/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Trådløs hd/medicenter-løsning?
Fra : Selc
Vist : 416 gange
500 point
Dato : 01-03-09 23:41

Mit spørgsmål er, om du kender til en hardware-løsning, der kan følgende og ikke overskrider et budget på 4-5000 kroner. Det er underordnet om, det er ét mediecenter eller flere forskellige trådløse enheder, der skal til - blot det opfylder kriterierne.

- En trådløs harddisk/NAS server, som jeg kan få adgang til via tre forskelle bærbare computere (herunder en Mac)
- Den skal helst være lydløs nok til at kunne stå i en stue
- Den skal give adgang til musik og video via internet-forbindelse, når jeg er ude
- Den også gerne give mulighed for at tilkoble eksterne USB-harddiske/USB-stick og dele en printer
- Og en 'mediestreamer', trådløs dvd el. lign. der (trådløst) kan streame musik fra den trådløse harddisk til mindst et anlæg i lejligheden samt trådløst streame video til mindst to forskellige tv (fladskærme) i lejligheden (ikke nødvendigvis samtidigt)

Jeg har kigget på forskellige trådløse harddiske og medieenheder, men jeg er i tvivl, om de kan snakke sammen, så det kan lade sig gøre at hente fra den trådløse harddisk og streame det videre til anlæg/tv. Eller om ét mediecenter kan klare begge dele indenfor budgettet.

Har du et bud, så fyr løs! :)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 02-03-09 06:58

budget>> vil købe ferrari men nå ikke overgå prisen på en lada

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-09 09:44

Til den pris vil projektet ALDRIG kunne udføres

For 100.000 er der nok en mulighed for at "strikke" noget brugbart sammen..

Billigprodukter fra ALDI egner sig nok ikke til det brug....

Kommentar
Fra : Selc

Dato : 02-03-09 15:38

Det kan selvfølgelig være, at jeg vinder i lotto på lørdag, men ellers er 100.000 ikke en mulighed.

Derfor må spørgsmålet være, hvad der kommer tættest på i forhold til det ønskede og budgettet?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-03-09 15:56

INTET...

Det vil være komplet umulig til den pris.....

Kommentar
Fra : Selc

Dato : 02-03-09 23:14

Det kan godt være, at der er meget langt mellem det ønskede og budgettet, men sætningen "intet kommer tættest på det ønskede" giver ingen mening. Selvfølgelig kommer noget tættere på end andet.

Jeg har kort researchet og fundet, at en Synology Disk Station kan erhverves for omkring 2000 kroner - og den kan så vidt jeg kan læse noget af det ønskede. Og det er da tættere på end ingenting.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-03-09 06:26

synology er en god nas server bruger den selv bruger den til at streme min musik (har vælgt at ikke streame billed og slet ikke trådløst

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-03-09 09:26

Problemet er jo ikke så meget serveren....

Det er ALT DET fu forventer sammenkoblingen skal kunne..... Det vil kræve en "bunke" tillægsudstyr....

Kommentar
Fra : Selc

Dato : 03-03-09 18:17

>rotw: Afspiller du det så på en computer, der har direkte forbindelse til et stereoanlæg? Hvilket program afspiller du med?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-03-09 17:04

nej streamem direkte via forstærkeren