/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Digitalboks - DVDmaskine
Fra : jeb3
Vist : 770 gange
100 point
Dato : 02-03-09 09:33

Hej.

jeg har nu fået mig en digitalboks.
Ganske glimrende, klar forbedring.

MEN...
Igår aftes ville vi se en dvd.
Ligger skiven i, men hvordan ser vi det?

Den er koblet med scartstik ind i digitalboksen, og hvad gør man så?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-09 09:47

Hvad har digitalboksen (som du kalder den) med DVDen at gøre

HVAD er det for en boks du har anskaffet dig.....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-03-09 09:59

Læs dog brugsanvisningen

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-03-09 10:24

dvd skal tilslutte tv'et
digitalboksens scartstik er et afgangstik / udgang
det er bare kedeligt at boksen ikke er hdmi (digital) scart=analog
hdmi digital billes og lyd
optisk = digitalt lyd
Phonostik = bedere analog billed og lyd
scart = bedere analog billes og lyd

digitalt tv signal mpeg4 (hd) direkte i tv'ets indbygget kort tuner mpeg4 optimalt (tv'ers egen tuner bruges)
digitalt tv signal mpeg4 (hd) til boks (ok) fra boks hdmi (digital) til tv god løsning (tuner i tv'et er lige gyldigt da denne ikke bruges men boksen tuner)
digitalt tv signal mpeg2 til boks (ok!) fra boks scart eller phono (analog) til tv (tuner i tv'et er lige gyldigt da denne ikke bruges men boksen tuner)

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 02-03-09 10:29

Det er en digitalboks fra TDC.

DVD'en er koblet i boksens input scartstik.
Boksen kan forbinders med både hdmi og scart til tv. Pt scart, da tv ikke har hdmi (vi får nyt :) )

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-09 10:37

Citat
Det er en digitalboks fra TDC.

Er det blot af hensyn til det nye signal ????? eller er det en HDboks...

Og stadig - HVAD har DVDen med det at gøre (er det en optager eller blot afspiller) ?????

Du må fortælle HELT PRÆCIST hvad det er du kobler sammen.....

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-03-09 13:19

så skal du bare tænde tv'et og vælge "boksen" og på boksen skal du vælge "av" (dvd'en) når du siger det er en scartindgang

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 02-03-09 13:42

hmm..

Det er en HD-boks med harddisk.
Det er en DVDafspiller.
Jeg har prøvet at trykke over på input på fjernbetjeningen, men der er sort skærm.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-09 14:13

Din DVDafspiller skal IKKE gennem boksen - den skal i TVet....

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-03-09 15:25

læs godt efter der er kun UDGANGE scart stik på din recorder dvd skal sættes direkte i tv'et

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 02-03-09 15:39

Der står nu godt nok input.
Me så vil jeg få fat i en scartting med flere stik. Jeg har nemlig kun et scartstik.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-09 15:53

Citat
Me så vil jeg få fat i en scartting med flere stik.

Det er en mulighed, men du skal så nok sørge for at det apparat du IKKE bruger er slukket - ellers vil du få billede fra begge.....

PS...

Hvad vil du med en HD boks på et sådant TV - er det overhovedet HDready (i opløsning)

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 03-03-09 07:53

Ja det er skam HD ready :)
Og billederne er belvet markant bedre.

+ nu kan vi optage og se forskudt tv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-09 09:23

Jemen så er det jo bare at sætte det rigtigt sammen.....

Men som sagt - DVDen skal i fjernsynet - IKKE i HDboksen.....

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 16-03-09 15:29

Den er sgu for go.

Jeg tænkte... start forfra. Ville pille det hele fra, da jeg opdager fadæsen:
Min dreng synes jo selv han er så klog (det gør man jo, når man er 15) Han ville spille playstation og tænkte, det ville gå bedre gennem digitalboxen.
Men han glemte jo lige EEN ting!!!!

At sætte scartstikket fra dvd'en i igen.

Nu fuinger det bare