/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
EHO boxcamera
Fra : nilsg
Vist : 695 gange
500 point
Dato : 06-03-09 18:52

Jeg har i dag købt et boxcamera ---med linse: Eho Duplar 1:11.
Måske årgang ca. 1930.
Hvor er det produceret?
Er det et interessant kamera for samlere?
Nilsg

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 500 point
Dato : 06-03-09 23:32

Kameraet er fremstillet i Tyskland.

Samlerværdi ?
Jeg fandt et på EBay, men auktionen var lukket så der var ingen pris.
Et andet af samme mærke og årgang stod hos Christies til £ 86, så værdien er ikke høj. Disse kameraer blev jo masseproduceret og populære da man skulle være nærmest idiot hvis der ikke blev et ordentligt billede.
Eneste fejl man kunne lave var at dobbelteksponere idet efter hver billede skulle man dreje filmen frem manuelt på en drejeknap indtil at næste nummer kom frem bag en lille rude.

Godkendelse af svar
Fra : nilsg

Dato : 07-03-09 08:24

Tak for svaret LuffeA.
Godt svar - + lidt brugerinformation.

nilsg

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-03-09 11:55

Selv tak

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-03-09 12:17

Jeg har selv to boxkameraer mærket Agfa, de tog gode billeder, jeg har en del S/H fra min barndom.
Jeg ved sgu ikke om jeg bliver til grin hvis jeg går ned til min fotopusher og spørger om han stadig har en filmrulle til bæstet, den er en bredere end dem man endnu bruger, og i sidste ende er der nok ikke nogen fotolaboratorier der kan fremkalde det format.

http://www.boxcameras.com/camcolhome.html

Jeg mindes nu at have fået mit som 8-årig fra min morfar der skulle have et nyt. Det kostede 20 kr at få fremkaldt en film....mange penge i tresserne for en lille dreng, farvefilm og blitz kunne der slet ikke blive tale om