/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
kommandolinieprg til tvout on/off
Fra : leifnel
Vist : 532 gange
100 point
Dato : 20-10-01 09:08

Win98.
Jeg har et AOpen Sis 6326.

Det kan godt nok køre både tv-out og svga på een gang, men monitoren vil ikke køre med den frekvens, så den går i sort.
TV'et står i stuen, og computeren i rumet ved siden af, så når der skal skiftes fra tv til monitor, må familien lege "På med pilen, Palle" og råbe "op op venstre venstre lidt ned lidt mere Klik!" inde fra stuen...

Jeg har et tastatur med programmerbare funktionstaster (fra netto...). Er der et program, der kan ændre videomode fra kommandolinien, der kan proppes i en funktionstast?

Leif

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-10-01 10:58

> Win98.
> Jeg har et AOpen Sis 6326.
> Jeg har et tastatur med programmerbare funktionstaster (fra netto...).
> Er der et program, der kan ændre videomode fra kommandolinien, der kan
> proppes i en funktionstast?

--SNIP--

http://come.to/tvout er din ven
eller mere præcist --> http://www.tvtool.de/tvcc2000.zip
som bruger hotkeys til at tv-out /on-off\..

Mvh Markus P

Kommentar
Fra : Sansan

Dato : 20-10-01 15:04

Hej der

Når du "kloner" signalet fra pc til tv, så husk at pc skærmen skal stå som "Primary Display"! Hvis ikke, så slukker den!!

Sansan

Kommentar
Fra : briani

Dato : 20-10-01 15:57

jeg forstår ikke at du afviste mit svar på denne side ligger netop den program du skal bruge netop den der hedder tvcc2000 eller som Marcus henviser til denne direkte zipfil så du kan downloade den med det samme
http://www.tvtool.de/tvcc2000.zip
som bruger hotkeys til at tv-out /on-off\..
Brian

Kommentar
Fra : leifnel

Dato : 20-10-01 16:27

tvtools virker ikke til dette kort.

Hvis man sætter to videokort i, kan man så have tv-out på det ene, og monitor på det andet?

Kommentar
Fra : leifnel

Dato : 21-10-01 10:18

"The tv-encoder could not be detected!
The program operates only in combination with a chrontel CH700x
Would you like to start TVCC2000 anyway?"

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 100 point
Dato : 21-10-01 17:58

Hej igen Leifnel
Måske skal du skifte dit grafikort ud med den nye Matrox g550 et supergodt kort både til 2 og 3d grafik,men det bedste ved den er at den har det der kaldes Dualhead alså 2 videoudgange,og mugligheder for at tilslutte 2 skærme
Dualhead er den måde Matrox kører det på/det nvidia har hedder twinviev/men i Dual skulle der være flere finesser,kortet er heller ikke så dyrt som de fleste andre,men prøv at tage en kik på deres hjemmeside
http://www.matrox.com/
MVH Brian

Kommentar
Fra : Sansan

Dato : 21-10-01 19:16

Hej Briani
Jeg tror nu ikke at Leifnel er interesseret i at skifte sit graffikkort, med derimod få det han har til at virke

Kommentar
Fra : briani

Dato : 21-10-01 19:25

Til Sansan
Det ved jeg da ikke om du har ret i,leifnel sidste indlæg er han villig til at sætte 2 grafikort hvis bare det virker
så hvorfor ikke sætte en ny i der kan og bare er lynhurtig.
Brian

Kommentar
Fra : Sansan

Dato : 21-10-01 19:59

Hej

Godt ord igen

Men hvorfor så vælge Matrox g550 som koster mellem 1100 og 1300 og kun er med 32 MB ram, når man kan få andre med 64 MB ram til langt under 1000.- ?

Sansan