/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
kummefryser trans på højkant
Fra : thorkil1
Vist : 1814 gange
200 point
Dato : 04-03-09 09:52

Jeg skal have en kummefryser ind gennem en dør en kringlet sted.

Sker der noget ved at jeg vender kummefryseren på højkant, mens jeg kringler den ind ad døren til rummet?

mvh
Thorkil

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-03-09 10:00

Ikke spor.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 04-03-09 10:02

Det sker der ikke noget ved, men for en sikkerheds skyld, så lad den så i sit rette leje en times tid inden du starter den, så er du sikker på at olien er løbet tilbage i sit rette leje.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 04-03-09 10:10

Jeg har tidligere fået at vide, at den skal stå et døgn.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 04-03-09 10:51

... så lad den stå et døgn!

Da der alene er tale om, at olien kan løbe ud i systemet, er der to ting der spiller ind. 1. hvis du lige har slukket for fryseren og olien er varm/tynd, render den hurtigere/lettere ud i rørene. 2. Hvis fryseren ikke har kørt fx det sidste døgn er olien kold/tyk, og den render langsommere ud i rørene.

Hvis der er tale om det sidste, og fryseren bliver sat på højkant i fx 30-40 sekunder, er det uden betydning.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-03-09 11:48

Ja ja meningerne er mange.
Vi købte for 1 år siden og fik besked på at den skulle stå i 12 timer

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 04-03-09 12:04

Ja, men da hvorfor ikke lade den stå i 12 timer, - des længere tid, jo mere sikker. Men en kort transport gennem en dør ????
Hvis ikke du har brug for den i den tid, så gør endelig det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-03-09 13:39

Men lad kompressoren vende nedad, så olien ikke løber forlangt væk.