/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
brugsanvisning
Fra : snusi
Vist : 531 gange
200 point
Dato : 05-03-09 17:09

Hej
Jeg ved ikke lige om det er her dette spørgsmål hører til men jeg prøver

Er der nogen der ved om der findes et sted jeg kan downloade en dansk brugsanvisning til en Kodak EasyShare ex1011

Den er købt i Danmark men de siger at der ikke findes en brugsanvisning på dansk

snusi

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-03-09 17:23
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-03-09 17:27

De SKAL levere en dansk forvirring

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-03-09 18:12

Citat
De SKAL levere en dansk forvirring

Næ, det SKAL de ikke...men de har ved salget pligt til at oplyse, at der ikke findes en dansk brugsanvisning

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 05-03-09 18:12

Citat
Har jeg ret til dansk brugsanvisning?Spørgsmål:

Jeg har købt et kamera over nettet. Da det ankom, viste det sig, at der ikke var nogen dansk brugsanvisning. Jeg klagede til sælgeren, men han sagde, at jeg ikke har krav på en dansk brugsanvisning. Hvis jeg ville have sådan en, kunne jeg købe den for 400 kr. Har han ret i det?

Svar:

Citat
Jeg går ud fra, at du har handlet med en dansk internetvirksomhed. Er en dansk vejledning nødvendig for at kunne bruge apparatet, har du også krav på at få en fyldestgørende brugsanvisning på dansk. Man kan dog godt aftale med forhandleren, at der medfølger en brugsanvisning på et andet sprog, eller at der slet ikke er nogen, men det skal være aftalt på forhånd.

Da den danske brugsanvisning åbenbart eksisterer, må sælger udlevere den til dig uden yderligere omkostninger. Vil han ikke det, kan du gå til Forbrugerklagenævnet med sagen, hvis varen har kostet over 800 kr. Det koster et ekspeditionsgebyr at klage. Du får gebyret retur, hvis du får medhold i klagen, eller hvis sagen afvises som uegnet til behandling.

http://www.forbrug.dk/faq/36/

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-03-09 22:46

Det kan være et problem med at købe over nettet at det kniber med at få en dansk manual. Ofte er tingene så billige på nettet fordi de er købt det billigste sted i verdenen. Og det er ikke i Danmark.
Det er derfor jeg ikke køber den skalgs ting over nettet. Jeg vil hellere finde tingen og prisen på nettet og så gå ned i en forretning der forhandler tingen og som har prisgaranti. Sådan køber jeg ting og sager og meget ofte til prisen der står på nettet og altid med dansk manual.

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 08-03-09 20:33

Denne Kodak Easyshare er ikke købt over nettet men i en fotoforretning her i Danmark. Jeg regnede derfor med at der ville være en dansk brugsanvisning med.
snusi

Annuller spørgsmålet
Fra : snusi

Dato : 28-03-09 19:23

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål