/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
lime hårdttræ sammen
Fra : ulrik1976
Vist : 1725 gange
200 point
Dato : 28-02-09 17:37

i forbindelse med mit lille drivhus projekt kunne jeg godt tænke mig at lime noget af det sammen.

kan man det lige som almindelig træ?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 28-02-09 17:41

Selvfølgelig kan det limes!

Annullerer du også dette spørgsmål?

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 210 point
Dato : 28-02-09 17:47

ja. Hvis det er fedtet, skal du affedte det først - og selvfølgelig passe fladerne sammen
mvh
pbp

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 28-02-09 17:49

Og du skal bruge en lim, der kan stå ude om natten, altså Uredana, kaseinlim eller polyuretanlim.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-02-09 18:20

Polyuretanlim udvider sig, så meget anvendelig hvis det skal fylde i samlingerne, ellers er lim påtegnet "vandfast" altid anvendeligt.

Spænd hårdt sammen så limen flyder ud af samlingen og tør overskydende lim af med det samme.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 28-02-09 22:07

hvis det du limer bliver udsat for direkte vand bør du ikke bruge pu-lim. brig simson limfuge. du kan købe det i bådudstyrsforretninger, og det holder til evig tid.

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 28-02-09 22:55

Constructions lime til træ (vandfast) er den eneste det duer, spørge i gør det selve butikken eller Tømmer/snedker folk.
.pømske

Kommentar
Fra : pømske

Dato : 28-02-09 23:05

Angående drivhusset,hvorfor ikke at købe drivehusset gennem Gull & Gratis der stå så mange billige drivehusset.Billiger end træ og lime sammem , det bare en lille tippe...
Det har jeg gjordt ( 500Dkkr) 3.20 cm. X 2.25 cm.med glas til.
Pømske

Kommentar
Fra : ulrik1976

Dato : 01-03-09 09:12

Hej 3773 den forstår jeg ikke!!

"Selvfølgelig kan det limes!

Annullerer du også dette spørgsmål?"

mvh ulrik

Tak for de fine inputs fra jer andre

Kommentar
Fra : ulrik1976

Dato : 01-03-09 09:14

Hele ideen var at det skulle være "hjemmetømret" og så havde jeg nogle speciele mål det skal passe til. (ca 1.2 høj og 0.9 bred og 0.5 dyb)

også skulle det være i hårdttræ...

mvh ulrik

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-03-09 10:18

Agurkeplanter bliver højere end det, men fint til tomater.

Husk en udluftningslem i toppen.

Godkendelse af svar
Fra : ulrik1976

Dato : 14-03-09 10:47

Tak for svaret pbp_et.