/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Hvilket Trådløs netværk?
Fra : lillegubbi
Vist : 742 gange
100 point
Dato : 06-03-09 10:47

Hej.

Jeg overvejer at få trådløst netværk. Men jeg syntes det er svært at finde ud af hvilket der er bedst og billigst. Hvilket selskab vil i foreslå?? Jeg har kigget på fullrate. Jeg bor i vestjylland.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-03-09 11:55

Hvis det er WIFI hjemmenetværk du tænker på.

Så har det ikke noget med internetudbyderen at gøre.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 06-03-09 13:44

Find et dækningskort på dem du overvejer.

På telia er det dette her.
http://telia.dk/privat/produkter/mobiltbredbaand/daekning

ud fra det og pris og hvilken ting der er med i abo. kan du se hvad der er godt for dig.

Jeg har Telia men bor også i et område hvor dækning er god og prisen er rimlig, så det syndes jeg er godt, men det hjælper jo ikke dig hvis de ikke dækker ordenlig i dit område.

Accepteret svar
Fra : Luke2000

Modtaget 100 point
Dato : 06-03-09 13:51
Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 06-03-09 13:52

Noget andet vigtig at se på er download-grænse, personlig ville jeg ikke nærme mig noget der har en grænse. Det er flatrate eller no go for mig.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-03-09 14:20

Hvad mener du med trådløs netværk ? Er det mobilbredbånd eller et netværk mellem flere computere i hjemmet ?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-03-09 16:01

i de forskellige test der lavet til dags dato er det kun 3 der er at anbefale når det er "tråløst" wia mobinettet

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-03-09 19:06

Der er forslået en mobil løsning, og den er ikke så ringe endda.
En løsning som jeg selv overvejer, er den fra "3", hvor man for 299 kr. om måneden får en bredbåndsløsning, incl en kombineret modem/router, hvori der sidder et simkort.
Med sådan en kan du have hele netværket med, og virker hvor "3" har dækning.
Den er hurtig og koster ikke mere end den faste bredbåndsforbindelse.
Fordelen er at du har et netværk, som kan flyttes rundt i hele landet, uden at skulle vente på flytning af forbindelsen. Strøm på, og det virker.
Det strømfødes via et USB kabel, som kan være tilsluttet en 12 volt eller 220 volt adapter, så det er ret universalt.
Den har 4 LAN porte og kan kun styre 27 trådløse forbindelser, hvilket dog er nok til privat brug.

Du skal her lige være opmærksom på, at der er forskel på forbindelse via den mobile og et mobilt bredbånd, både i virkemåde og pris.

Via mobiltelefon
Her skal du opkalde den internetserver, som du skal kobles op til, og din forbindelse skal kunne håndtere datatrafik. Det koster normal takst + pris for datatrafik.

Via mobil bredbånd
Her tænder du blot for dit modem, og det skaber så selv forbindelse til internetserveren, da den lader sig registrere med dit sim-kort nummer, så serveren ved det er dig der kobler op.
Denne forbindelse kan IKKE føre talemeddelelser (telefoni), men kan godt sende SMS.
Min mobile bredbånd koster 149.- om måneden med fri trafik på nettet, og koster takst for SMS.

Godkendelse af svar
Fra : lillegubbi

Dato : 22-03-09 17:25

Tak for svaret Luke2000.