/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
GPS til amatør.
Fra : vedikkealt
Vist : 563 gange
100 point
Dato : 05-03-09 19:55

Jeg har nu været rundt på edbpriser.dk og flere andre sider for at lede efter en GPS der er til at betale for menigmand.

Nogle koster helt nede fra en 600 kr....

Men hvad vælger en glad amatør som jeg, der gerne vil noget betjenings venligt og simpelt, og med Dansk menu hele vejen rundt.

Og så skal vedligeholdelsen med kort også være til at betale.

Mit kørselsbehov er Danmark og det nordligste af Tyskland.

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 05-03-09 20:09

Nu kører jeg Garmin, og har altid været tilfreds.
Alt er dansk, du har som regl hele Europa med på kort.
Opdate af kort, er ikke slemt hvis man laver en update 1gang årligt maks, så er alt vel.

Ved at TomTom har fejlet i nogle test osv.

Men prøv at læse dette:
http://www.pcworld.dk/art/10144?a=search&i=0

Modellerne er ca. 8 mdr gamle, og derfor til at betale nu.

Håber du kunne bruge det.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 05-03-09 21:13

GPS'er er kommet ned i et prisleje, hvor det er til at betalefor menigmand.
Men ofte vil du se nye modeller, som er fyldt med alt muligt gejl, somman sjældent har brug for, og da slet ikke under kørslen.
Så en ren GPS med trafikinformation, er det du skal holde dig til.
Det med at der er bluetooth til din telefon, billedfremviser og mp3 afspiller, er blot fordyrende legetøj. Hold dig fra det.

Her kan du i dag få autoradio med mp3 afspiller. Separat håndfri til telefonen. Billedfremviser er ikke noget du har ret meget at bruge til, når du er ude at køre.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-03-09 22:25

Vi har Garmin og jeg ved at Garmin nûvi 200 er på tilbud i Bilka for ca. 700 kr i denne uge. Det er et godt køb.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-03-09 01:46

De billige findvej maskiner har sikkert ikke et opdatet kort ondbygget, du skal så snart ud at købe nyt kort, og så er besparelsen væk, hvor stor nøjagtighed kræver du ? Google maps er gratis og kan hentes til mobiltelefonen, den bruger sendmasterne og er ikke særlig nøjagtig: http://www.google.com/mobile/default/maps.html
en gratis mere en telefonen: http://www.nav4all.com/site2/www.nav4all.com/eng/download.php
begge de to bruger kort som henter hver gang du bruger gps funktionen, softwaren er gratis, så det er din telefonforbindelse (til at hente kort) som bestemmer prisen, uden en gps modtager kan de betrages som legetøj, men med en bgs modtager så bliver nøjagtigheden lige så stor som de andre findvej maskiner: http://www.mobiludsalg.dk/pi/Holux_GPSlim240_GR_240_Bluetooth_GPS_modtager_5389_1047.aspx

Når alt dette er sagt, så kommer tilføjelsen, jeg bruger denne TomTom og kan varmt anbefale den: http://www.mobiludsalg.dk/pi/TomTom_ONE_3rd_edition_Scandinavia_8285_790.aspx for 200kroner mere kan den købes med Europa kort

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 06-03-09 06:11

Tak for jeres svar.

Jeg skal overhovedet ikke have noget med ekstra dikkedarer, udover en simpel funktion som kan vise mig vejen fra A til B, og nåå ja JO selvfølgelig...og så tilbage igen...

Og IKKE at forglemme med en simpel 100 % dansk menu.

Og de par forslag jeg har fået her har jeg skrevet ned.

Så jeg må vist hellere bruge min fredag eftermiddag til at tage rundt i Aalborg og ose på GPSere.

God weekend...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-03-09 12:42

Husk at se på TomTom

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-03-09 18:01

Citat
Så jeg må vist hellere bruge min fredag eftermiddag til at tage rundt i Aalborg og ose på GPSere.

Nåh, har I ikke rygeforbud i Ålborg?

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-03-09 11:56

# severino

JO...vi rygere er jaget vildt... ... men jeg har købt en elektronisk cigaret og så kan jeg ryge LIGE hvor det passer mig...både inde og ude...og uanset rygeforbud eller ikke...

Og SÅ til resultatet...

