/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Problemer med messenger!
Fra : Larsen047
Vist : 712 gange
500 point
Dato : 03-03-09 13:08

Hej!
Jeg har et problem med min messenger! Den gør mig pludselig "offline" overfor alle på min liste.
Selv kan jeg kun se det, fordi jeg har add'et mig selv til min egen msn liste! Den gør det bare lige pludselig! Den eneste måde jeg kan gøre noget, er ved at logge af og på! Nogen gange går der 5 min. før den gør det og andre gange kan der gå op til en time! Nogen der ved, hvad der kan være galt?

Hilsen Larsen

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 03-03-09 14:30

Prøv lige at se her om ikke svaret også kan hjælpe dig
http://www.eksperten.dk/spm/590606

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-03-09 14:31

Jeg ville fjerne programmet

Dernæst ville jeg rense pc'en for evt. virus eller andet møj, evt med hjælp herfra

http://www.malwarecheck.dk/ du kan oprette dig gratis, og stil dit spørgsmål i deres forum

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 03-03-09 17:22

Nu har jeg scannet for for både virus + spyware......den fandt noget spyware, som er fjernet, men den laver stadig det dumme nummer
Er virkelig træt af det! Prøvede også at skifte password, men stadig uden held!
Andre ideér?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-03-09 18:09

Messinger er kendt for at have og tiltrække virus, du må lave et viruschek, køre en spyfinder og så for en sikkerheds skyld, så slet den. Derefter genstarter du og installerer den igen. Det renser den.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 03-03-09 18:12

Har du prøvet:

1. Log på Messenger med din gamle mailadresse.
2. Gem kontaktliste (Contacts -> Save contact list) fx. på skrivebordet (fil: xxxxx.ctt)
3. Opret en ny .NET konto med din gmail konto sim ident.
4. Log på Messenger med din nye gmail konto. Kontaktlisten er tom.
5. Importér den gemte kontaktliste; xxxxx.ctt.

Nu får du læst alle din gamle kontakter ind, og samtidig sendes request ud til dem alle om at acceptere dig som din nye gmail konto.
Når de godkender er du kørende.
Du kan evt sende en mail til alle dine messenger kontakter om, at du har fået ny mail konto, og bed dem acceptere requesten når den kommer.

http://www.eksperten.dk/spm/590606

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 03-03-09 18:18

Hey!
Vil prøve at geninstallere messenger!
Til HelleBirgitte: Nej, det har jeg ikke prøvet! Ser det lidt som en nød-løsningen! Men det bliver måske desværre nødvendigt

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 03-03-09 18:51

Citat
Ser det lidt som en nød-løsningen! Men det bliver måske desværre nødvendigt

Ja det er omfattende men måske det der skal til

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 03-03-09 19:48

Er også lidt nysgerrig efter at finde ud af, hvorfor den pludselig begynder på det pjat? Nu har jeg brugt messenger i 7 år uden problemer, så hvorfor nu?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-03-09 20:04

det er højst sandsynligt din forbindelse der lige hakker af og til - det er egentlig et kendt problem - prøv at lade hovedvinduet være åbent så kan du se messenger enten lukker eller forsøger at logge på igen - eller beder dig gøre det

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-03-09 20:29

Måske spørger jeg dumt, men hvorfor har du

Citat
Selv kan jeg kun se det, fordi jeg har add'et mig selv til min egen msn liste!

Har dine kontaktpersoner sagt det, eller er det noget du selv tror.

Citat
Den gør mig pludselig "offline" overfor alle på min liste.

Hvad er formålet med at kunne se om man selv er offline/online på msn ???

Du kunne jo prøve med at slette dig selv fra din egen liste, så kan dine kontaktpersoner jo give dig besked om du er offline/online.

Jeg ved altid selv om jeg er offline/online det behøver jeg da ikke msn til at gøre mig opmærksom på.

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 03-03-09 20:40

Er rimelig sikker på, at det ikke er forbindelsen! Har nemlig lige prøvet hjemme hos en kammerat og der gør den nøjagtig det samme!

