/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Er det da ikke det samme
Fra : Surf
Vist : 535 gange
20 point
Dato : 01-03-09 01:39

Ja undskyld overskrifte

men på en anden forum skrev en at hun godt ville slette alt på sin hd på grund af virus

Og en anden spurgte at når hun skriver skette om hun så ikke mente cleane/cleaning

så mit spg her
Er det da ikke det samme

Og hvad vil i helst fortrække at sige/skrive

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-03-09 01:48

Cleaning kan betyde at der bliver ryddet ud i skadelige ting og sager i en PC mens formatering er en total sletning af en partition eller harddisk. At begynde forfra.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-03-09 03:23

Nej
Det er en populær misforståelse at almindelig formattering sletter alt.

Man kan såmænd med kyndighed genskabe det meste af indholdet efter en formattering.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-03-09 03:25

Det er korrekt som Granner01 skriver, men hvis infektionen er så alvorlig at nogen har foreslået at slette alt på harddisken, så vil jeg foreslå jer at gå ind og oprette jer gratis hos Malwarecheck: http://www.malwarecheck.dk/forum/ læs reglerne og stil spørgsmål i kategorien HijackThis forum, hvis computeren kan renses, så kan eksperterne derinde hjælpe dig med det, de giver aldrig op du kan også læse om sikkerhed på computeren derinde i nogen af de andre kategorier, og det er gratis at få hjælp der, det er også gratis hos Spywarefri som er et andet meget anerkendt forum og en side som du kan læse mange sikkerheds tips på: http://www.spywarefri.dk/ deres forum finder du ovre til venstre i menuen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-03-09 09:37

Med eks. CCleaner renser du ud i forskellige uvedkommende filer og rod.

Med formatering fortæller du styresystemet at der må ligge filer på alle hylder.

Med lowlevel formatering eks. "killdisk" bliver harddisken næsten som ny.