Jeg var rundt i flere forretninger...og hurtigt fandt jeg ud af at bredformat - var lige mig - men det var prisen IKKE...hurtigt fra 1500 og op...så kom jeg forbi thansen...måtte da lige ind og kigge...og jo....men de havde ikke 100 modeller i udvalg, men til gengæld vidste de 2 ekspedienter noget om disse produkter...så det var jo allerede et halvt salg...

SÅ valget faldt på en Garmin nüvi 250w Europa der er så enkel at jeg satte mig lige ud i bilen og satte den til...indtastede nemt min næste distination...og det virkede...

Jeg gav 1199 kr. for den...rimeligt i forhold til de steder hvor jeg lige havde været...ser efterfølgende på nettet at PIXmania er godt 100 kr. billigere...men så skal portoen jo til...og så kunne jeg ALDRIG drømme om at handle hos PIXmania alligevel.

Så nu skal jeg lige have studeret hvordan jeg henter den opdatering som er gratis med de første 60 dage.

Lidt flere kr. end jeg havde regnet med...men alle jeg så under 1000 kr. var med en lille skræm.

God weekend fra vedikkealt

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-03-09 15:10

Hurra for den, vi har en nøjagtig magen til og den virker næsten hver gang. En ting driller, ved enkelte tilkørsler til motorvejen vil GPS have os ned af frakørselsrampen. Ikke godt, måske derfor der er så mange spøgelsesbilister. Bare vær opmærksom.
Og der er lige kommet nye kortopdateringer til Garmin. Det erbilligere at købe opdateringer på CD i ElGiganten end at hente dem på nettet.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-03-09 16:03

# granner01

Hmm..det med fejlvisninger i forhold til tilkørsels ramper til motorvej er desværre hørt flere gange før...

Men mon Garmin er alene om det..???

Jeg har gratis opdatering med i 60 dage fra købs datoen, har bare lige nu ikke fattet hvordan jeg får dem ind i min Garmin fætter, der var ingen PC kabel med.

Men det må jeg jo studerer i hvis evnerne rækker...

Hvad koster de hos Garmin i forhold til Elgiganten...???

Og er det overhovet nødvendigt, at opdaterer EN gang om året...??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-03-09 17:12

Citat
Men mon Garmin er alene om det..???
sikkert den slags manøvrer opfordrer TomTom ikke til du har foretaget et fejlkøb, kan du ikke få den byttet ?

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 14-03-09 10:18

Så har min Garmin bestået sin prøve.

Til jer der med endnu på denne tråd...

Fra onsdag til torsdag aften var jeg på flere forskellige adresse i Nordtyskland...og den fandt vej hver eneste gang.

Og da langt nemmere end at sidde med papirer og kort bøger i stakke så store...

Så jeg er godt tilfreds med mit køb...

Og o.v.n. NEJ den skal IKKE byttes...

God veekend til alle fra vedikkealt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-03-09 10:40

Jamen så tillykke med findvej maskinen, selv om jeg ville have foretrukket en TomTom, god weekend til dig også

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-03-09 18:20

Ja det er dejligt nemt, når bare den er indstillet rigtigt.
I min Navigon, kan jeg stille den efter hvilket køretøj som jeg køre i, så som cykel, langsom bil, normal bil, hurtig bil, o.s.v.
Hermed vil den give forskellig melding, med hastigheden taget i betragtning.
Normalt 2 advarsler om kursændring, som variere alt efter om det er normal vej, eller motorvej, samt hvornår der skal drejes (for alvor).
Jeg har brugt min i Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Holland og i Spanien med fuld tilfredshed.

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 18-03-09 06:50

Tak for svaret severino.

Jeg har godkendt dit svar af den grund, at jeg synes det er fint med en reminder om at man alligevel ikke har brug for alle de dikkedarer.

Så en ""fin fin"" GPS i aftes til over 3000 kr...

Selv gav jeg 1199 hos thansen for en Garmin nüvi 250 W...efter hvad jeg kunne se var det på dagen 300 kr. billigere end 4 andre store forretninger i området Aalborg Syd Storcenter.

Hilsen fra vedikkealt....på vej ud i verden med min Garmin...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-03-09 22:00

Hussk også at have din hjemmeadresse indlagt IK!
Uden er godt, hjemme er bedst!