebogen for Stavning, Bølling, Ringkøbing 1826-1856 opslag 234 Jens Christensen, der dør den 29 juni 1848 ?

Kommentar
Fra : boelha

Dato : 07-03-09 09:49

Hvor skal man læse?

Accepteret svar
Fra : Crypton

Modtaget 50 point
Dato : 07-03-09 10:07

Jeg læser det som "Død af forstoppelse"

Kommentar
Fra : bjabi

Dato : 07-03-09 11:31

Jeg er enig - hvis du læser efterfølgende dødsfald så står der også noget om forstoppelse. Så det er ikke en dødsårsag som vi ville skrive i dag, men noget med et maveonde med komplikationer.

Bjarne

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-03-09 17:40

Ja død af forstoppelse, men det i midten kan jeg ikke læse?

Måske kan disse, hans data hos mormonerne, hjælpe:

"
Jens Christensen Christening: 08 APR 1782 Osterby, Stavning, Ringkobing, Denmark
Death: 29 JUN 1848 Stavning, Ringkobing, Denmark
Burial: 05 JUL 1848 Stavning, Ringkobing, Denmark
Father: Christen Hansen
Mother: Anne Christensen
Spouse: Else Jensen Marriage: 26 DEC 1809 Stavning, Ringkobing, Denmark
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-03-09 17:44

Eller her med familie:
"
Ringkøbing, Bølling, Stavning, Østerbye, En gaard, 3, FT-1845, c0477
Jens Christensen 63 Gift Gaardmand Her i sognet [Stavning] Ringkjøbing amt
Else Jensdatter 61 Gift Hans kone Lønborg Sogn, Ringkjøbing Amt
Jens Jensen 31 Ugift Deres børn Her i sognet [Stavning] Ringkjøbing amt
Christiane Jensdatter 23 Ugift Deres børn Do [Stavning Sogn, Ringkjøbing Amt]
Sidsel Jensdatter 21 Ugift Deres børn Do [Stavning Sogn, Ringkjøbing Amt]
Christen Christensen 11 Ugift Pleiebarn Do [Stavning Sogn, Ringkjøbing Amt]
Jesper Pedersen 20 Ugift Tjenestekarl Do [Stavning Sogn, Ringkjøbing Amt]
"

Godkendelse af svar
Fra : gedestalden

Dato : 08-03-09 07:24

Tak for svaret Crypton, det var også hvad jeg var kommet frem til.