/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Bullguard vs. Norton 360
Fra : ampere
Vist : 7561 gange
153 point
Dato : 01-03-09 10:04

Hej

Jeg var i Computer City og se på et virusprogram - har tidligere altid anvendt Norton, men nu havde de også Bullguard på hylden.

Er der nogle der kender forskellen mellem de to programmer udover BG har 5 gb online backup?

Tillægsspørgsmål: Hvordan er AVG gratis program ifht de to - kan man ligeså godt anvende det eller...?

Pft. ampere

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-03-09 10:07

Tillægsspørgsmål mere: Hvordan er avast ifht de to - kan man ligeså godt anvende det eller...?

Ja, avast er også gratis og opfylder behovet...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-03-09 10:22

Avast opfylder ikke behovet da det er uden firewall og antispyware............ og glem alt om AVG.

Jeg ville vælge Bullguard.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-03-09 10:27

Jeg har brugt Bullguard i 2 år og Norton i 4 år og jeg vil til en hver tid vælge Bullguard. Det er nemmere at bruge og jeg har en fornemmelse af at det fandt flere virus end Norton gjorde. Der var i hvert fald flere opdateringer til Bullguard end har været til Norton.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 01-03-09 10:29

Nu skriver du kun du så efter Antivirus og så nævner du bagefter Backup !!
Er det de fulde pakker af Norton & Bullguard du snakker om eller på deres Antivirus ?

Nå jeg har prøvet begge de fulde pakker, og Norten var jeg glad for i mange år, men bruger alt for mange ressourcer og fange for få mulige virus og så er de faldet af på deres Firewall.
Bullguard kan kun bruges til en ting og det er afinstallation, konceptet er godt men produktet er dårligt.
Den trækker så mange ressourcer at jeg andrig har noget at test funktions kvaliteten, og alle jeg kender som har haft produktet har spurgt mig hvorfor deres maskine er så langsom, og da jeg sagde de skulle udskiftet Bullguard med andet software, vente de tilbage og sagde det var som at få en ny maskine.

Hvis du kun snakker om antivirus kan du eks. se her hvor gode de er til at fange http://virusinfo.info/index.php?page=testseng

Men her rammer du noget som er ligsom politik hvem skal man stemme på !!, der er ingen der er perfekt og så er der nogen som slet ikke burde være der.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-03-09 10:31

Så undrer det mig at min nevø, der er datalog, har anbefalet og installeret avast for mig?
Men jeg har også antispyware, og jeg læser mails via Thunderbird...

Bør jeg også skifte til Bullguard??

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 01-03-09 11:10

Det er de fulde pakker af Bullgard og Norton 360 jeg taler om - når jeg læser på omslaget er der ingen forskel at se udover at der er forskel i pladsen af den online backup begge tilbyder - de leverer begge den "samme" sikkerhedspakke.

BG er 200 kr. billigere end Norton, men det kan jo bare skyldes at man ikke betaler nær så meget for navnet - behøver ikke være et kvalitetsstempel... Jeg har altid tidligere brugt Norton, men det irriterede mig, at når der var problemer skulle jeg selv løse dem selvom de reklamerer med gratis support - medarbejderene var inkompetente.

Mvh. ampere

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-03-09 11:26

Du kunne også kravle over i en helt anden grøft og kigge på Eset NOD32.

http://www.spywarefri-shop.dk/sikkerhedspakker/eset-smart-security-2.html

Ved kontakt med shoppen får Du også mulighed for at afprøve programmet.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-03-09 11:36
Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 01-03-09 11:56

jeg havde også brugt norton nogle år, men blev anbefalet at få den afinstalleret da den sløvede maskinen og bruge avast i stedet for . jeg har nu i et par år brugt avast og har været glad for den.

jeg tror nu også at snakke om programmer er det sammen som at snakke bilmærker eller lign, vi er alle forskellige og forlanger ikke de samme ting af produktet.

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-03-09 12:05

Godt chicapigen.
Det er jo ikke rart at få atvide, at det program man har brugt i flere år ikke dur.

Ovennævnte link er blevet brugt her i kandu for at vise at avast er det bedste.

Når jeg er interreseret, min gratis avast er ved at udløbe...

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 01-03-09 12:14

Komputer for alle havde i nr. 15:2008 er stortest af antivirus programmer : check deres hjemmeside om de stadig har testen liggende

Gratis programmer? her fik AVG flest point
Købe programmer ? her fik BullGuard flest point

på dette link kommer du ind og kan se deres test af programmerne
http://www.komputer.dk/polopoly.jsp?d=123&a=6421&q=virus&c=all

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 01-03-09 12:20

Det der er mest intressant er at gratis programmer i test ikke scorer dårligere end købe programmer.

Det er altså penge ud af vinduet at bruge penge på det.

Både Avast og AVG vil opfylde dine behov.

Men prøv dem dog.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-03-09 12:32

Jeg har brugt Norton tidligere og har været tilfreds med det. Det har jo været her i mange år. Men det blev mere og mere omfattende, mere og mere indviklet. Så fik jeg ny udbyder og fik Bullguard. Sikke en forskel, den var meget nem at gå til, let at installere.
I dag har jeg så en tredie udbyder og han tilbyder ikke antivirus. Så nu benytter jeg avast. Det har jeg brugt i 2 år nu og har ikke fået virus.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 01-03-09 12:33

ja malewarecheck anbefaler også både avg og avast så de kan bestemt ikke være dårlige

så >>>> svendgiversen >>>> du kan sikkert ligeså godt som mig stadig bruge de gratis programmer

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-03-09 12:39

Testresultater kan de for min skyld lige så godt skrive ud og hænge på rullen i stedetfor lokumspapir.

