/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Washburn guitar
Fra : thoustrup
Vist : 955 gange
100 point
Dato : 01-03-09 18:39

Jeg begynder at tro, at jeg har gjort et kup, Men det ved I guitar kloge personer jo nok bedre.
På et loppemarked købte jeg en massiv guitar kasse og en Washburn akustisk guitar.
På nette kan jeg se af Washburn guitarer er et godt mærke. Så jeg vil gerne vide om min guitar er en god model.
I hullet står der: George Washburn,
Hand crafted in the washburn tradition of Chicago
Model no, 2

Farven er ganske almindelig gul, ganske traditionel alm guitar. På ryggen er der sat 2 gule streger rundt på hver sin halvdel.
I toppen af guitaren er der en udskæring ned i midten.

Alderen er ukendt, den ser meget fin ud, nærmest ser den ud til at den er hel ny og hel uden ridser og mærker.

Så er de 500 kr. jeg gav for guitar, guitarkassen og en sort guitar taske, givet godt ud?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-03-09 19:14

500,- lyder som et rimeligt kup, udfra din beskrivelse. Washburn har dog aldrig været et "dyrt" mærke, og har i særdeleshed de senere år været ret billige, uden dog ligefrem at være noget skrammel. Idag er de overvejende produceret i kina. Men iflg påskriften er din håndbygget i USA. Uden at have set den (og hørt den), kunne mit gæt på en prisklasse godt ligge 5-10 gange højere! Alene guitarkassen er de 500 værd.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-03-09 19:24

Kig lige efter om den også er produceret i USA eller om det er en kineser! Der står jo egentlig at den er lavet efter Amerikansle traditioner, men ikke hvor.

Er det en kineser er det stadig ingen dårlig handel. En hardcase er alene pengene værd. Om guitaren så lyder fed, er båndren og halsen er lige, såehhh tæller kasseapparatet selvfølgelig.

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 01-03-09 21:21

Jeg har lagt nogle billeder op på min hjemmeside.

http://www.123hjemmeside.dk/thoustrup/1075181

Jeg kan ikke se om det er en kineser eller en amerikaner.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-03-09 00:27

Arhh en spansk/klassisk. Vidste ikke Washburn havde lavet sådanne. Ser ud til at være i fin stand, og flot kuffert. Umiddelbart nok en ældre herre. Kender ikke det med model no 2. Nypris gætter jeg mellem 2 og 6000,- Normalt er special editionerne tydeligt mærket. Serienummeret er heller ikke læsbart. Du skal til en fagmand for at få den nærmere vurderet. Er den båndren? Hvordan er halsen? Hvordan er mekanikkerne? Hvordan er dens sustain?

Men 500,- er bestemt ikke spildt. Om det er et superkup, har jeg svært ved at gætte.

Har iøvrigt selv en Washburn 12 strenget og har spillet Washburn bas i tidernes morgen.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-03-09 08:49

Fik du den vurderet?

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 10-03-09 00:10

Nej.
Min søn er glad for den, og den er ikke skæv eller slidt på nogle punkter, Der er vensentlig bedre end min gamle østtyske Rosanta fra 1980, som sjovt nok ellers er i god stand endnu, hverken skæv eller ubrugbar.
Klangen på den nye er virkelig god, det høres at den er af bedre kvalitet.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 100 point
Dato : 27-03-09 09:45

Fik du svar?

Godkendelse af svar
Fra : thoustrup

Dato : 27-03-09 14:35

Tak for svaret 3773.