/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
kalender skabelon i exel ???
Fra : return
Vist : 1487 gange
202 point
Dato : 06-03-09 17:15

hej

skal ha lavet en form for kalender skabelon i exel som kun skal indeholde 4 kolonner

hvor den første til venstre skal have ugenens dage fra mandag til søndag kolonne 2 skal indeholde måneds datoer og kolonne 3og 4 skal man kunne skrive i så det bliver i i rækken uden at forsætte over i den anden kolonne nogen der er ferm til det mht hvordan man gør

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 06-03-09 17:16
Kommentar
Fra : return

Dato : 06-03-09 17:19

glemte da vist lige at sige at der skal jo være rækker i den også så man kan skrive det man skal og så skal min exel kalender tilpasses så den kan printes ud på et A4 håber i kan hjælpe

Kommentar
Fra : return

Dato : 06-03-09 17:31

taliskoko<< det var ik lige det jeg søgte det jeg skal bruge er hvordan man laver en kalender i exel

hvor den første kolonne er omkring 1,8 cm bred og anden kolonne er 2,8 cm bred og de sidste to er om kring 7,5 cm brede så det kan blive til en skabelon som man så kan bruge igen og igen nogen bud ?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 06-03-09 17:39

Er der ikke en imellem du kan justere på selv ?

Kommentar
Fra : return

Dato : 06-03-09 17:40

taliskoko << mener du bredden på en af kolonnerne ?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 06-03-09 17:43

Tjo, i det hele taget !

Kommentar
Fra : return

Dato : 06-03-09 18:21

taliskoko << ok skal bruge 4 kolonner og kun 4 hverken mere elle mindre og det vist nærmere rækkerne der er vandrette der skal ha de mål jeg beskrev før så de vil passe til en A4

p.s aller øverst i exel kalenderen skal det være sådan at der er et felt som måler ca 3,4 i højden og så skal det være tilpasset til de 4 kolonner så det ikke bliver bredere end dem tilsammen og så skal der ikke være rammer om det øverste kun de 4 kolonner

Kommentar
Fra : return

Dato : 06-03-09 19:47

er i faldet i søvn

Kommentar
Fra : return

Dato : 06-03-09 20:25

prøver lige igen

altså det jeg skal bruge er bare 4 kolonner uden koder af nogen som helst art og med de mål jeg har skrevet længere oppe og så skal der stadig aller øverst i excel skabelonen være det der felt på de der små 3,4 cm i højden og skal være sådan at man kan skrive i det f.eks

KALENDER

januar-februar-marts

uden det har indvirkning på på mine kolonner og rækker
er der ikke en nem måde at lave det på

T

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-03-09 21:01

Og det du vil have i kalenderen, det laves meget bedre i Word i en tabel.

Kommentar
Fra : return

Dato : 06-03-09 21:10

granner01<< nej det behøves ikke at være i exel kan det laves i word er det skam helt ok så hvis du ved hvordan man gør det så må du meget gerne komme med dit bud på hvordan man gør det

Kommentar
Fra : return

Dato : 06-03-09 21:59

vender tilbage imorgen og ser om ider er nogle der har skrevet noget som ville kunne hjælpe
så man kan komme igang med mit lille projekt

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-03-09 22:18

Det er pærelet.

Start Word, tryk på tabel og vælg hvor mange rækker og kolonner du vil have. Rækker går vandret og kolonner lodret.
Du flytter rundt med piletasten og du kan lave den enkelte række højere ved at stille dig i et rum og trykke ny linie.

Kommentar
Fra : return

Dato : 07-03-09 08:49

synes ik det er let hverken i word eller i excel for skal som sagt ha lavet en form for skabelon der skal passe til en A4 side når man udskriver det og på A4 sidens øverste del som skal være et sted hvor man kan skriver kalender med store bogstaver og under det men i samme øverste top skal man også kunne skrive månederne f.eks Marts-April-Maj

og under det skal jeg bruge 4 kolonner og 44 rækker hvor den første kolomme skal ha en bredde på 1.8 cm kolonne 2 skal være2.8 cm og kolonne 3 og 4 skal være 7.5 cm brede p-d

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 07-03-09 09:16

Det er faktisk smart at bruge Excel. For den kan holde styr på datoer, uger og den slags.

Jeg har lavet et par stykker af forskellig art også har på Kandu. Prøv at søge på mine tidligere Excel svar og sig om noget af det kan bruges, i en modificeret form.

Kommentar
Fra : return

Dato : 07-03-09 10:31

pedroso<< det skal ikke indeholde koder bare en ganske alm tabel som ska ha de mål som jeg har skrevet længere oppe ved du hvordan man gør om det er i word eller i excel er mig ligemeget

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 202 point
Dato : 07-03-09 12:18

Return
Send mig et brev med din mailadresse, så skal jeg lave den tabel til dig. Det kan jeg gøre på under ½ time.

Kommentar
Fra : return

Dato : 07-03-09 15:35

granner01

det lyder da næsten for godt så er den her min mail ""(snablen28@@hotmail.com""

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 07-03-09 19:00

Ja, det kan vel gøres lynhurtigt hvis det bare er at taste.

Koder, nej, men lidt formler havde jeg tænkt.

Det jeg forestiller mig er noget, hvor du automatisk får de rigtige datoer, også fremover.

Men lad granner bare tage den herfra

Kommentar
Fra : return

Dato : 08-03-09 07:59

ja du er da velkommen til også at prøve og komme med dit bud på hvordan man gør

som sagt skal detr øverst på siden kunne skrives kalender med store fede bogstaver
og neden under skal man kunne skrive feks marts -april -maj uden det konflikter med det oven over som jo er kalender skrevet med store fede bogstaver

p.s det øverste på siden skal være sådan når man udskriver det at man ikke kan se hverken rammer kolonner eller rækker

hvor i mod at man skulle kunne se alle rækkerne og kolonnerne med sorte streger ved ikke om der er det man kalder rammer men håber i forstår

og så skal den første række altså under der hvor der skal stå feks marts april - maj

være 4 kolonner hvor den øverste række indeholder en tyk streg(den skal være sort) i inde i midten af den første række men den skal kun være i kolonne 2-3og 4 i kolonne 1 skal den ikke være kolonne 1 er den helt ude til venstre

og så skal der være alle ugens dage i kolonne 1 og i kolonne 2 skal man kunne feks 15-1 18-1- 19-1 osv og man skal også kunne skrive feks januar februar marts osv i kolonne to i kolonne 3 skal man bare kunne skrive det der sker feks møde - hyggeklub- fastelavn for de små - osv
i kolonne 4 skal man kunne skrive f.eks kl. 14.45 - 16.00 i kirken eller der kunne stå kl, 17.30 -
20 i krypten

og så skal det være sådan at når man skrive i kolonnerne feks så skal teksten ikke forsætte over i næste kolonne tror nog det hedder ombryd at tekst ik

håber i kan forstå hvad der er jeg skriver og håber i kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : return

Dato : 08-03-09 08:02

glemte lige at sige at man selvfælgelig også skal kunne sætte ekstra rækker hvis man får brug for det

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 16-03-09 16:33

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-03-09 19:38

Selv tak.