/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Bedste E cigaret.
Fra : vedikkealt
Vist : 6990 gange
200 point
Dato : 01-03-09 16:52

Hej med jer derude.

Jeg har i dag fået et par hiv på en af de nye elektroniske cigaretter, og det virkede langt bedre end de smøger jeg ryger i dag...jeg hostede og hostede...

Er der nogle her der har erfaringer med hvilket type der er bedst ?.

Og hvor har i købt jeres E cigaretter, og hvor køber i jeres tilbehør.

Jeg skal lige oplyse at jeg i dag ryger det jeg kan nå...

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-03-09 16:55

Jeg fik det tilbudt på apoteket, men jeg takkede nej. Plaster virker på mig og jeg har nu været røgfri siden sidste efterår.
Mon ikke også Matas har det.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 01-03-09 17:01

# granner01

Jeg har slet ikke tænkt plaster da jeg tilhører gruppen af situations og identitets rygere, og DER ville jeg så få et problem med at skulle vise en balle eller noget andet frem for at vise at jeg er i fuld gang med at få mig en smøg...

Men godt gået granner01...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-03-09 17:04

Tror ikke på at man kan købe dem på apoteket idet de er blevet forbudt at sælge....herhjemme.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/10/10/10082405.htm?rss=true

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 01-03-09 17:12

# LuffeA

Det var da mærkeligt...søger jeg på google kommer der x antal sider frem der sælger E cigaretter.

Har sågar læst et svar i en brevkasse, hvor EN med forstand ud i giftigheden svarede spørgeren at det under alle omstændigheder var det langt sundere end almindelige cigaretter....

Hvilket vel næppe kan overraske...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-03-09 17:20

Og her efter jul snakkede jeg med en ansat på apoteket. Hun sagde at de solgte dem.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-03-09 17:27

Sundt kan diskuteres da nikotin er en gift.

Jeg har også seriøst overvejet disse damppinde, synes dog at de er for dyre.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 01-03-09 17:28

# granner01

Tak for oplysningen...

Men det er jo ikke sikkert det er de bedste apoteket sælger..!!!

Og at få en med hjem på prøve et par dage skal man jo nok ikke regne med...selv om de koster flere hundrede kroner...stykket.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 01-03-09 17:33

# LuffeA

JO jo det kan da diskuteres...

Priserne er omkring 500 kr. for et startsæt...og så er der jo løbende vedligehold...som også løber op...men jeg ryger vel også for en 1000 - 1500 kr., om måneden, så der er da noget at ""bytte med""...

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 200 point
Dato : 01-03-09 18:15

Dette firma http://nycigaret.dk/shop/frontpage.html må fortsat sælge E-cigaretter indtil videre

læs http://www.ppy.dk/pressenskrev.htm

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-03-09 19:24

Man skal jo nok nyde den brænder samme sted som os "normale" rygere, altså i rygerum eller udenfor da den sender et helt forkert signal, og vift ikke arbejdstilsynet om næsen med den ved uanmeldt besøg, de finder det nok ikke morsomt

Og hvad F*** laver den baby i reklamen, på et tidspunkt har han/hun tygget på den.

Som da vi var børn og fik lakridscigaretter.
-Moar, må vi låne tændstikkerne ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-03-09 20:16

En af mine bekendte holdt op med rygningen ved at spise piller. Visse kan dog få ondt i maven af dem. Men han synes det var en nem måde at holde op med.

Jeg har tidligere prøvet akupunktur og hypnose. Begge dele med stor succes, dog holdt det kun få måneder.

Jeg holdt op af 1 grund.
Min læge forklarede: Alle mennesker har et åndedræt på 100% når de er 0-20 år. Derefter går det langsomt nedad for ikke rygere således at de har som 60 årige 80% af deres åndedræt intakt. Som 90 årige er det 60-70%.
Rygere har som 60 årige et sted mellem 50-75% af deres åndedræt, som 80 årige mellem 30-40%. Det er der hvor man har brug for ilt. Måske meget tidligere.
Hvis man holder op som 60 årig, så vil man følge kurven for ikke rygere. Men holder man ikke op!

Og jeg havde fået taget en lungetest og den viste at jeg lå lige under normen for ikke rygere, og det var motivation for mig. Jeg har ikke tændt en smøg siden. Jeg har haft lyst, men så ser jeg kurven foran mig. Og så lader jeg være.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 01-03-09 20:49

# granner01

Et paradoks for mig er at jeg tidligere har været stoppet i 6 år....og senere i 3 måneder...helt uden anden hjælp end min egen vilje.

Men DER er jeg ikke lige nu at jeg kan hente kræfter til det...så jeg må ty til alternativer for at prøve at nedsætte forbruget....motivationen er der sådan set...men viljen halter.

Og så har jeg læst på nettet at disse piller også kan give depressioner ol., og det er der jo ingen grund til også at inviterer til.

Men ingen tvivl om at iltningen af systemet nedsættes når man ryger, og hvis så lungekapaciten også nedsættes med alderen...ja så er man ved at være på den...

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 01-03-09 20:55

# LuffeA

Jeg er meget tæt på at købe den pakke som står til 1025.00 lidt nede på denne side....

http://nycigaret.dk/shop/nycigaret%ae-7c1.html

Dankortet ligger allerede på bordet...

Og jeg er da spændt på hvordan mine kollegaer reagerer, vi har ingen ryge rum, så det foregår udenfor...men nu...!!! spændende bliver det lige den første dag...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-03-09 20:58

Jeg har set min mor som var storryger, 40 om dagen. Hun hostede og hostede og da hun blev 70, så var der ikke mere åndedræt tilbage. Du kan ikke ryge når du får ilt, det er en eksplosiv blanding.