Tests afspejler på ingen som helst måde den virkelige verden hvor man i sikkerhedhedsforaer ser at angrebne computere for en meget stor dels vedkommende har AVG installeret.

Den gratis Antivir er også god, hvis man ellers vil finde sig i de ugentlige popups om at opgradere til købeversionen.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 01-03-09 13:19

Qualiman: 'Komputer for alle' du kunne lige så godt ha skrevet Se&Hør

Vedr: BullGuard http://en.wikipedia.org/wiki/BullGuard

http://www.agnitum.com/news/Outpost-licensed-to-Bullguard-CAT.php
Hvorfor ikke bruger originalen direkte
http://www.agnitum.com/purchase/security-suite/

Nå men som jeg skrev er det som politik, prøv dog produkterne i en trial og find selv ud af hvad du synes bedst om, beskyttelse er de sikkert næste lige ikke i top men heller ikke i bunden.

Bullguard 2 mdr. -> http://www.bullguard.com/try/bullguard-internet-security.aspx

360 15 dage :( -> http://www.symantecstore.com/dr/cs/ec_main.entry25?page=TrialwareDK&client=Symantec&sid=49467&CUR=208&DSP=&PGRP=0&ABCODE=&CACHE_ID=0

Kommentar
Fra : vigge82

Dato : 01-03-09 13:21

hvis i abselut vil bruge penge på noget så prøv trent micro eller panda. men langt de fleste brugere er altså riglig dækket hvis de køre med gratis programmer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-03-09 13:21

Sikkerhed er ikke kun antivirus nu til dags, der kræver en hel pakke, det kan du læse mere om hos Malwarecheck: http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=13&sid=56412a3b0dd3a785d1e7f24476d17d4c der har Malwarecheck sammensat en gratis pakke som er lige så god som købe programmer.
Norton er en pakke som Symateck sælger og har sammensat efter deres bedste overbevisning
Bullguard er også en sammensat pakke, af sikkerheds programmer som firmaet Bullguard mener er den bedste løsning, jeg har købr licens til Bullguard, men når den udløber så hopper jeg vist nok over på den gratis løsning fra Malwarecheck

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 01-03-09 14:03

Citat
Avast opfylder ikke behovet da det er uden firewall og antispyware

Avast har faktisk et ganske udmærket antispyware indbygget. Man kan altid selv vælge en firewall, som sædvanligvis er langt bedre end dem der er indbygget i diverse pakker. Online Armor og Comodo er begge gode valg.

Citat
............ og glem alt om AVG.

AVG er faktisk i al stilhed blevet opgraderet med Linkscanner (Safe Surf) webbeskyttelse, hvilket løfter AVG op på et helt andet niveau end før. AVG var dårlig før, men må regnes for meget god nu, hvis man husker at installere Security toolbaren.

Citat
Jeg ville vælge Bullguard.

Det ville jeg ikke. Jeg har set for mange utilfredse Bullguard brugere. Og lige en misforståelse. Bullguard har ikke Outpost firewall indbygget. De bruger noget af deres teknik, men en komplet Outpost er det ikke. Den er ikke nær så god.

Norton i 2009 versionen kan slet ikke sammenlignes med tidligere versioner. Den kører helt uden sløvning, og de problemer man altid har hørt om. Virusdetektionen er fremragende. Rent faktisk opdaterer den hvert femte minut.

Norton i dag, skal altså regnes blandt de bedre valg.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 01-03-09 16:22

>>>stl_s der er både norton antivirus 2009 og norton internet security 2009 , hvilket en af dem ville du foretrække hvis det var sådan ???

det har skærpet min nysgerrighed da du skriver at norton er blevet rigtig god

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 01-03-09 16:51

@ Chicapigen -> Jeg vil sige, at det er spørgsmål om smag. Mange vil nok mene, at Internet Security løsningen vil være det nemmeste og mest overskuelige, og giver mindst risiko for konflikter med andre sikkerhedsprogrammer. Den "løse" antivirus løsning giver mulighed for at kombinere med en anden firewall, som måske kan være "bedre". Men den løsning behøver ikke alt i alt være bedre, da komponenterne i den integrerede løsning, er lavet til at samarbejde. Så det er lidt svært at sige for og imod, og sige hvad der alt i alt er bedst.

Men misforstå mig ikke. Jeg siger ikke at Norton er "løsningEN". Kun at det ikke er noget dårligt valg mere

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 01-03-09 17:24

tak stl_s for forklaringen. så ved jeg det hvis jeg en dag kunne finde på at købe den igen

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 01-03-09 18:45

Jeg har brugt Norton indtil for et lille års tid siden, men blev så anbefalet Bullguard og skiftede til den.
Det har jeg ikke fortrudt. Bullguard fungerer bedre, er lidt billigere og deres support er virkelig hurtig og god.

Kommentar
Fra : anja5

Dato : 01-03-09 20:00

I er herlige derhjemme i Danmark

Kommentar
Fra : kusk

Dato : 01-03-09 22:00

Jeg har brugt alle 3 ( Bullguard - norton og AVG) nu bruger jeg fast bullagurd til min comp. jeg syntes at det er den mest stabile, bruger ikke så farlig mange system resurcer i forhold til norton, og så har den det hele, i forhold til avast. så jeg er glad for bullguard, og forventer ikke at skifte.

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 30-05-09 00:35

Antivir premium har været bedst i test længe...
Og så en gratis Firewall som Online Armor. Antivir Premium har Web/mail Guard.
Og så er det billigere.