/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Kan pludselig ikke udgive i FP
Fra : anjyme
Vist : 391 gange
500 point
Dato : 28-02-09 22:16

Hej.

Jeg har gennem mange år brugt FP 2000 til min hjemmeside uden problemer, men pludselig får jeg en mærkelig meddelelse, som jeg ikke forstår.

" Der opstod en fejl under forsøget på at få adgang til FrontPage Web-filerne...... Hvis du er den Web-ansvarlige, skal du kontrollere systemlogbogen på serveren for at finde flere oplysninger om fejlen "

Er der nogen der kan hjælpe ??

Venlig hilsen
Anjyme

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-02-09 22:48

At udgive webfiler, anser jeg for at du vil overføre dem til din website på nettet.
Men i dit spørgsmål, forstår jeg, at du ikke kan hente dem ind i FP fra din harddisk???

Hvis de ligger i et hjemmesideformat, så vil du også kunne finde dem i stifinderen. Du kan så åbne dem via din browser, og de kan også udgives via din browser IE.

Spørgsmål:
Henviser din FP til det arkiv som filerne ligger?
Er din FTP adresse korrekt i din FP?

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 28-02-09 22:53

Hej severino.

Jeg kan sagtens komme ind i min FP og sætte billeder ind, men når jeg klikker på "udgiv"
får jeg fejlmedelelsen.
Jeg plejer at udgive uden problemer.

FTP adressen er korrekt.

Hilsen anjyme

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-02-09 23:34

Prøv at indtaste din FTP adresse i din browser, og se om du kan bruge denne genvej.
Du vil så blive spurgt om din adgangskode og password, hvorefter du gerne skulle blive lukket ind ad bagdøren.

Jeg bruger ikke selv FP, men har lavet mange hjemmesider i stones webwriter, som også har FTP funktion.
Her er dog den begrænsning i gratis udgaven, at der kun kan overføres i fil ad gangen. Så her bruger jeg gerne IE når det er store mængder som skal overføres.

Så lige det der er dit problem, kan jeg ikke klare, da jeg har fravalgt FP, da jeg syntes at den fylder mere på filerne end nødvendigt.
Jeg har også prøvet Word og Publisher, men det var endnu værre med sladerfiler på hjemmesiden, som ikke hørte til der.

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 28-02-09 23:41

Min FTP adresse er min www....adresse, så hvis jeg indtaster den, kommer jeg jo bare ind på min hjemmeside, så hvordan bruger jeg IE ??

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-03-09 00:33

Hvilket webhotel bruger du ? Det kunne måske have noget at gøre med at dit webhotel ikke understøtter FP extentions mere. Bare en ide.

Ellers prøv at opload med et ftp program.

I IE skal du vel skrive ftp.dit_webhotel. dk hvor du udskifter dit_webhotel.dk med dit domænenavn.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-03-09 09:46

Du har vel lagt billederne i en mappe inde i din frontpage og så hentet derfra til din side.
Ellers aner hjemmesiden ikke hvor de billeder ligger.

Når du > filer > udgiv > så er adressen vel rigtig.

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 01-03-09 10:26

Hej Eyvind.

Alt det er på plads - jeg har gjort det 1.000.000 gange, men nu kom så den fejlmeddelelse.

Det kunne være at jeg skulle skrive hele meddelelsen:

" Der opstod en fejl under forsøget på at få adgang til FrontPage Web-filerne. Hvis du er en bruger med rettigheder til oprettelse og redigering af web-stedet på Web-serveren, skal du kontakte den web-ansvarlige. Hvis du er den Web-ansvarlige, skal du kontrollere systemlogbogen på serveren for at finde flere oplysninger om fejlen "

Jeg må nok hellere kontakte One.com, hvor jeg har hjemmeside. - Måske er det dem der har ændret et eller andet.

Venlig hilsen
anjyme

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-03-09 10:32

Ja det kunne nok være en god idé så.

Kommentar
Fra : byp

Dato : 01-03-09 11:06

Fra One.com har sikkert du fået en mail som du ser her: "Vi skriver til dig, fordi du benytter eller har benyttet programmet Microsoft Frontpage til at lave hjemmeside med på dit webhotel xxxxxx.dk hos One.com.

Udgivelse af hjemmesiden til webhotellet vil fra 10.03.2009 ændres, sådan at der forbindes via FTP i stedet for HTTP.

Det sker ved, at du i Frontpages indbyggede FTP-klient indtaster ftp.xxxxx.dk og logger ind med dit brugernavn og adgangskode til webhotellet."

Kommentar
Fra : anjyme

Dato : 01-03-09 12:34

Nej, den har jeg ikke fået ... men det vil da være herligt, hvis det bare er det der skal til

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-03-09 17:07

Ja der kan jo ikke ske noget ved at du prøver dette ftp://xxxxx.dk til at få adgang. Enten virker det eller også virker det ikke endnu.
De fleste hjemmesider, hvor man up-loader sine sider hjemme fra, benytter denne form for ftp.
Det er i princippet det samme man gør med IE, hvor man kan have vinduet åbent på en halv skærm, sammen med stifinderen. Her trækker man så bare filerne over fra stifinder til IE.
Det har hele tiden fungeret på de hjemmesider, som jeg ligger og roder med.