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 03-03-09 20:43

Mine kontaktpersoner har givet mig besked om det.....men de bliver nød til at fortælle mig det i en sms, for ellers ved jeg det ikke.....Det fremgår ikke på min skærm, at jeg er offline! Derfor har jeg add'et mig selv til min liste.....når jeg så ikke selv er online på min egen msn-liste, ved jeg den er gal!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-05-09 17:58

Har du fået løst dit problem??

Nu har jeg en ældre version af msn, og når jeg går i indstillinger, kan jeg sætte flueben ved --- vis mig som ikke til stede - og så vælge et antal minutter, måske der i en evt. nyere version også kan vælges - vis mig som offline??

Ellers kan du også prøve at rense din msn på følgende måde - den er nævt som udryddelse af en orm, man kan bruges til andet snavs også

Denne guide til at fjerne virus, har flere af mine msn venner brugt

Guide til hvordan du fjerner MSN Virus

En ny orm, der nemt kan nedlægge en computer, spreder sig via MSN. Ved inficering, sender ormen sig selv til alle kontakter på MSN, som et link til en ekstern hjemmeside. Derved ser beskeden ud som om den kommer fra en ven på Messenger og man der derved mere tilbøjelig til at klikke på et eventuelt link.

En MSN besked fra ormen kan se ud som følgende måder:
"LOL check http://www.uglyphotos.net/*********.PIF"
"LOL check http://peopleonline.pe.funpic.de/*****.PIF"

Hvis du har komme til at trykke på linket og åbnet filen den beder dig om at åbne op, ja så er du for at sige det rent ud på den. Men frygt ikke, jeg har fundet en hurtigt og nem løsning på problemet. Det nytter ikke noget at scanne computeren for virus og spyware for selv om det ser ud til at hjælpe, ja så virker det kun så længe du IKKE bruger MSN Messenger. Jeg fik selv denne virus fordi jeg ikke lige var helt vågen og har kæmpet med den siden i går, jeg fandt ud af at mit virus program blokerede for MSN Messenger.

Ved at undersøge det nærmer fandt jeg ud af at nogle filer i MSN Messenger var blevet ændret og gør sådan, at hver gang man åbner MSN op så lægger den virus ind på din computer. Det vi skal gøre er så at vi sletter MSN helt fra din computer. Her følger en Guide til hvordan du gør det.

Læs mere om virusen her: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=28319

VÆR OPMÆRKSOM PÅ AT DU SELVFØLGELIG IKKE MISTER DINE VENNER PÅ DIN MSN

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

GUIDEN:

Først skal du lukke MSN ned, det går du ved at højre klikke på MSN ikonet ved siden af uren og trykker på "Afslut"
Når du har gjort det. så skal du scanne din computer for virus. Har du ikke noget virus program kan du scanne den GRATIS HER (DU skal opgive de oplysninger du bliver bedt om for at kunne scanne computeren, men det er GRATIS)

Når din computer er scannet færdigt så scanner du computeren for Spyware.
Har du IKKE noget spyware program så kan du hente et gratis lige her: www.azkaban.dk/SUPERAntiSpyware.exe det program installere du og scanner derefter computeren for spyware.

Når du har gjort det såkan vi gå i gang med selve sletningen af MSN Messenger.

1. Tryk på "Start" vælg "indstillinger" og tryk så på "Kontrolpanel"
2. Tryk på "Tilføj eller Fjern Programmer"
3. Når listen over alle programmer er kommet frem så skal du gå helt ned i bunden af boksen.
4. Der nede skal du fjerne (afinstallere) MSN Messenger, da de fleste nok har Live Messenger 8.0, kan jeg sige at du skal slette både "Windows Live Messenger" og "Windows Live Sign-in Assistant" Hvis du er i tvivl om hvad der er MSN så kig efter ikonet

5. Når alt dette er slettet, så skal vi nu ind i programmer på din computer.
6. Luk alt som du blev bedt om at åbne op i guiden her ned.