/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Download til USB pen
Fra : SKELMOSE
Vist : 740 gange
100 point
Dato : 03-03-09 11:10

Kan man downloade fks. et grafikprogram på en USB pen og bruge programmet på en anden PC (der ikke er opkoblet på nettet)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-03-09 11:19
Kommentar
Fra : stig54

Dato : 03-03-09 11:19

Du kan downloade det, udpakke det og derefter overføre det via usb pen, hvis den er stor nok.
Det skal så lægges ind i programmer med en genvej til skrivebordet.
Jeg tror ikke at du kan nøjes med at overføre exe filen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-03-09 11:20

koster gratis

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-09 11:23

Et program installeret på et flytbart medie kan IKKE bruges på andre maskiner end der hvor det blev installeret uden at installere det igen...

Småprogrammer der ikke kræver installation - ja de kan naturligvis....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-03-09 15:48

Ja du kan downloade programmet og > GEM > find din USB pendrive > gem i en mappe.
Nu kan du flytte mappen over på den anden comp. og installere derfra.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-03-09 16:20

Hvis du henter Gimp som Manse9933 linker til
http://portableapps.com/apps/graphics_pictures/gimp_portable

kan du installere det på USB Pen og køre det derfra

mvh klaudi

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 100 point
Dato : 03-03-09 18:13

Sandsynligvis ikke - hvis der skrives bare én enkelt linje i registreringsdatabasen som ikke genskabes ved afvikling af programmet fra memory-stick, så kan du ikke. Derudover, så er mange programmer afhængige af f.eks. bestemte DLL-filer der typisk lægges i en folder (og underfoldere) C:\Program Files\Common Files

Så svaret er et generelt NEJ.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-03-09 21:17

Berpox > hvad betyder så dette:
Citat
GIMP Portable is the popular the GIMP for Windows image editor packaged as a portable app, so you can take your images with you and do your editing on the go

Fra dette link højere oppe:
http://portableapps.com/apps/graphics_pictures/gimp_portable

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-03-09 21:59

Eyvind - ja det så jeg godt, men med GIMP der er tale om et specifikt program.

Man kan også have en kopi af IrfanView på en USB-stick og så have det med sig rundt ....

Men er det nu f.eks. et Canon-billedbehandlingsprogram så tror jeg næppe det kommer til at virke...

Derfor stadig et generelt nej.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-03-09 22:00

Ja det er egentlig underligt at det hedder PortableApps hvis det så ik' er alligevel

mvh klaudi

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-03-09 23:55

Nu bliver det vist pindehuggeri - ja, der findes applikationer der er bygget til at være "portable".

Nej, man kan ikke ukritisk downloade et vilkårligt program til et memorystick og så tro at det ubetinget virker.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-03-09 00:37

^ Nemli' ^

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-03-09 10:14

(prik prik)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-03-09 11:11

Til oplysning har jeg en pendrive U3 fra Kingston (der er flere mærker)
http://peecee.dk/upload/view/161173

Men det er nok lidt sent at berette.

Godkendelse af svar
Fra : SKELMOSE

Dato : 28-03-09 13:35

Tak for svaret berpox.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-03-09 10:56

Jammen svaret er jo.............................ja det kan man godt.