/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Start af firma/netbutik.
Fra : Laika_pigen
Vist : 650 gange
130 point
Dato : 06-03-09 19:48

Hejsa Kandu'er.

Jeg går med en lille idé om at starte egen internet butik. Med mærke baby/børnetøj.

Hvordan får jeg bedst muligt startet sådan en op?

Hvordan får jeg kontakt til dem som laver/produksere de tøjmærker jeg ønsker skal sælges fra min netbutik?

Senere med tiden og Økonomien kunne jeg tænke mig den skulle være fysisk også.

Håber nogle kan hjælpe mig.

Hilsen Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 06-03-09 19:59

Der er konsulenter, og mener det er i kommunalt regi, der hjælper dig i gang, og klart kan svare på ethvert af de spørgsmål du har.

ring kommunen op, og tænk slev over de ønsker du præcist har og fremlæg det for den konsulent.

Mig bekendt er det ikke dyrt, måske endda gratis.

Det er politisk noget der er focus på, så klø endelig på...

husk også at jo mere forberedelse jo bedre, og senere styring af omkostninger er vitalt i en opstart.

At være selvstændig skal du ikke regne som et almindeligt job, men en ren livsstil, og regn ikke med at få en timeløn der er større end den du har nu, måske endda mindre, for du skal arbejde meget mere..

jeg er ikke negativ, men har set et væld af det, og kommer fra familie der altid har været slevstændig....Er det ikke selv *S*

rigtig god fornøjelse og held og lykke

Kommentar
Fra : pve

Dato : 06-03-09 20:21

Prøv at læse lidt om at starte op her:

http://www.startvaekst.dk/

http://www.100svar.dk/

Jeg er klar over at det bare er nogle kedelig links, men jeg tror ikke du kan forvente andet her. Jeg er bange for at du får det nemmest hvis du har nogle kontakter. Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 06-03-09 20:31

Laika_pigen

hvorfor prøver du ikke på AMINO der er betydelige fler kompetente brugere der kan hjælpe dig, prøv det

www.amino.dk

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 06-03-09 20:54

Hej Laika_pigen -prøv også at kigge på disse sider

http://www.mamut.com/dk/googledkiverksetter/?gclid=CJuBmqi_rJgCFc6U3wodEH5LmA

http://virk.dk/myndigheder/EOGS/Startblanketten_momsregistrering_mv?gclid=COOqsJy_rJgCFQpUtAodmxNHoA

Derudover vil jeg bare ønske dig held og lykke med dine planer

Hilsen
HelleBirgittte

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-03-09 20:55

Du skal ringe til teknologisk Institut, de hjælper selvstændige igang med at starte forretning.

http://www.teknologisk.dk/kontakt

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 06-03-09 20:56

Tusind tak alle sammen. Jeg vil prøve amino.dk

Har også søgt lidt rundt på nettet nu.

Prøver ringe til NiN.dk på Mandag.

Er ikke noget jeg har i tankerne jeg skal kunne leve 110% af, ihvertfald ikke de første 3-4-5år. Men måske på sigt.

Jeg ved slet ikke hvornå man vil kunne leve af det eller forventet at kunne leve af det. Men det må de ande folk vel kunne hjælpe mig med.

Ihvertfald endnu engang tak alle sammen.

Hilsen Laika_Pigen.

Accepteret svar
Fra : snerose

Modtaget 130 point
Dato : 07-03-09 07:32

Du skal først og fremmest have en idé om, hvordan din netbutik skal se ud og hvad den skal indeholde. Så skal du kontakte en webdesigener, som er dygtig. Det tager nemlig tid at få startet en god, funktionel og flot hjemmeside op.

Webdesigneren giver dig nogle udkast til dit nye logo, som jo er det første kunderne ser på din hjemmeside, så det er også noget, du skal have en idé om allerede nu. Find et kort, men et rammende navn til din butik.
Det vil være super, hvis logoet og din hjemmeside er i samme stil, for så husker folk den, når du giver dem et vistitkort eller en brochure.

Når det er klaret, skal din hjemmeside laves, og det tager nogle uger. Så kan du jo i mellemtiden lede efter leverandører af dine varer. Prøv også at søge i udlandet, men der er det dog mange gange nødvendigt at købe store varepartier hjem, og hvem har lige råd til det i starten?

Måske kan du finde en butik, som skal af med et restlager. Men selvfølgelig har du jo nok en idé om, hvilke typer varer, du vil sælge. Du kan også besøge nogle fysiske butikker, og henkastet spørge dem, hvor de køber deres varer.

Du skal ikke regne med, at komme til at leve af en netbutik af denne slags, for der er rigtig mange af dem. Så skal du i hvert fald være meget aggressiv i din markedsføring, men det er der jo også firmaer, der kan tage sig af.

Den bedste markedsføring på nettet er Google, og der kan det godt betale sig, at bruge nogle penge på reklame hver måned. Det skal også gøres i rimelig tid, for det tager sin tid at komme på forsiden af
Google, og derfor er det meget vigtigt, at du i Google Adwords laver nogle supergode søgeord, som gør, at din butik vil komme frem, når folk søger børnetøj på nettet.

Vi har selv en netbutik, som nu har over to år på bagen, og det tog det første år at blive synliggjort og at få en kundekreds, for de faste kunder er utrolig vigtige -de giver jo også en form for markedsføring, og er nødvendige for dig.

folk tror ikke, det kræver så meget at have en netbutik, men det gør det fordi, du netop ikke har en fysisk butik og kokurrencen er stor. Man kan ofte opleve, at der måske er 150 besøgende på ens hjemmeside, men alligevel ingen ordre, og det kan godt være lidt frustrerende, men er ganske normalt. Det er jo bare SÅ nemt at ose på nettet. Der ville aldrig komme 150 besøgende i en fysisk butik, uden at én eneste købte noget. Men sådan er det. Det er derfor, at det er vigtigt at bruge Google og oprette sin butik i alle de søgemaskiner, man kan.

Held og lykke med projektet!

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 07-03-09 07:50

PS. Du er velommen til at skrive et privat indlæg til mig, hvis du har nogle spørgsmål.

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 07-03-09 09:20

Du skal sørge for at have varesortiment og logistik på plads. Det breder sig lynhurtigt hvis ikke man kan levere, og i den rigtige kvalitet.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 07-03-09 13:45

Laika_pigen

hvis du har været på AMINO har du sikkert fundet ud af der er ALT hvad du kan drømme om af hjælp med din butik.

mvh
per

Godkendelse af svar
Fra : Laika_pigen

Dato : 08-03-09 23:30

Tak for svaret snerose.

Tusind tak alle sammen. Der er virkelig noget som skal læses på.

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 09-03-09 06:24

Selv tak. Og held og lykke med det hele!