/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Nøgleord?
Fra : la-chica-line
Vist : 932 gange
45 point
Dato : 06-03-09 17:22

Hej, jeg har lige haft min bærbare computer til reperation, fra Dell. Harddisken er blevet skiftet og mit Windows Vista er blevet installeret på den igen. Men da jeg så ville logge på nettet kunne jeg ikke. Det er sådan at jeg har trådløst internet fra Stofanet. Den kan godt oprette forbindelse, men der kommer så en bkos op, hvor der står at man skal intaste et kodeord. Den skriver at det er den person der har konfigueret internettet, der kan give mig koden igen. NB. Det er sket én gang før, hvor min veninde skulle logge sig på vores net hjemme ved mig.

Mit spørgsmål er så, hvordan jeg finder denne sådanne kode igen ? (: ingen i min familie kan huske at der er blevet lavet en kode, og vi kan ikke få fat i Stofanet support.

Mvh Line 14 år.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-03-09 17:31

Du har jo fået et kodeord fra Stofanet da du i sin tid oprettede forbindelsen. Det står vel på det brev du fik fra Stofanet. Mon ikke det er det du skal bruge.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-03-09 17:32

Citat
Ved login skal du vælge fanen "StofaNet" og indtaste signon ID og adgangskode, hvis du allerede har et StofaNet abonnement.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-03-09 17:38

Eller nu forstår jeg hvad du mener. Det er den kode du bruger når du skal koble dig trådløst på nettet via Stofanets modem. Der er oprettet en kode for at alle og enhver ikke skal koble sig på dit netværk. Det er den kode du skal bruge. Det er sikkert kun første gang du skal indtaste den, så vil du sikkert i fremtiden automatisk blive loggt på når du tænder din pc. Hvis du ikke kan huske koden, vil jeg tro det er muligt at reesette modmmet og konfigurere det igen forfra hvor du så kan vælge en ny kode.

Kigger lige på deres hjemmeside

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-03-09 17:39

Citat
Trådløs sikkerhed
Ved konfiguration og kryptering af dit trådløse netværk anvender vi en 128 WEP kryptering. Det betyder, at du med Stofas løsning får en høj grad af sikkerhed. Standarden giver en hårdere kryptering end mange af andre løsninger på markedet, og derfor får du en ekstra sikkerhed for, at dit netværk ikke kan misbruges af andre.

kigger lige videre

Kommentar
Fra : Msj2501

Dato : 06-03-09 17:40

Ja, kig i brevet.
Mvh.
_________________
Mathias Jensen
Nýsir-aarhus
______________________
Byens Hold Fra 1880

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-03-09 17:44

øhh kan ikke lige umiddelbart finde noget, men kigger videre.

Kontakt Stofanet her

http://www.stofa.dk/kontaktos.php/Formbuilder/ContactForm.aspx?fid=35cdb11d-e67c-482d-bb44-4c0d4ad5f1e4

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-03-09 17:48

Det ser ud til at du kan gøre det inde fra - Mine Sider - på Stofa.dk

https://www.stofa.dk/minesider/userlogin.php?shortcut=minesider

Der kan du voist hente manualer og lignende hvis du har et signon. Men da jeg ikke har det kan jeg ikke lige gå ind og kigge

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-03-09 19:24

Det er vel ikke en router du har.

Kommentar
Fra : la-chica-line

Dato : 06-03-09 22:20

Citat
Det er vel ikke en router du har.

Nej det går jeg ikke ud fra.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-03-09 10:00

Nej du har et trådløst modem, som Stofa har leveret til dig.

Ring eller skriv til dem. De skal svare dig omkring support.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-03-09 11:50

Ingen på Kandu kan hjælpe dig med den nøgle du har den sikkert liggende på papir et eller andet sted, ellers ring til supporten det gjorde vi engang hvor jeg var på besøg hos nogle Stofa kunder, de er flinke til at hjælpe, men gik vist nok på weekend klokken 12 vi kontaktede dem om formiddagen dengang

Kommentar
Fra : Fijala