/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Køb af software/excel
Fra : nosunshine5
Vist : 831 gange
50 point
Dato : 01-03-09 21:44

Jeg har brug for at arbejde på lavt plan i excel. Og er derfor intereseret i at købe et program til dette. Gerne med et skriveprogram.
Og jeg har ikke lige lyst til at bruge en mindre formue på en officepakke, med alt muligt i som jeg aldrig får brug for. Men det skal kunne åbne og arbejde som sagt på lavt plan med excel og i skriveprogram. Og det skal bare virke, uden at jeg skal have støre viden end at jeg åbner og arbejder i det.

Findes der et program der kan dække dette til en rimelig penge?
Jeg mindes jeg engang har købt word eller works-program.

Jeg har haft fat i Oppen Office og har givet op med dette, da Open Ofice, excel og jeg er en dårlig kombination. Jeg køre med vista.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 01-03-09 21:50

Du kan downloade en fuld office pakke helt gratis på www.openoffice.org

Alle programmerne i pakken er kompatible med MS Office

Kommentar
Fra : me67

Dato : 01-03-09 21:53

Citat
Du kan downloade en fuld office pakke helt gratis på www.openoffice.org
korrekt, men hvad hjælper det nå vedkommende ikke kan hitte ud af at bruge
"Excel" i Open Office programet.

Jeg kan heller ikke lige se hvad glæde du så vil få ved at få den originale Excel da den jo
i store træk ligner den fra Open Office.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-03-09 21:55

Office Home & Student, med Excel, Word og OneNote.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=258072

Ps. Husk at gemme bearbejdede .xls filer som Office 97-2003 hvis andre med ældre versioner skal bruge dem.......................ny Microsoft-feature

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-03-09 22:10

Citat
Jeg har brug for at arbejde på lavt plan i excel

Det kan en lommeregner klare....

Du har endda en i forvejen....

Hvis IKKE du kan arbejde med Excel kan du heller ikke arbejde med andre regneark... De arbejder ALLE ens...

Kommentar
Fra : Nyx-x

Dato : 01-03-09 22:18

Jeg har det fint med excel. Men døjer med at få Open Ofice til at køre og gider ikke bruge en formue på officepakken.
Og mindes at jeg engang har haft word eller works som jeg købte. Det var skrabet men fint uden alle de ting der ikke er brug for. Men kunne ikke finde nogen på nettet.
Jeg er så træt af programmer med en masse ting jeg aldrig får brug for. At det nærmere er et princip ikke at anskaffe dem.

Da det irretere min lever at skulle sætte mig ind i ting jeg ikke gider. Jeg har excel som arbejdsredskab og har der næst kun brug for et simpelt skriveprogram. Software er et arbejdsredskab ikke noget jeg skal bruge min tid på, mere end højst nødvendigt.

Lidt lige som er det mere kompliceret at få varme på radiatoren. Så får jeg fat i en fagmand og betaler mig fra det.
Du ved man skal vælge sine kampe, refi. Og hvad man(læs jeg) vil ofre tid på.

Kommentar
Fra : kusk

Dato : 01-03-09 22:50

Man kan stadig købe Microsoft Works (se edbpriser.dk) til kr. 420,00 men hvorfor købe det, når open office er lige så godt?
Hvis du ikke vil sætte dig ind i open office, og vil have et rigtigt excell regneark, så må du altså til muldvarpeskindet og grave 800 bobs op, for office pakken.
Valget er dit, lidt arbejde med open office eller købe office pakken hos microsoft eller det lidt billigere works, men efter min mening er works ingen erstatning for nogen af programmerne.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-03-09 22:55

Jamen hvis du har det så fint med Excel så køb det i en tidligere udgave. Måske på den blå avis.

Du behøver jo ikke have Office 2007

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-03-09 23:03

Der kan altså være ting der smutter hvis man har et .xls, åbner det i Open Office, arbejder på det og gemmer det i .xls igen, jeg har personligt set det.

Jeg henviser igen til http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=258072

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 02-03-09 00:24

Citat
Men det skal kunne åbne og arbejde som sagt på lavt plan med excel og i skriveprogram. Og det skal bare virke, uden at jeg skal have støre viden end at jeg åbner og arbejder i det.

Det jo kun op til dig, hvor lidt/meget du ønsker at udnytte funktionerne i programmerne!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-03-09 03:58

Hertil kommer at Office 2007 er noget anderledes i udseende, efter min mening til det bedre.

Hvad regnearket gælder skal man sørge for at gemme nu og da, så kan man altid vende tilbage hvis man roder sig ind i noget man ikke kan komme ud af.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 02-03-09 09:22

UANSET hvilket program du bruger, skal du jo huske at gemme i rette filformat hvis det skal kunne åbnes af MS Office....

Er det KUN til eget forbrug, vil jeg da foreslå Works ("børneudgaven" af Office) - der for de fleste private kan løse ALLE officerelaterede opgaver...

Og næsten alt i Works kan køre via indbyggede guider - så man skal virkelig være en "klovn" for ikke at kunne bruge det....

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 02-03-09 21:46

Kan kun tilslutte mig works, når det ikke skal være Openoffice. Jeg investerede desværre i MS Office 2007 og det har ærget mig lige siden. Jeg har begge dele herhjemme og vil til hver en tid vælge works over MS office 2007 (ældre versioner er ok).

Mvh. ampere

Godkendelse af svar
Fra : nosunshine5

Dato : 03-03-09 07:00

Tak for svaret refi.

Jeg er selvlært, hvilket så ikke siger så meget. Og måske siger det noget om at da jeg gik på teknisk skole, i tidernes morgen. Så lærte vi at programmrere på Comet. ;) Og lidt mere i pc, da vi lærte en del om Cad/cam som er en del af uddannelsen. Resten har jeg samlet op her og der igennem tiden. Og har prøvet Open Ofice et par gange. Men da De fleste sender i Microsofts program. Går det i hårdknude når jeg skal skrive og sende til bage.
Derfor efterlyste jeg om der stadig eksisterede works.

Og det gør der. Så den hopper ´jeg på.