Hun levede i 8 år med ilt, og det er ikke 8 år jeg mindes med glæde.

Mit åndedræt var nedsat, og jeg hostede slet ikke. Gad vide hvad det er for dem der hoster.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 01-03-09 21:04
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-03-09 21:16

Hmm, når jeg hoster igennem grundet forkølelse eller andet kan jeg godt mærke at mine lunger ikke er i topform, et kortere løb eller kraftig fysisk arbejde generer mig ikke meget, men det kommer sandsynligvis en dag.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 01-03-09 21:39

# granner01

Ja skræk eksempler er der nok af, jeg havde en god veninde var indlagt med blå tunge vel nok en 20 - 30 gange inden hun fik fred, og dertil var hun også Thule offer, så hun endte med at have 7 kendte dødsårsager...men hun røg til det sidste...

# dk

Tak for linket, som jeg har kigget på, men efter hvad jeg kan se er de ikke så langt fremme i skoene som det andet firma, der meget overskueligt havde diverse refiler m.v., så der har jeg nu handlet for små 1600 kr.

# LuffeA

Den tekst 21.16 kunne også være skrevet mig, så mon ikke det er ""de sædvanlige"" følgevirkninger af mange års rygning.

Til gengæld belaster jeg ikke hospitalsvæsenet med sports skader...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-03-09 22:42

Nej det kan der være noget om. Jeg har taget på p.g.a. rygestoppet og nu træner jeg og træner for at tabe mig så måske bliver det mig der belaster systemet med gentagne skader og overbelastninger.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-03-09 06:11

hvis nu nogen her røg en e-cig og anede hvad der blev talt om var det jo lidt mere realistisk !

well - jeg er e-cig ryger og kan kun anbefale det - MEN HOLD DIG FRA nycigaret m.fl. - skal du endelig have en så kig på intellicig.com- de er IKKE dyre - du får to cigaretter og kan selv bestemme hvor lidt eller meget "filter" du ønsker - du opdager ret hurtigt at du rent faktisk ikke har brug for ret mange. Jeps hosten kommer lige til de første par gange - men holder hurtigt op igen - og nikotinkicket får du til fulde - man deres regular er usædvanlig stærk skal jeg lige sige - jeg har valgt low - der ligger 5 prøver af regular med første sending der indeholder startkit og oplader osv - prisen er ca 300 dkr for startkit + 5 prøver. Hvad er så lige dyrt ???

Det er ikke nikotinen der er så farlig ved rygning for i øvrigt - det er alle de fandens tilsætnings stoffer der bruges - det er der ikke i en e-cig.

Lige de første dage er det en god ide at have normale smøger liggende - men det går rimelig hurtigt væk og man vænner sig til den nye form for rygning.

Pis med alle de modstandere - når det er legalt at bruge plaster og tyggegummi osv osv osv - hvorfor i alverden så ikke på denne måde - at det får børn og unge til at ville ryge -tjahh - men os gamle rygere havde vel også valgt e-cig hvis den havde ekstisteret.

Endnu en fordel ved e-cig er at man rent faktisk ikke ryger særlig meget på den når det endelig er - så rygestop kan jo hvis viljen er der lettes betydeligt

www.intellicig.com

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-03-09 06:15

http://www.intellicig.com/vital-videos-z-26.html?zenid=cavss4ncndrm3p3d369j23atg2

der ligger en lille video fra en af kunderne her så du kan se den - for i øvrigt findes de både som normal og 100 i størrelse alt efter hvad man ønsker

Mine venner - familie og bekendte der ikke ryger er alle meget begejstrede og jeg har vist "smittet" en hel del efterhånden - selv en inkarneret storryger

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-03-09 14:30

Miridit
Vi to er enige, det er en ret at ryge, bare vi ikke generer andre. Og det vil være en klar fordel med E-cig.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 04-03-09 07:04

# miritdk

Tak for dit indlæg.

Men da du skrev det havde jeg allerede bestilt hos nycigaret.dk

I går modtog jeg så pakken, og min umiddelbare erfaring er, at almindelige smøger NU ikke smager ""så godt"" som de plejer.

Om jeg har købt dyrt eller billigt er jo relativt, og så var din side med engelsk tekst, hvilket jeg ikke får nogen fornøjelse af, da jeg ikke mestre dette sprog, siden nycigaret.dk er på mit sprog, og det passer mig ganske fint..

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-03-09 00:20

Jeg har lige læst i et bled at en komtesse og hendes mand Michael Rosanes er blevet importører af E-cig. Og de vil forhandle dem i Danmark.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 05-03-09 05:36

# granner01

Selvfølgelig vil der være nogle der rykker ind i en branche hvor der nok uden tvivl ser ud til at være penge at tjene.

Men mit bedste bud er at de gør regning stort set uden vært, da det marked umuligt kan blive attraktivt, da jeg ganske enkelt ikke tror på at rygere i hobe køber disse E-cig.

Og så har de åbenbart heller ikke hørt at der hvor jeg har købt er de eneste der har dispensation til at sælge dette til / afvænnings apparatur i DK.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-03-09 00:44

Jeg tror også det handlede om at komtessen ikke røg og det gjorde deres børn jo heller ikke, så det var bedst at farmand stoppede.

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 08-03-09 03:36

Tak for svaret bentjuul.

Det blev fra dette firma jeg købte mit grej. er er kommet så småt i gang med at bruge det, desværre går det nok for langsomt......