/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Vespa eller LML
Fra : Sandvad261
Vist : 1307 gange
100 point
Dato : 02-03-09 22:42

Da' jeg er ved at være en halvgammel gut, så har jeg fået den ide, at hvis jeg skal nå at blive ejer af en rigtig scooter, så skal det snart være.
I mit lange liv, har jeg haft 2 Vespaer, en 150 fra 1982 og en 200 ccm i 1994, den der gik bedst var den på 150 ccm.
Så jeg har været på nettet og den blå avis mm. og så ser jeg at der er kommet en Vespa der hedder LML, og som er lavet i INDIEN, er der nogle af jer der har kendskab til det mærke.
For hvis jeg skal hen og købe en ældre renoveret Vespa, så kommer den jo til at koste lige så meget som en LML der så til gengæld er helt ny, det jeg bla. frygter, er bla. at den der LML når den nu er lavet der ude i det fjerne, at den så vil ruste, inden men får skruet nummerpladen fast.

Hej

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-03-09 14:48

Kg her:
http://www.ricambi.dk/lmlfaq.htm

Jeg har selv kørt Vespa (150cm3) 1959model ca 5hk hvis jeg husker rigtigt.
I dag kører jeg PGO 110cm3, med variomatic systemet og 11Hk.
Pris i dag: 14995 i 2004 kostede den noget mere.
OK, du vil have en gammel Vespa, mon ikke den Indiske også har et moderne transmissionssystem, prøv at kigge på den.
At sidde at vride i håndtaget, for at skifte gear på en gammel Vespa, vil jeg helst undgå.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-03-09 15:03

Du kan finde en renoveret Vespa her:
http://www.vespaparts.dk/salg.asp
Meeeeen...........................
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 05-03-09 22:44

Jeg var ikke ude efter reklame.
Det jeg er ude efter, der er om der skulle være nogen her, der har ERFARING med disse LML scooterer.
En Vespa skal ha' alm. gear, og så skal den også, når man skifter gear, " Vespaskratte "

Hej

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 06-03-09 08:33

Reklame....hvad ævler du om, rod selv videre.
Keldd

Annuller spørgsmålet
Fra : Sandvad261

Dato : 14-03-09 12:33

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Jeg har rendt fra herodes og til pilatus, for ikke at købe katten i sækken, og jeg har fået nogle rimelige fornuftige tilbagemeldinger.
Det negative, der er blevet sagt om LML scooteren er bla. at den er fra Indien, og at der vil være problemer med at skaffe stumper.
Vespa var også et afsluttet kapitel, så i vore dage hedder det YAMAHA.
Men nej du, der var andre steder, der sagde god for LML, da' der var mange muligheder i den, og den er også fuld på højde med den alm. Vespa.
Så alt i alt, så bliver det til en LML.....