/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Fladskærm, hvilket mærke.
Fra : jøjø
Vist : 695 gange
200 point
Dato : 06-03-09 21:14

Er der nogen særlig forskel på Sony og Philips, når det drejer sig om fladskærme på 32-37", og i prisklassen 5-7000 kr?
Umiddelbart ser det ud til, at de kan det samme.
Jeg har før regnet Philips for et særligt godt mærke, men kan se , at Sony klarer sig fint i tests, fx hos Tænk.
Har I gode eller dårlige erfaringer med de 2 nævnte mærker?

Accepteret svar
Fra : ara

Modtaget 210 point
Dato : 06-03-09 21:59

Nu spørger du til disse to mærker, og der ville jeg helt klar vælge Sony.

Nu ved jeg ikke hvad du skal bruge skærmen til, men et Panasonic plasma 37" til ca 6-7000 kr. er klasser over LCD i den prisklasse.

Ved ikke om du kender www.recordere.dk
Prøv at se derinde.

mvh

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-03-09 22:07

Vi kigger selv på flad TV og vil helt klart vælge Sony. Vi kigger efter disse ting: hvor mange HDMI stik - hvor mange Scart stik - er der USN stik? - er det forberedt til JpG4 - er det fuld HD.

I øjeblikket er der en masse billige fladskærms TV som kun kan tage JpG2. Denne standard bliver afløst af JpG4 i 1912 og hvis du ikke har bredbånd, men egen antenne, så kan du ikke umiddelbart bruge dit TV efter 2012.

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 06-03-09 22:07

ara - skærmen skal umiddelbart blot bruges til almindeligt TV- kiggeri.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 06-03-09 22:12

Så er det helt klart Panasonic PX80 jeg ville tage.

Jeg ved at de nye modeller er på trapperne.
Der mener jeg også at er mpg4 er indbygget.

Jeg har selv at PX70 (ældre model end px80).
Når vi har gæster er de helt solgte over billede kvaliteten
på dette tv.

Prøv at gå ind på det link jeg beskrev.

mvh

Kommentar
Fra : myg

Dato : 06-03-09 23:55

Plasma har et sk.... godt billede, men: Plasma har tendens til "burn-in" - et logo der sidder det samme sted altid brænder ind i skærmen (som på de gamle computerskærme). Plasma slides op længe før et LCD - men måske har det ikke så stor betydning, da udviklingen i teknikken sikkert har endnu større fart på.

Jeg er selv ved at købe, og er 112% overbevist om, at det burde have været et Samsung LCD, men jeg har for meget sollys i stuen til de nye glasskærme som giver spejlinger. Derfor holder jeg mig til Sony, som laver rigtig gode LCD skærme og det skal helst være en 100 Hz model (hold dig fra den i Philips - de andre Philips er vist OK). Har i forvejen gode erfaringer med Sony KDL46W4000, men 4500 serien har 100 Hz.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 06-03-09 23:59

Vedr. tuner MPEG2 eller 4 skal du kun bekymredig om det, hvis du har antenne/parabol. Har du fibernet, betyder det intet, da udbyderen her sender både til en settopboks du har (digitalt) og samtidig analogt de næste åringer.
MPEG2 rækker til 2011 eller 2012 hvor der skiftes til MPEG4 - og til den tid kan du sikkert købe en billig boks til at sætte ind - eller også vil du alligel have et større fjernsyn til den tid ;)

Kommentar
Fra : myg

Dato : 07-03-09 00:02

En sælger sagde til mig en dag, at for 2 år siden købte de forsigtige 32" og de mere dristige 37".
I dag køber de forsigtige 40" og de mere dristige 46 eller 50".
40" passer fint til en afstand på ca. 3 m.

De mindre købes mest til sove- og andre værelser el. køkken.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 07-03-09 09:43

Min koner har altid ville have Philips. Jeg læste et sted, at Philips var det TV der var flest reparationerpå - om det så var fordi det var det mest solgte? Vi har haft fem Philips TV - har det 6. 22" i køkken. De to første, blev byttet under garantien, da de ikke kunne rep. det enen var endda det første 100 mhz. Et andet var næsten hvert andet år til forhandler for at få efterloddet alle de kolde lodninger og så fremdelse. Jeg siger ikke Philips er dårligere end andre, jeg siger bare, at vi har haft rep på dem alle med undtagelse af det nuværende. Vi har nu to stk. Sony på henholdsvis 40" i stuen og 26" i Campingvognen - de kører begge perfekt med billed og lyd. Nu vil min kone kun have Sony! (synd for mig

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 07-03-09 15:02

vi har et panasonic plasma th-50 pz 800E i stuen og vi fik afvide da vi købte det at det med burn in på skærmen skulle vi ikke være bange for med de nye skærme med mindre den stod med still billede i flere dage . og i i sove værelset har vi et samsung LE 32A676 som også er en nyere model. jeg syntes at panasonicen har KLART det bedste billede. ikke at forklejne samsung tv´et det er også godt.

Godkendelse af svar
Fra : jøjø

Dato : 07-03-09 19:05

Tak for alle jeres gode svar.
Det blev et Sony KDL-37V4500 til kr.5999 fra Bilka.
Er nu opsat og fungerer fint.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 07-03-09 19:09

Glem alt om "burn in" på plasma skærme.
Hvis man indkører det med fornuftige indstillinger
de første 200 timer går det næppe galt.

Jeg glemte en dag at slukke for mit tv, hvor der var et HDMI
logo. Dette logo stod i 7 timer, og der var ikke skyggen af "burn in"

Det er rigtigt at hvis man har meget lys/sollys hvor tv'et skal placeres,
er plasma ikke så godt, da det er en glasplade, og dette giver genskind.

mvh